Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > oplichter Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : oplichter
IGGINO
Website Member
Posts :206

Website Member
2007-08-23 - 16:55:26 send message to IGGINO

Zijn er hier mensen die geld zijn kwijt gespeeld,
door een oplichter uit Ierland.
Hij noemt zijn lawrence (en larry) chin shiyla.
Zijn emailadres heb ik ook en zijn adres als het klopt ook.
Hij werkt op parrot4sale waar hij contact opneemt met mensen die speciale vogels zoeken. (zoals ik nu).
Hij zou de vogels kunnen transsporteren, maar viel bij mij direct door de mand omdat ik iemand had die de vogels zou kunnen ophalen, maar hij wou perse de vogels opsturen na vooruit betaling.
Nu moet het lukken dat ik nog een kweker ken die daar ook vogels had besteld, maar hij zit ook nog altijd te wachten op zijn vogels (welke hij ook zou laten ophalen).
Nu heeft mijn contact in Ierland hiermee naar de politie geweest en zijn dit nu aan het onderzoeken.
Wij zijn nu mensen aan het zoeken welke wel hun geld hebben opgestuurd, en dus kwijt zijn, zodat de politie ook daadwerkelijk iets kan ondernemen.


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2007-08-23 - 17:49:01 send message to pietparkiet 10

nooit vooruit betalen zou ik zeggen


IGGINO
Website Member
Posts :206

Website Member
2007-08-23 - 19:46:39 send message to IGGINO

Als je speciale soorten wil welke je uit het buitenland wil, dan is men soms verplicht om een voorschot te betalen zodat hij de vogels voor u houd. Want soms kan je niet direct in je auto springen en de vogels ga halen.
Een voordeel is wel als hij een foto kan versturen van de vogels zelf.
Maar het blijft altijd een risico.


Strigiformes
Website Member
Posts :149

Website Member
2007-08-23 - 20:17:48 send message to Strigiformes

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Ook via parrot4sale kreeg ik een mailtje waarin gereageerd werd op een advertentie van mij.
Na even gegoogled te hebben kwam ik op een deens kitesurferforum terecht waar dezelfde figuur ook al actief was. Van wat ik uit de tekst begreep is dat er tegenwoordig programma's zijn die zelf het onderwerp invullen en op die manier spam versturen. Ook proberen ze op die manier aan je gegevens te komen oftewel Phising.

----- Original Message -----
From: Lowe Buck
To: owls@strigiformes.nl
Sent: Monday, August 20, 2007 1:40 PM
Subject: zal geen sluikreclame plaatsen , jan

------------------------------------
from Lowe Buck -- san_heha57@yahoo.com
Good morning,
How are you doing and your family.I hope all is going on fine.Presume all is fine.My purpose of sending you this mail is to let you understand that i am interested in buying your Bird which i would like you to pls kindly get back to me with your selling price with pictures if available and present health conditon of it.
Hope to read from you very soon.



ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2007-08-23 - 21:11:32 send message to ParkietenPeter

Met @yahoo of @hotmail adressen mag je wel voorzichtiger zijn omdat deze niet altijd traceerbaar zijn. (zeker niet als er geen grove misdrijven plaatsvinden)

Met het mail aan Bas zou niet veel fout moeten
gaan omdat je de vogel zelf laat ophalen en bij afhalen contant laat betalen. (Toch?)

Bij het vooruitbetalen moet je altijd voorzichtig zijn en je eigen risico incalculeren.


pitylus
Website Member
Posts :210

Website Member
2007-08-23 - 21:23:59 send message to pitylus

Iggino ,

Ben je wel zeker ofdat die persoon in Ierland woont ? is het niet Engeland?


loripeet
Website Member
Posts :100

Website Member
2007-08-23 - 21:38:25 send message to loripeet

Hallo,

Ik ben Peter de Wilde en ben de persoon waar Iggino het over heeft die ook vogels van deze man zou krijgen. We zijn nu ongeveer 3 a 4 weken bezig om van de Larry een vogel te krijgen maar gelukkig heeft deze Ierse vriend van me aangeboden de vogel te gaan afhalen maar Larry liet het iedere keer weer op het laatste moment afweten. Hij heeft ook zogenaamd een bedrijfsongeval gehad en kan daarom de telefoon niet meer verstaan. Onze kennis heeft nu aangifte gedaan bij de politie zodat het even onderzocht kan worden. Deze man vroeg steeds of wij het geld naar het postkantoor konden sturen en dan zou hij de vogel versturen. ook wanneer we zelf de vogel zouden komen afhalen moesten we vooraf betalen.
Pas dus op voor deze man.
Ik heb ondertussen alle leden van de European loribreeders al gewaarschuwd voor deze man.
Ik weet dat er nog een belgische kweker is geweest die door deze man benadred is.

Groet,
Peter


Strigiformes
Website Member
Posts :149

Website Member
2007-08-23 - 23:02:24 send message to Strigiformes

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

http://www.kitesurferen.dk/phpBB2/viewtopic.php?t=26125

Dit is de site waar ik de naam ook al tegen kwam.
Lees het maar eens door. Vooral het artikel op pagina 2.

Onderwerp==
Spam via brugtmarkedet
Brugt=gebruikt en markedet= markt.
Beetje fantasie en je kan zo deens lezenhappy :)


quote
NAME AS TO APPEAR ON CHEQUE.................

HOME ADDRESS AND POST CODE...................

PHONE NUMBER TO REACH YOU ON.........{home,work & mobile}

Rgds,

Lowe Buck...

Also i am from Ireland and this is the reason why making this arrangement...



harrybens
Website Member
Posts :2

Website Member
2007-08-23 - 23:20:55 send message to harrybens

Lijkt verdacht veel op een mail die ik kreeg,alleen hij gebruikt dan een anderen naam en mail adres.
Parker Giggs Anthonio mail adres GIGGS_INN_LTD@YAHOO.COM

Howe are you doing and your famaily.i hope all is fine today.
I just want you to know that i interested in buying your birds and pls.
Kindly get back to me with the price.health condition of it and pictures to see if you have it.
I awaits your soonest response and pls do not forget te let me how much you want te sell it.

Ik heb deze een mail gestuurt voor meer informatie,maar tot op heden geen antwoord gekregen.


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2007-08-26 - 21:42:10 send message to tropic

Iggino,

Ik begrijp je reaktie, en steun deze volledig moest het zo zijn dat er oplichters aan de gang zijn. Maar, ik wil hier niets persoonlijk mee bedoelen maar stel me bij jou wel een vraag. Op een verkoopsite zie ik dat je een aantal vogels verkoopt "wegens verhuis". Even later zie ik dat je volop vogels zoekt om te kopen, en nog niet de kleinste.
Als ik eerlijk mag zijn stel ik me dan ook vragen.wink ;) En waarschijnlijk zal er toch niets mis zijn.


markjansen
Website Member
Posts :170

Website Member
2007-08-26 - 22:22:26 send message to markjansen

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

He dat mailtje heb ik ook gehad wat strigiformus poste en had ook een advertentie staan op parrat4sale.
Ze zijn niet echt slim ze vroegen of ik foto's van me hond wou sturen etc etc etc, maar ik had vogels er op staan.
Loripeet sterkte en succes


IGGINO
Website Member
Posts :206

Website Member
2007-08-27 - 06:40:05 send message to IGGINO

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hey Tropic

Ik ga wel degelijk verhuizen. Zelfs 2 keer.
Aangezien ik volgende maand uit mijn huis moet, en ze volgende maand aan mijn nieuw huis kunnen beginnen moet ik een half jaar iets gaan huren, en in maart terug verhuizen naar mijn nieuw huis.
Dan zullen er ook zeer snel grote en degelijke volieres gezet worden voor deze vogels zodat ik niet eerst een half jaar met een lege voliere zit.
Ondertussen kan ik deze bij mijn vader zetten want hij heeft nog een voliere leeg van een 25m².
Maar snap totaal uw vergelijking niet, de vogels welke ik aanbied heb ik ook wel degelijk te koop en in goede conditie (moest je dat bedoelen).
Ik heb het hier in het topic over iemand wie zegt dat hij een soort aanbied, en zelfs een foto bijdoet (gestolen op internet). Maar deze niet heeft, en probeert enkel dat je uw geld stort desnoods de helft als voorschot.


loripeet
Website Member
Posts :100

Website Member
2007-09-20 - 19:06:00 send message to loripeet

Hallo,

Larry is weer bezig en heeft nu contact met een belgische kweker. Ondertussen zal een iers lid van de European loribreeders met de mail wisseling weer langs het politie bureau gaan en even vragen hoe we deze man kunnen controleren.
Er zijn de laatste tijd al meer van onze leden benaderd. Hopenlijk komen we er deze keer achter of het zeker een oplichter is maar naar ons idee is hij het wel.

Groet,
Peter de Wilde


loripeet
Website Member
Posts :100

Website Member
2007-10-02 - 21:43:24 send message to loripeet

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Hij heeft zich nu duidelijk verraden door een GROENE POP Edelpapegaai en DNA getest aan te bieden aan een zweeds lid van ons.
In de mail stuurde hij een foto mee anders hadden we het natuurlijk niet geweten.
Nu zie je toch dat de internationale samenwerking werkt en dit soort mensen door de mand laat vallen.
Hij gebruikt overigens meerdere e-mail adressen.

Groet,
Peter


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-10-02 - 21:55:05 send message to mijnkaketoes.nl

hoi waar zien we die foto? Ik zie alleen maar de site?


loripeet
Website Member
Posts :100

Website Member
2007-10-02 - 22:16:26 send message to loripeet

Hallo,

Ik had onze eigen website vermeld maar hier zullen we nog even kijken of iets kunnen gaan plaatsen over deze man.
De foto staat nu op mijn voliere http://www.vogelarena.com/voliere/voliere_276.html

Groet,
Peter



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 178 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede