Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > jongen sterven steeds eerste dag Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


chedow
Website Member
Posts :53

Website Member
2007-07-18 - 12:00:40 send message to chedow

inderdaad dooren, dat was m'n opzet...


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2007-07-18 - 20:45:44 send message to Rogert

Ik heb bij een koppel musduiven waarbij ik geen nestcontrole mag doen. De eieren controleren mag alleen als ze zelf van het nest gaan maar bij een bewuste verstoring komen ze niet terug op het nest. Ik voer dan ook geen controle uit en ring deze vogels niet.

Zoals boven al beschreven hebben vogels ook een leerproces nodig om jongen groot te brengen. Daarom brengen de meest ervaren vogels vaak ook de meeste jongen groot.

Dat de eieren nog warm zijn en de kuikens al koud kun je simpelweg verklaren dat een door dier nu eenmaal afkoeld en niet meer warm wordt als deze bebroed wordt. Dit is net als met afgestorven, rotte of onbevruchte eieren. Deze voelen ook altijd kouder aan dan bevruchte eieren.

Hoe erg het ook klinkt denk ik dat je geduld moet hebben tot de ouders leren wat ze moeten doen. Kun je geen surrogaat vogels gebruiken om je jongen groot te brengen?


Wes
Website Member
Posts :70

Website Member
2007-07-18 - 20:48:21 send message to Wes

Hallo

Hoe zien de jongen er ter hoogte van hun buik uit? ZWart zo tekenen op darminfectie....
Ik heb daar in het verleden enorm veel last van gehad...

Groetjes
Wes


chedow
Website Member
Posts :53

Website Member
2007-07-18 - 22:11:11 send message to chedow

heb vandaag 1 jong gevonden en nog 1 bevrucht ei.

het jong zag er goed uit, witte dons maar platte krop, buikje zag er normaal uit. enkel het pootje leek me beetje raar, 't was beetje vuil door de molm in de nestkast...

dus heb nu met een spuit het wat gevoed en hoop dat het nu de nacht doorkomt. ik zal dan trachten regelmatig bij te voeren, in de hoop dat de pop het dan zelf overneemt...

denk niet dat ik meer kan doen.

surrogaat ouders zit er niet in. m'n 2 koppels roodruggen hebben intussen geen nesten meer.

m'n koppel pennanten hebben ook niets gedaan dit jaar, was nog een jaartje te vroeg denk ik...


chedow
Website Member
Posts :53

Website Member
2007-07-19 - 10:54:13 send message to chedow

vanmorgen 2 jongen dood gevonden...

alvast iedereen bedankt voor de tips of opmerkingen. maar de kweek 2007 is ten einde voor mij nu...sad :(


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2007-07-19 - 17:07:57 send message to dooren

Jammer, misschien dat volgend jaar een paar roodruggen uitkomst bieden.
Gert



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 216 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede