Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Bonte boer pop is van de eitjes af Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Bonte boer pop is van de eitjes af
Hen
Website Member
Posts :55

Website Member
2007-06-16 - 19:37:34 send message to Hen

Ik baal echt,mijn pop is van de eitjes af gegaan.
In een eerder topic had ik al aan gegeven dat ze 3 eitjes had,waarvan 1 onbevrucht en 2 bevrucht,maar sinds vandaag gaat ze niet meer in het blok!Ik probeer te achter halen wat er fout is gegaan,en zoek de fout eerst maar bij mij zelf,maar ik heb niets anders gedaan dan anders.Zelfde tijd gevoerd niet meer dan anders in het blok gekeken weet iemand misschien een andere reden.Vindt het nog het zieligst voor de vogels in het eitje,maar kan daar verder niets meer aan doen.

Henk


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2007-06-16 - 19:45:42 send message to Rogert

Tja ......als je nu eens zou weten wat er in de vogels om gaat.
Als je niets anders dan normaal gedaan hebt en altijd wel jongen van ze gehad hebt dan moet het iets kleins zijn waar je zelf geen weet van hebt.
Mischien iets in de voliere qua verstoring, veranderingen in de omgeving, nieuwe buren in de voliere er naast, iemand anders die de vogels gevoerd heeft, verzin maar iets, het kan het allemaal zijn. Daarom is het zo belangrijk dat je tijdens het broedseizoen geen dingen doet die anders zijn.

Veel vogels kunnen echt wel tegen een beetje verstoring maar sommige zijn er super gevoelig voor.


EllydJ
Website Member
Posts :3

Website Member
2007-06-17 - 11:11:04 send message to EllydJ

Hallo,

Het is ook mogelijk dat er iets niet goed is met de eieren en dat de pop daarom niet meer op de eieren wil. Tja.... is de natuur zeg maar.

gr. Elly


kakatoe
Website Member
Posts :771

Website Member
2007-06-17 - 11:44:54 send message to kakatoe

Waarschijnlijk heb je teveel regelmaat.


gr Jan


Hen
Website Member
Posts :55

Website Member
2007-06-17 - 22:02:04 send message to Hen

Ja,het blijft moeilijk om te achterhalen.
Maar wat bedoelt u met "te veel regelmaat"

Henk


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2007-06-17 - 22:28:13 send message to dooren

Ik denk toch dat je het koppel misschien teveel gestoort hebt. Het koppel had voor de eerste keer eieren, plukte zich plots, zag dat ze de veren gebruikte voor het nest, je wilde graag schouwen, dit alles zijn zo'n beetje je laatste post over dit koppel.

Er teveel mee bezig zijn en storen is wat sommige koppels soms erg slecht afkunnen. Zelf heb ik ook zulke koppels welke continu van de eieren lopen als ik in het hok ben. Het enige wat je kunt doen is dan snel voeren en wegwezen.

De volgende keer niet kijken en niet storen en dus met rust laten.

Wellicht dat dit jonge koppel dan wel succes heeft.

Het wordt pas een echt probleem als dit zich herhaalt als je ze volledig met rust hebt gelaten.
Gert


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2007-06-18 - 08:25:22 send message to denegon

ik lees dat het het eerste nestje van je papegaaien is nou dat gaat bij papegaaien wel vaker fout.
bij mij 3 koppels zijn al de eerste nestjes mislukt.
de vogels moeten nog leren hoe het moet. het kan natuurlijk altijd in een keer goed gaan maar vaak gebeurd dit niet. hopen dat het de volgende keer beter gaat.
geef de vogels ook goed rust . dit helpt ook vaak.

vriendelijke groet Egon


Hen
Website Member
Posts :55

Website Member
2007-06-18 - 12:33:57 send message to Hen

Oke bedankt voor jullie antwoorden.
Hoewel ik eigenlijk maar op zijn meest 2x per dag in de schuur kom.1x om te voeren en soms nog een keer om wat te pakken.Zal ik de volgende keer,het zoveel mogelijk proberen te beperken.Helaas heb ik geen invloed op geluiden van de buren,maar daar moeten ze toch wel aan gewend zijn denk ik.
Zodra ze weer zover zijn,de vogels,meld ik mij wel weer.
Nogmaals bedankt.
Groeten Henk


Hen
Website Member
Posts :55

Website Member
2007-07-24 - 16:35:28 send message to Hen

Hier een berichtje over mijn Bonte Boeren!
Na 5 weken dat ze van de eieren is afgegaan heeft ze nu waarschijnlijk alweer een eitje,vorige week was ze al dik van achteren en nu komt ze het blok niet meer uit.Ik vind dit heel snel en had dit eigenlijk niet zo snel verwacht.Maaarrr ik ga niet kijken en wacht geduldig af tot ik gepiep hoor en dan zie ik wel weer verder.Maar gaat dit normaal gesproken ook zo snel dat er weer eitjes komen?Of heb ik gewoon geluk.Ze hebben het waarschijnlijk wel naar hun zin denk ik!

Henk


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2007-07-24 - 19:48:34 send message to denegon

laugh :D een vriend van mij kweekt ook afrikaanse papegaaien en bij hem komt het ook regelmatig voor dat de papegaaien meteen opnieuw beginnen nadat ze een nest hebben gehad (met succes en zonder) hij heeft zelfs wel eens 4 nesten in een jaar gehad en hij heeft het blok weg moeten halen om de pop te stoppen. nou kijk het gewoon aan en hopen dat het dit keer goed gaat. vind je dat de pop daarna moet stoppen dan moet je het blok weghalen.

succes met deze ronde en hopen op nageslacht.
groetjes egon


Hen
Website Member
Posts :55

Website Member
2007-09-17 - 18:26:15 send message to Hen

Nou hier is ie dan.
Na vervelend nieuws nu goed nieuws,mijn bonte boeren hebben jongen.Ik weet niet hoeveel,ook niet waneer ze zijn geboren,hoor sinds enkele dagen luid gepiep.Heb ze al die tijd met rust
gelaten,maar denk dat ik volgende week toch moet kijken of ze al niet geringd moeten worden.
Maar wilde het maar even laten weten.

Gr.Hen


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2007-09-17 - 19:16:54 send message to dooren

Harstikke leuk, mooi dat je geduld en vertrouwen nu beloond wordt met een nestje bonte boertjes.

Gert


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2007-09-17 - 19:57:09 send message to Karel

Gefeliciteerd Hen, Zo zie je maar, een beetje geduld, een beetje rust en een beetje geluk en natuurlijk een heleboel goede zorgen.happy :)


Hen
Website Member
Posts :55

Website Member
2007-09-18 - 20:02:13 send message to Hen

dooren en Karel,
bedankt,inderdaad geduld is een schone zaak!
Hoop dat het mooie vogels worden,daar gaat het tenslotte om.En dat Pa en Moe Boer,ze goed groot brengen!!

Henk


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2007-09-22 - 08:10:10 send message to dun grijzeroodstaart

hoi henk en hoe gaat het met je jonge bonte boeren ?

en hoeveel zijn het er ??

mvg

tim


Hen
Website Member
Posts :55

Website Member
2007-09-22 - 12:13:23 send message to Hen

Hoi Tim

Ik heb nog niet gekeken,maar ik hoor heel veel gepiep,denk zo ie zo meer dan 1 jong.
Ik wacht tot na het weekend,en ga dan maar kijken.
Dus wordt vervolgd.

Henk



Pagina : 1 2 3
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 149 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede