Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Maken sommige vogelhandelaars onze hobby niet kapot ? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Maken sommige vogelhandelaars onze hobby niet kapot ?
pitylus
Website Member
Posts :210

Website Member
2008-02-25 - 20:17:49 send message to pitylus

Wat sommige handelaren prijzen vragen voor vogels is onvoorstelbaar .Zaterdag ben ik naar Zwolle geweest en heb het een en ander gezien .
Verleden week komen er bij mij 2 mensen vogels kopen , ze doen zich voor als kwekers . Ik kom op de markt en wat zie ik ; de aangekochte vogels werden te koop aangeboden , tegen echte woekerprijzen . Ik heb 1 koppel verkocht thuis voor 500 euro , op de markt 750 !! een andere vogel heb ik verkocht voor 175 euro , op de markt 300!!
Verleden week wordt ik zeldzame vogels aangeboden voor 450 het paar , een handelaar heeft ze gekocht , verkoop prijs 895 eurokes !!
Denken die bepaalde handelaren dat dit gaat blijven duren ? het wordt stillaan eens tijd dat ze wat normaal beginnen te doen , ik verkoop alvast geen enkele vogel meer aan een handelaar en hoop dat er hier meerdere mensen mijn mening volgen . Ik begrijp dat ze er moeten van leven maar voor mij gaat het te ver .Wat denken jullie hiervan .


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2008-02-25 - 20:25:21 send message to P.Rooth

U is wakker geschut ?sad :(
Houd altijd ruimte vrij voor nateeld en handelaren willen heel graag heel veel verdienen aan uw zorg die u ongetwijfeld aan uw vogels besteed heeft .
Deze handelaren staan zeker op uw zwarte lijst , die heb ik ook en niet alleen van handelaren .


termaat
Website Member
Posts :61

Website Member
2008-02-25 - 20:26:31 send message to termaat

het zal best een naar gevoel geven als je ziet dat je vogels voor € 250 meer verkocht worden.
maar de andere kant is natuurlijk dat je er zelf bij bent als je ze verkoopt, of koopt van een handelaar.
brengen ze te weinig op naar je zin dan moet je niet verkopen.
zijn ze te duur naar je zin dan moet je ze niet kopen.


pitylus
Website Member
Posts :210

Website Member
2008-02-25 - 20:35:30 send message to pitylus

Ik ben er natuurlijk bij als ik ze verkoop , maar waar ik last mee heb is dat ik het koppel verkoop voor 500 euro wat de normale prijs is en dat ze deze vogels 250 euro boven de prijs worden verkocht !!


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2008-02-25 - 21:29:35 send message to pietparkiet 10

das de handel en het staat echt niet op zijn voorhoofd geschreven ik ben handelaar hoe wou je dat controleren


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2008-02-25 - 22:21:58 send message to blg

Een oude spreuk.

Het schuim van de handel
is beter dan het vette der arbeid


Rijstfish
Website Member
Posts :14

Website Member
2008-02-25 - 22:28:44 send message to Rijstfish

Wat is het probleem je hebt zelf toch de prijs gekregen die je ervoor wilde hebben?
Als je daarna gaat jammeren als iemand je vogels voor meer geld aanbied neigt dit meer naar jaloezie, je had er zelf ook meer voor kunnen vangen.
Dat de prijzen de pan uit rijzen is iets dat zeker is maar daar doet iedereen aan mee dus ook de hobbykwekerhandelaar.( geld natuurlijk niet voor iedereen)
Waarom heb je je vogels niet zelf op de markt in Zwolle aangeboden??
Heb bij meerdere "kwekers" vogels zien zitten die ik zelf niet eens durf mee te nemen naar een beurs en waar toch forse prijzen voor gevraagd werden.
Dit was ook bij div. handelaren (maar ja, dat kan ook niet anders, alle vogels die thuis niet verkocht worden omdat ze iets mankeren/jongen dood laten gaan/kaal zijn of iets dergelijks gaan naar de handelaar.)
Als ik vogels naar de handel breng ( gemakkelijk te kweken soorten) krijg ik beduidend meer dan vroeger, dus is het niet alleen maar een hoge prijs die gerekend word, de kweker krijgt ook meer voor zijn/haar vogels en dit zal zeker gelden voor de moeilijker te kweken soorten.




parrotmaniak
Website Member
Posts :581

Website Member
2008-02-25 - 22:33:57 send message to parrotmaniak

wat een gedoe toch altijd over de prijzen,en over de handelaren
het AANBOD bepaald nu eenmaal de PRIJS,en als de prijs je te hoog is koop je toch niet,of is de prijs je te laag is verkoop je toch niet,3 4 jaar geleden deed iedereen moeilijk over dat de vogels niet veel opbrachten en dat de export dicht zat e.d. nu is het even omgekeerd so what


Hobby-handel
Website Member
Posts :132

Website Member
2008-02-25 - 23:28:15 send message to Hobby-handel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

user wiped their message


postvogel
Website Member
Posts :165

Website Member
2008-02-25 - 23:34:20 send message to postvogel

Geld maakt niet gelukkig,gezonde vogels wel.
Nadeel blijft als je ek vogels houdt je vogels aan moet kopen om onverwant te krijgen.
Ik heb wel geleerd dat je moet geven en nemen je verkoopt te goedkoop? en koopt te duur? maar je bent er zelf bij.
Blijft moeilijk om een mening over handelaren te geven.
Groet Chris.


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2008-02-25 - 23:48:30 send message to tropic

Om op de vraagstelling, maken sommige handelaars onze hobby kapot, te antwoorden zeg ik JA, maar , er zijn ook zogenaamde liefhebbers die hetzelfde doen.
Als alle liefhebbers aan lage (lagere) prijzen aan mekaar zouden doorverkopen, zou de handel automatisch met prijzen moeten zakken.
Philip Meul verkoopt geimporteerde japanse nachtegalen aan 400 euro per paar, en wees er zeker van hij verkoopt er. Ik verkoop een eigen kweek paar japanse nachtegalen aan 350 euro,en krijg mails dat ze te duur zijn. Wat moet je daar dan van denken??
Diezelfde handelaar zet enkele maanden geleden verschillende tropische spreeuwen aan belachelijk hoge prijzen op het internet. Toevallig komt er bij een liefhebber een paartje te koop. Ik vraag de prijs, en wat zegt die brave man??? dezelfde als die van Meul. Ik zeg hem dat dit onrealistisch is, maar kan de vogels toch niet kopen. Dus hieruit blijkt dat het niet altijd de handelaar is die abnormale prijzen maakt.happy :)


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2008-02-25 - 23:55:24 send message to goulds

Hobby handel,je reactie slaat nergens op,deze handelaar verkoopt heus meerdere vogels aan grof geld.Maar ergst is hij geeft zich uit als kweker om zo goedkoop materiaal te bekomen onder het mom wij kwekers moeten elkaar helpen.

Deze "zorgzame kwekers" staan 24u later voor de helft v/d prijs meer te vragen op een markt.

De 2 man in "dienst "krijgen hoogstwaarschijnlijk een schijntje.Vervoer trekt hij van belasting af etc.

Maar goed de domste persoon is degene die de prijs betaald.Mocht ik ooit een handelaar aantreffen die mij dit flikt die maak ik op gehele markt belachelijk, en op iedere markt daarna waar ik hem tegenkom. Waarom??

Nou in mijn geval mijn oogpunt,Ik verzorg mijn vogels met zeer veel liefde,zorgzaamheid,zit heel veel vrije tijd in,kost me een bom met duiten maar dat heb ik er zeer graag voorover,maar dan moet niet iemand over mijn rug grof en makkelijk geld gaan verdienen en ten koste van MIJN vogels.


Pitylus idd ze maken voor de liefhebbers de hobby kapot.En dan kunnen ze wel roepen dan koop je toch niet als de prijs te hoog is,hoe bekomt DE LIEFHEBBER dan aan nwe man/pop vers bloed??

dus kwekers ruil uw vogels,dan komen die handelaars ook weer met twee voeten aan de grond,

Nog heel even dit,er zijn ook nog genoeg handelaars met eerlijke prijzen.

En nee ben niet boos.. moest gewoon van de lever af geeft zo'n zwaar gevoellaugh :D


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2008-02-26 - 08:02:26 send message to ParkietenPeter

Het is inderdaad wel wrang als ze zich voordoen als kwekers/liefhebbers. Je wilt een echte liefhebber geen poot uitrukken juist omdat de prijzen al zo hoog zijn. Je mats ze, toch?

Dat de handelaar meer vraagt is ook weer vanzelfsprekend. Hij heeft uiteraard overheadkosten die wij niet hebben. (En die is niet met 1 vogel betaalt.)
Nu twijfel ik wel bij handelaren op zo'n markt of zij open staan voor de wettelijke garantie? (Krijg je o.a. een aankoopbewijs met alle info erop zodat je iets hebt als er iets fout gaat?)

Maar zo steekt de vork inderdaad stroef in de steel.
Het 'ergerlijke' is als je ziet hoevelen op zo'n markt vogels naar buiten dragen.

Maar ik ben blij dat ik verschillende kwekers ken die elkaar onderling écht willen helpen voor de hobby.
http://www.vogelarena.com/forum/forum_read.php?id=2007

wink ;) Peter


rajar
Website Member
Posts :709

Website Member
2008-02-26 - 09:42:54 send message to rajar

Ee is altijd een verschil in inkoop en verkoopprijzen als handelaar moet je ook je geld verdienen.
Als je vogels koopt en er gaat er een dood dat moet dat wel gecompenseerd worden.Als je hier niet tegen kunt dan moet je geen vogels verkopen aan handelaren maar zelf op de markt gaan staan. Moet je wel tijd voor hebben.Alles wat je koopt heeft voor de verkopende partij een inkoopprijs.B.V. een brood kost aan grondstoffen +/- 1/6 van de verkoopprijs.De bakker heeft de rest nodig voor zijn onkosten zoals energie en loonkosten .
Dus ook de handelaar heeft zijn kosten als hij de vogels niet verkoopt moet hij ze weer meenemen naar huis.Hoe langer hij de vogels in bezit heeft hoe hoger het risico. En dat moet betaald worden.

M.v.g. Rob


pitylus
Website Member
Posts :210

Website Member
2008-02-26 - 10:07:08 send message to pitylus

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Sommige mensen moeten hier eens duidelijk lezen waarover mijn artikel gaat . Ik ben niet jaloers en geld interesseerd mij niet , ik ben een kweker van zeldzame vogels zoals mij vele liefhebbers kennen , ik doe er alles aan om zoveel mogelijk dergelijke vogels op de wereld te brengen en dan krijg je zo n charlatans over uw deur , ze vragen nog in welke ruimte dat je deze vogels kunt kweken enz...het was infeite dan nog een reserve koppel dat ik niet van de hand ging doen , maar door het altijd maar zagen heb ik ze verkocht, en ik vind het spijtig dat er met deze zeldzame vogels zo wordt rondgeleurd van de ene beurs naar de andere en warm en koud , voeding niet optimaal enz .. we moeten proberen om deze vogels in stand te houden maar niet met dergelijke personen , en nee het gaat niet over meul , maar iemand uit breda .over de andere vogels ( 895 euro ) gaat het wel over meul .
En voor hobby handel gelieve niet via pm u te verschonen doe dit hier op het forum .


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2008-02-26 - 10:34:49 send message to wiechmann

die hobby handel moet de belastingdienst maar eens naar kijken .als die iets verkopen is dat winst min brandstof en de handel moet over zijn winst wel belasting en btw betalen .maar de zogenaamde hobby handel vragen wel de zelfde prijzen en meer dan de gewoone handel.



Pagina : 1 2 3 4
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 140 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede