Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > vochtigheid broedblok Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : vochtigheid broedblok
ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2008-02-07 - 00:16:13 send message to ineznick

de broedtijd zit er weer aan te komen, mijn vraag is hoe hou je de vochtigheid goed in het blok. Als ik het zaagsel en de vochtige potgrond in het blok leg , dan is de vochtige potgrond tegen de tijd dat de vogels eieren gaan leggen niet meer vochtig. Hoe hou ik het vochtig, met een plantenspuit ? En hoelang en wanneer blijf je de boel vochtig houden ?

GR GERBEN


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2008-02-07 - 10:21:04 send message to P.Rooth

U doet hetzelfde wat ik ook doe .
Het hangt helemaal van de vogels zelf af hoe vochtig het in het blok wordt , geheel afhankelijk van de soort daarbij komt dat veel soorten de vochtigheidsgraad laag is in het blok en toch de eieren goed uitkomen .
Zelf heb ik vogels die eerst baden en daarna op de eieren stappen , nat genoeg .
Een plantenspuit gebruik ik bij m'n kakatoes en is heel gemakkelijk omdat ze geen deksel accepteren , anders een gewoon vernevelen in het blok maar niet in de laatste week voor uitkomst van eieren anders verdrinken de jongen in het ei .
Heeft u een afgesloten voliere kan er een luchtbevochtiger geplaatst .
Een hygrometer die goed werkt in het broedgedeelte zal u ook helpen om de luchtvochtigheid op peil te houden is het erg droog kan de vloer ' gewassen ' worden .

succes
Paul


ineznick
Website Member
Posts :654

Website Member
2008-02-07 - 11:56:55 send message to ineznick

hallo paul,
Ik heb een paar koppels pyrrhura's en een koppel amazone amazonica. Wat bedoel je met de vloer gewassen worden ?

gr gerben


johan74
Website Member
Posts :12

Website Member
2008-03-27 - 18:49:53 send message to johan74

hoi gerben
je kan ook de ouder vogels even nat sproeien
met de plantenspuit als ze het broedblok ingaan
worden de eitje ook weer vochtig
groeten v johan


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2008-03-27 - 19:18:41 send message to meyer

Vogel houden de vochtigheidsgraad zelf goed op pijl daar is geen plantenspuit voor nodig. Hierdoor gaan meer broedsels verloren dan als je het aan de vogels zelf overlaat. Natte eieren zijn niet bevorderlijk voor het embryo.
Mijn blokken worden gevuld met zaagsel of houthaksel en verder laat ik ze met rust,ik heb ook nooit problemen met het niet uitkomen van eieren. Het is wel zo dat je de vogels de kans moet geven om zich nat te maken en dan niet met een plantenspuit maar een schaal vers water waar ze zich nat in kunnen maken.
Laat het aan je vogels zelf over.

Groeten Meyerwink ;)


Papegaaienboer
Website Member
Posts :190

Website Member
2008-03-27 - 19:53:33 send message to Papegaaienboer

Niet alle vogels maken gebruik van een bad, in dat geval is douchen zeker aan te bevelen.
Juist aan het eind van de broedtijd dient de luchtvochtigheid hoger te zijn (rond het uitkomen) maar ik ben het eens met de anderen, zelf hoef je hier meestal weinig tot niets aan te doen, de vogels redden zich prima.


P.Rooth
Website Member
Posts :2797

Website Member
2008-03-27 - 20:14:14 send message to P.Rooth

Hallo Gerben
Ben rijkelijk laat met reactie hiervoor excuus
wat ik met de vloer gewassen worden bedoel is zo nu en dan een emmer water over de vloer mikken is natuurlijk afhankelijk van uw nachthok .
Heb zelf nachthokken van 2 meter waarachter een voergang is en die vloer maak ik dan nat met een emmer water waarin wat eucalyptus gaat voor een lekkere lucht en wat appelazijn om mogelijke ongerechtigheden weg te spoelen doe dit dan na voeren is de vloer gelijk schoon .happy :)
Succes Paul



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 149 bezoekers op de site, waarvan 10 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede