Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Klimplanten Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Klimplanten
afican parrot
Website Member
Posts :250

Website Member
2008-04-16 - 10:37:54 send message to afican parrot

Hallo,
ik ben op zoek naar info ivm klimplanten die tussen de verschillende vluchten kunnen groeien. Deze mogen niet giftig zijn daar het gaat over papegaaien. Bevorderlijk zou zijn als deze vogels mogen knagen aan de stelen die binnen de voliere groeien en dat deze planten misschien vruchten dragen. Dit mogen exotische planten zijn want het gaat om een binnenverblijf. Wie kan mij helpen of weet misschien een site waar ik terecht kan. Ik zat te denken aan druiven maar groeien deze planten snel genoeg om de knaaglust van papegaaien en parkieten te weerstaan? Ik heb ook al volieres gezien waar coniferen tussen groeiden en hier zaten verschillende papegaaien gehuisvest. Is dit wel mogelijk?

mvg Carl.


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2008-04-16 - 10:41:41 send message to P.Rooth

Hallo Carl
De meeste klimplanten zijn in meer of mindere mate giftig uitzoeken wat niet giftig is en ook nog leuk staat kan met Google of een ander zoekprogamma
Succes
Paul


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2008-04-16 - 15:46:41 send message to tonnl

Bruidsluier is niet giftig en groeit supersnel. Ook een heleboel hederasoorten groeien hard, vooral de kleinbladige vind ik erg mooi in en om vogelverblijven.

Groeten, Ton.


afican parrot
Website Member
Posts :250

Website Member
2008-04-16 - 16:25:21 send message to afican parrot

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hallo Tonnl,

van bruidsluier had ik al gehoord en kende ik ook. Wist niet dat deze plant niet giftig was. Ik dacht wel gelezen te hebben dat klimop (hedera) giftig was.
Het is de bedoeling dat de plant(en) groeien tussen de volieres en de stukjes die naar binnen groeien kunnen dan afgeknaagd worden. Mag dit van bruidsluier en de hederasoorten?
Zou de hoppeplant ook kunnen dienen, met zijn vruchten?

mvg Carl.


hj de graaf
Website Member
Posts :382

Website Member
2008-04-16 - 19:54:16 send message to hj de graaf

bruidsluier word aan kanaries gegeven om mooie donkere hoorndelen te krijgen. dus er kan rustig aan geknaagd worden.

mvg,

H.J de Graaf


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2008-04-16 - 20:12:35 send message to P.Rooth

Hop is niet en aanrader heb zelf gehad en bij aanraking met onbeschermde huid geeft vervelende plekken
sad :(Paul


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2008-04-17 - 00:10:10 send message to tonnl

Ik heb zes soorten hedera in de volière en ook kanaries, die eten er regelmatig van, geen probleem hier.


afican parrot
Website Member
Posts :250

Website Member
2008-04-17 - 15:11:03 send message to afican parrot

Hallo,

ik heb een tip gekregen om bamboe te gebruiken. Wie weet meer of heeft misschien zelf ervaring. Ik dacht dat de blaadjes nogal hard waren en dat maar enkele dieren (panda, koala,...) dit kunnen verteren. Hoe zit het bij onze papegaaitjes?
Alvast bedankt voor de reacties.

mvg Carl.


medaar
Geroyeerd
Posts :1001

Geroyeerd
2008-04-17 - 18:24:03 send message to medaar

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

user wiped their message


P.Rooth
Website Member
Posts :2793

Website Member
2008-04-17 - 20:09:11 send message to P.Rooth

Bamboe is een aanrader is een van de zoveel
grassoorten en kan gerust tussen volieres geplant zelf heb ik o.a. de miscantus giganticum die in de winter afsterft maar gewoon kan blijven staan in het voorjaar rond de tijd dat het gras in de tuinbegint te groeien starten er scheuten die erg hard kunnen groeien miscantus wordt +/- drie meter hoog .happy :)
kleinbladige die vaak groenblijven in de winter is eigenlijk ideaal vogels mogen hier ook gerust van eten nadeel is dat als het treft dat ze eens in de honderd jaar bloeien en dan afsterven dit
' gelukje ' heb ik gehad en daar zijn deze planten veel te duur voor . sad :(
Er zijn voldoende bamboesoorten die en decoratief en eetbaar zijn , zoeken met de zoekmachine geeft direct resultaat
succes
Paul


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2008-04-17 - 21:46:34 send message to ineznick

Ja, ik heb ook bamboe naast de voliere staan, de pyrrhura's hebben er van gegeten, in die voliere hebben ook aratinga's gezeten, die hebben er ook van gegeten. Ook in de winter blijft het groen, mooie planten voor bij de voliere's.

gr gerben



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 231 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede