Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > natspuiten? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : natspuiten?
zebravinkfriesland
Oud Lid
Posts :37

Oud Lid
2004-03-12 - 16:16:12

pyrrhuras? forpussen! ik neem aan dat je die niet zon klein badje geeft! kan ik ze met een bloemenspuit wat nat spetteren? zodat ze toch schoon worden!

mvg foeke


mariannenl
Website Member
Posts :197

Website Member
2004-03-12 - 18:14:45

natspuiten met ene bloemenspuit met lauw water, eventueel met met aloe vera erin is heel goed voor hun verenpakje, en kan zeker geen kwaad.
Je ziet vanzelf of het lekker of niet vinden, spreiden ze de vleugel dan is dat van genot en vinden ze het fijn, kruipen ze weg of schreeuwen van angst dan zijn ze bang, maar dan kan je nog altijd b.v. de zitstokken of een tak goed natspuiten en je zult zien dat ze daar toch naar toe gaan.

marianne.
Kijk bij huiskamer en/of binnenvogels alleen uit voor kou vatten !


lode
Oud Lid
Posts :20

Oud Lid
2004-03-12 - 20:12:54

ik ken mensen die forpussen kweken en die hangen gewoon zo'n badje aan de kweekkooi , de forpussen zijn telkens de eerste om erin te gaan . een andere optie ( voliere of ruime kooi ) is een onderzetter voor een bloempot gevuld met 1-2cm water ( afhankelijk van de vogels ) die moet wel regelmatig ververst worden , en komt in de zomer rap warm en goren

greetz , lode


HermanH
Website Member
Posts :121

Website Member
2004-03-13 - 08:13:25

happy :)ik weet dat sommige pyrrhura`s gek zijn op een badje,dus als je de ruimte er voor hebt zou ik er snel een badschoteltje inzetten.wink ;)


marajo
Website Member
Posts :60

Website Member
2004-03-15 - 19:14:37

spuit je vogels gerust 1 a 2 keer per dag dat ze het lekker vinden zul je snel merken je zult zien dat de vogels er mooier uit gaan zien, mooi strak in de veren en ze zullen sneller naar de verzorger toe trekken.


rupicol@
Oud Lid
Posts :1

Oud Lid
2004-03-27 - 22:49:00

mijn ervaringen met Forpus zijn dat zij goed gebruik maken van een klein badhuisje. Voor wat betreft de Pyrrhura's is mijn ervaring dat zij er, in tegenstelling tot mijn Amazones, niet zo dol zijn op om met water bespoten te worden. Pyrrhura's maken bij mij wel zeer uitbundig gebruik van een badschaal. Ze slaan vrijwel nooit een dag over en met warm weer heb ik ze wel drie 'badrondes' per dag zien uitvoeren.


zebravinkfriesland
Oud Lid
Posts :37

Oud Lid
2004-04-26 - 14:55:19

dat heb ik ook ondervonden ..
forpussen die willen er wel voor gaan zitten maar de pyrrhuras beginnen onzettend hard te schreeuwen!! en vliegen dan het blok in ! das jammer .

de splendids vliegen er ook voor weg.
en de zebravinken gaan er ook wel voor zitten .

wat is beter ?? zelf besproeien of met een badhuisje??

groetjes foeke


Mario
Oud Lid
Posts :436

Oud Lid
2004-04-26 - 15:54:18

Als ze een badje aanvaarden en er gebruik van maken is een badje beter daar ze meer doordrenkt zijn en grondiger gereinigd het liefst hebben ze naar mijn ervaring het natspuiten(in de voliere toch) dit doet ze denken aan regen en ze worden er ook broeds van.


zebravinkfriesland
Oud Lid
Posts :37

Oud Lid
2004-04-26 - 20:34:04

tja ik weet niet want dan bepalen wij eigenlijk waneer ze schoon worden he .
mischien ben ik wel een voorstander van een badje .

ten eerste - je kan ze zelf laten bepalen waneer ze douchen willen.

ten tweede - ze weten zelf hoe lang en hoe nat ze willen worden ...

groet foeke



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 172 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede