wie heeft er nog meer last van onbevruchte eieren? ik heb er heel veel en al veel aan gedaan maar het word niet anders. en hoe kan het dat er van een enstje van 6 eieren er maar 1 bevrucht is?
Ik heb erg veel problemen gehad, met de luchtvochtigheid. Daardoor zijn 10 embryo's afgestorven in het ei. Onbevruchte eieren heb ik geen problemen mee gehad, maar hopelijk heb je gauw bevruchte eieren.
als ik mijn engelsen koppel dan pluk ik de veren rond de cloaca bij de man en pop en mijn ervaring daar mee is dat er meer eieren bevrucht zijn dan waneer ik dat niet doe. arjan
De meest bekende oorzaken van onbevruchte eieren zijn: 1)vogels worden te vet gevoerd(denk maar eens aan de spreuk een goede haan is niet vet). 2)vogels zijn te jong of te oud. 3)door inteelt. 4)gladde of te dikke of te dunne zitstokken de pop zich dan niet goed kan vastgrijpen aan de zitstok tijdens de paring.
Veel sukses met je vogels. Met vriendelijke groeten,
vorig jaar had ik dezelfde koppels en toen waren het allemaal jongen ze zitten weer in de zelfde hokken, ik snap niet hoe het nu zo moet gaan. ps ik heb er een koppel bijen die heb ik afgelopen winter gekregen en die doen het wel goed.
Andere Oorzaken van onbevruchte eieren kunnen zijn: pop te jong te veel pluimen rond de cloaca man niet klaar voor de kweek te veel storingen van de kweker of omgeving voeding Ik zelf verschaf onder mijn eivoeder Fertivit van Orlux en Breedmax. Sindsdien is het aantal slechte eieren drastig vermindert
ik heb dit jaar hetzelfde probleem.op drie verschillende locaties :binnen in broedkooien buiten overdekt enbuiten in open volieres.veel onbevruchtte eieren nestjes van 7 met 1 of 2 bevrucht ook koppels die alles onbevr. hebben.ook heb ik bij 4 koppels extra dikke eieren,en soms wel 4 of 5 dagen tussen het leggen .ik wijt het aan te goede voeding:een deel eivoer met 19% eiwit ,een deel pellets ,een deel zaad .al met al is dit misschien toch te veel???