Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Open vraag mbt vogelprijzen, wat ik ervoor vraag, handelaar die bij mij vogels probeert te halen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Open vraag mbt vogelprijzen, wat ik ervoor vraag, handelaar die bij mij vogels probeert te halen
lZebravinkjel
Website Member
Posts :513

Website Member
2007-08-08 - 18:42:32 send message to lZebravinkjel

Hallo allemaal,

Ik vraag mij af wat jullie van het volgende denken. (Dit is geen topic bedoelt om mijn vogels aan te bieden, ik vraag me enkel af of jullie hetzelfde denken).

Ik heb momenteel een Bandvink man op internet aangeboden staan. Hij is eigen kweek, natuurbroed van dit jaar en komt uit de buitenvoliere. Ik vraag voor hem dezelfde prijs als wat ik (een half jaar geleden) voor zijn vader heb betaald (namelijk 20 euro). Mij lijkt dit een schappelijke prijs.
Vervolgens werd ik vanavond door een man opgebeld en het ging als volgt:
"Ja u heeft toch een bandvink man te koop? Hoeveel moet hij kosten?"
(De prijs stond duidelijk in de advertentie vermeld)
"20 euro."
"20? Dat is wel veel. Maar u doet hem ook weg voor 15?"
"Nou het is een gezonde vogel van dit jaar uit de buitenvoliere en bij de handelaar gaat hij ook voor 20 weg dus ik zie niet in waarom ik hem voor minder weg zou doen."
"Ja maar het is toch een veel voorkomende soort, een mannetje."
"Hmpf."
"En wilt u hem voor 17,50 verkopen?"
"Daar moet ik even over nadenken."
"Ja want dan kom ik hem vanavond al halen."
"Dat kan nog niet want de vogel is nog te jong om al bij zijn ouders weg te halen. Hij moet nog een paar weken blijven. Maar als iemand hem wil dan reserveer ik hem en is hij gewoon verkocht."
"Hm nou dan kijk ik nog wel verder."

Dus... Vinden jullie 20 euro teveel geld voor zo'n vogel als hij ook in de handel die prijs is? Hier kreeg ik de suggestie dat het misschien een handelaar was die mij een vogel probeerde af te troggelen. Wat denken jullie?
Het zat mij in iedergeval niet lekker. Als het zo'n veel voorkomende soort is, dan klopt hij toch lekker meteen bij iemand anders aan? (Bandvinken zijn trouwens helemaal niet makkelijk meer te krijgen, maar dat terzijde).

Nogmaals, ik wil de bandvink niet via deze weg verkopen. Ik ben slechts benieuwd naar jullie gedachten over dit gesprek.


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-08-08 - 18:52:04 send message to mijnkaketoes.nl

Volgens mij noemen ze dit gewoon onderhandelen. Als je vraagprijs toch 20 euro is dan blijf je er toch bij. Tip zet in advertentie vaste prijs Ik ken de prijzen van de bandvinken niet. Je zegt in de handel kost die ook 20 euro. maar die vragen meer gezien hun onkosten. Voorbeeld in de handel koop je een rose kaketoe voor 1150 - 1350 euro. Bij een particulier rond de 750/800 euro. Daar zit toch wel heel wat verschil in. Dus of het wel reel is om als particulier dezelfde prijs te hanteren is maar de vraag. Maar goed nogmaals dat bepaal jezelf.

Groet

Henk


hj de graaf
Website Member
Posts :382

Website Member
2007-08-08 - 18:52:17 send message to hj de graaf

Hey,

als jou bandvink mooi van formaat is eigen kweek en geringd is 20 euro niet te veel vind ik!

en het is nog erg vroeg in het seizoen dus zal hem zeker niet te snel weg doen vaak gaan de meeste mensen vanaf september pas op zoek naar nieuwe vogels

dan zijn ze uitgeruid en geen vakantie meer enzovoort

en er zijn altijd mensen die proberen er wat af te krijgen

als ik zelf vogels ga kopen vraag ik de prijs en vertel de verkoper ook altijd dat ik ze eerst wil zien want over de telefoon vogels kopen kan in mijn ogen niet.

en andersom ook als ik vogels te koop heb nodig ik potentiele kopers vrijblijvend uit.

mvg, HJ de Graaf


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2007-08-08 - 18:54:07 send message to pietparkiet 10

een handelaar komt niet voor een vogeltje en zeker niet voor een bandvink man als hij er 100 kan kopen dan komt ie wel als er wat aan te verdienen valt maar dat denk ik niet vind het veel geld voor een bandvink man 20 euro maar om nou om een lullige 2.50 te gaan onderhandelen als ik hem wou kopen en hij is goed dan lul ik nergens over


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2007-08-08 - 19:16:40 send message to Niltava

Hij kan hem ook voor meer dan 20 verkopen pietwink :)

20 is niet veel, maar het klopt naturlijk wel dat er een mannenoverschot is. Ik heb ook altijd een hekel aan de onderhandelaars. Ik stel een prijs en daar gaat ie voor weg, anders niet.
Maar goed mensen proberen het, is hun recht en daar kun je alleen op reageren door ferm je prijs te poneren. Dus die prijs en anders toedeloe


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2007-08-08 - 20:02:45 send message to goulds

Ben het met Niltava eens,alleen onderhandel ik zelf ook maar dan als het om meerdere vogels tegelijk gaat (en dan geen 2 of 3 stuks)

20 euro is momenteel niet teveel,en overschot aan mannen?? dan reageerde er toch niemand op om te onderhandelen voor 2,5 of 5 euro.


chrislaevers
Website Member
Posts :970

Website Member
2007-08-08 - 20:36:11 send message to chrislaevers

Ik zou toch ook vasthouden aan die prijs. Uiteindelijk is degene die reageert op een advertentie vragende partij en niet andersom. Zo voel ik dat aan.
Met berichten te plaatsen, begin ik stilletjesaan het systeem te begrijpen waarbij sommige mensen die reageren op een aanbieding, de situatie voorstellen alsof ze je uit de nood helpen of zoiets of de advertentie ombuigen naar hun eigen behoefte en negeren wat er zwart op wit staat. Zo had ik Brahma kuikens aangeboden van 3 en 2 maanden oud aan halve prijs en kreeg ik uitsluitend de vraag:"Hoeveel hennen heb je daarbij zitten? Ik wil alleen maar hennen!"
Als ik wist wie haan en wie hen was dan had ik toch nooit gesproken over kuikens en nooit mijn prijs gehalveerd! Ik zet nooit meer zo'n bericht.
Ik leer elke dag bij.
Op de vogeltjesmarkt in Antwerpen stonden twee Napoleonwevers te koop aan 65 euro 't stuk. Ik ben zo blij dat ik niet toegehapt heb omdat ik een week er na bij een particulier dezelfde vogel gekocht heb voor 25 euro met achtergrondinformatie er bij.
Ik ken bandvinken niet en weet niet wat de normale prijs is maar als je deze vogel 20 euro waard vind (ik vind dit persoonlijk een schappelijke prijs voor een vogel die geen gewone kanarie, groenvink of zebravink is) dan zou ik die prijs aanhouden tenzij je de vogel zeer dringend weg wilt hebben wegens plaatsgebrek of iets dergelijks. Er zijn steeds kapers op de kust zowel diegene die aanbieden als die die zich aanbieden om te kopen. Ik zet er mijn eerste stappen in en mijn alertlampje staat constant te flikkeren (heb geen ervaring in dat soort dingen).
Ik vroeg in een advertentie om een pop catharina te ruilen tegen een man daar ik na 6 maanden tot de bevinding kom dat ik twee poppen heb. Eerste reactie: ik heb een man voor 20 euro.
Ik reageer (met mijn lampje rood aan): "Ik sprak over ruilen niet over kopen."
Velen veteranen onder de vogelhouders zullen met dit gegeven misschien een lachje hebben maar als je beginneling bent en een natuurlijke afkeer hebt van 'zaken doen' dan heb ik mijns inziens een grote stap gezet. Ik vrees dat ik dus de enige niet ben die geneigd zou zijn zich in deze dingen te laten vangen. Ik stel vast dat een gezonde dosis assertiviteit in deze materie niet onnuttig is daar je in transacties reacties krijgt waar je niet mee opgegroeid ben.
Christine.


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2007-08-08 - 20:45:58 send message to Karel

Afdingen? Er zijn nu eenmaal mensen die het altijd proberen, dat zit ze in het bloed blijkbaar.....er moet iets van af.

Gewoon niet doen. Alleen bij afname van meerdere vogels, kun je een prijsje maken. Dat is niet ongebruikelijk.


slayer
Website Member
Posts :95

Website Member
2007-08-08 - 20:53:58 send message to slayer

waarom heb je hem niet gezegt dat hij een bod kan uit brengen op mp.
dan zie je vanzelf of er animo is voor de vogel .als er overheen geboden wordt weet de desbetreffend persoon ook waar hij aan toe is.


memaa
Website Member
Posts :195

Website Member
2007-08-08 - 21:46:46 send message to memaa

Ik heb steeds hetzelfde voor maar dan met mijn papegaaien.
Ze willen altijd afpingelen en dan later kom je te weten dat ze de beestjes voor 200 euro meer verder verkopen. En dat lukt hun nog ook.
Wij als kweker zouden niets mogen 'verdienen' aan onze hobby en bij de handelaars gaan ze zonder moeite veel meer betalen.
Plak een prijs op de vogel en kijk goed uit aan wie je hem eventueel voor minder verkoopt.


sawil
Website Member
Posts :42

Website Member
2007-08-08 - 22:04:52 send message to sawil

kijk maar eens op marktplaats borgstein vind dat je de vogels bij hem moet verkoopen als je iets zoekt eerst bij hem en zijn aangesloten leden vroeger zag hij ons kweekers niet staan maar nu hij niets meer verdiend draait hij bij dus zelf verkopen is het een paar euro minder dat doe je er bij je vraagprijzen bij komt het toch goed


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2007-08-08 - 23:26:54 send message to molineti

Sawil,Volgens Mij sla Jij de spijker op zijn kopwink ;)

Tis voor de (ex) importeurs/exporteurs natuurlijk ook wel moeilijk te verkroppen dat er via internet en tussenhandelaren volop gehandeld wordt,en ze zelf de kooien leeg hebben staan(maar wel van die handel (moeten)willen leven.

Bijkomend:
Ik krijg wel steeds meer het gevoel dat er van een verkopende liefhebber verwacht wordt dat hij zijn vogels voor een appel en een ei wegdoet(want Hij is tenslotte liefhebber),maar tegelijkertijd wordt er ook van hem verwacht dat die liefhebber de hoofdprijs gaat betalen voor vogels die Hij wil aankopen(want dan is zo de markt sinds de importstop!!)!!

Ik snap het allemaal niet meer,lijkt mij allemaal een beetje kromsad :(

Groeten Rene


Strigiformes
Website Member
Posts :149

Website Member
2007-08-08 - 23:34:39 send message to Strigiformes

Verkopen doe je op jouw condities, niet op die van een ander.
Ik heb er al 4 afgekapt omdat ik niet voor de huiskamer meer verkoop.


pietparkiet 10
Website Member
Posts :631

Website Member
2007-08-09 - 00:01:43 send message to pietparkiet 10

ze hebben nu alleen nog maar valken en agap en gras en grote parkieten en kanaries maar die heeft iedereen dus ze zoeken gewoon naar andere vogels dus ze zullen moeten gaan betalen als er zo weinig zijn ander krijgen ze ze niet


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2007-08-09 - 09:34:45 send message to tropic

Pietparkiet, ZE zullen moeten gaan betalen, maar vergeet niet, WIJ ook!!sad :(


memaa
Website Member
Posts :195

Website Member
2007-08-09 - 10:07:48 send message to memaa

Dat is de keerzijde van de medaille.



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 213 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede