Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > kweekleeftijd poicephalussoorten Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : kweekleeftijd poicephalussoorten
AVR
Website Member
Posts :11

Website Member
2008-02-02 - 17:07:45 send message to AVR

Hallo ik ben Arno
ik zou graag willen weten wat de maximale kweekleeftijd is van Poicephalussoorten omdat er de laatste tijd nogal wat oudere vogels aangeboden worden ben ik erg benieuwd naar de maximale leeftijd kan iemand mij hier veder mee helpen alvast bedankt
Mvg Arno


wings
Oud Lid
Posts :207

Oud Lid
2008-02-03 - 11:31:34 send message to wings

Hallo Arno
De maximale kweekleeftijd kan ik je niet vertellen.
Maar wel dat mijn koppel Meyers( man 21jaar-pop 19jaar oud zijn)
En vorig jaar 2 jong hebben groot gebracht.
En op het ogenblik weer volop aan het blokken.
gr Jan


AVR
Website Member
Posts :11

Website Member
2008-02-03 - 14:00:58 send message to AVR

geweldig hier kan ik wat mee ik ben gisteren een beetje bang gemaakt door een handelaar die zij dat ik te oude vogels had gekocht ik heb een koppel meyers van 98 en een koppel bruinkoppen ook van 98 hij zij dat het zo`n beetje afgelopen was met die vogels maar dit geeft mij weer hoop super onwijs bedankt
Mvg Arno


Zjurre
Website Member
Posts :239

Website Member
2008-02-03 - 14:17:04 send message to Zjurre

Laat je vooral niets wijsmaken, er zijn hier op het forum verschillende liefhebbers met oude vogels die gewoon kweken.
1998, simpel rekensommetje, dit betekent dat de vogels nu zo'n 10 jaar oud zijn. Het kan dus nog makkelijk!
Ik ken een kweker van o.a. Japanse nachtegalen, waarvan de pop al ruim 10 jaar oud is (is nog oude import), maar toch nog voor nakweek zorgt!
Gewoon proberen dus happy :)


kaapsen
Website Member
Posts :213

Website Member
2008-02-03 - 14:32:09 send message to kaapsen

Stamvader van mijn kaapse is plm 16 jaar,kan er bij leven en welzijn nog zekers 24 jaar mee vooruit,gr kees


wings
Oud Lid
Posts :207

Oud Lid
2008-02-03 - 15:08:23 send message to wings

De oudjes doen het nog best !!laugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :Dlaugh :D


afican parrot
Website Member
Posts :250

Website Member
2008-02-03 - 15:12:32 send message to afican parrot

Hey,

als je weet dat sommige, zelf bijna alle poicephalussen maar broedrijp zijn na 4-5 jaar (uitzonderingen daar gelaten) zou het jammer zijn als ze bij een leeftijd van 10 jaar zich niet meer kunnen voortplanten. In het wild zouden deze vogels waarschijnlijk ook zeer zeldzaam zijn in zo'n geval.

Ik heb ooit ergens een bericht gelezen van een koppel bonte boeren waarvan de man een leeftijd had van plm 40 jaar en hij bevruchte nog steeds. Zat geloof ik wel bij een jonge pop.

Volgens mij zijn poicephalussen, mits een goeie verzorging, in hun topjaren op deze leeftijd dus ik denk dat je er nog veel (kweek)plezier kan aan hebben.wink ;)

mvg Carl en Lindsay.


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2008-02-03 - 15:57:41 send message to meyer

Ik heb een wildvang koppel Meyer papegaaien deze heb ik al 23 jaar en de vogels waren al volwassen toen ik ze kocht dus doe er maar minimaal 3 jaar extra bij.Ik heb van dit superkoppel nog elk jaar twee nesten.

Groeten Meyerwink ;)


AVR
Website Member
Posts :11

Website Member
2008-02-03 - 18:23:49 send message to AVR

allemaal onwijs bedankt hier kom ik teminste verder mee en die handelaar is een ... mijn conclusie
Mvg Arno



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 208 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede