Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > fazant Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : fazant
angelique
Website Member
Posts :124

Website Member
2007-04-25 - 09:48:38 send message to angelique

Hoi allemaal,

Mijn man was vanmorgen aan het wandelen en zag opeens een fazant in de boom zitten.
Totaal geen verstand van deze beestjes, dus mijn vraag aan jullie is of hier iets aan gedaan moet worden.
Moeten we hem proberen te vangen ofzo? Of zal hij het in de natuur redden? Er zitten hier wel onwijs veel vlaamse gaaien, kraaien en eksters.

groetjes Angelique


angelique
Website Member
Posts :124

Website Member
2007-04-25 - 09:53:38 send message to angelique


Dit is hem.
Voor het geval dat de foto het niet doet, kan je op de rechtermuis klikken, eigenschappen, url selecteren en in je browser plakken.

groetjes Angelique


Ruben89
Website Member
Posts :300

Website Member
2007-04-25 - 10:05:23 send message to Ruben89

Hallo,

volgens mij een goudfazant hen. Ik denk dat het vangen zeer lastig zal zijn. misschien dat je hem in het donker kan pakken. Fazanten kunnen zich overigens prima redden in de natuur. vooral omdat het nu voorjaar is en er van alles te eten is. veel succes


cocobar
Website Member
Posts :591

Website Member
2007-04-25 - 10:08:41 send message to cocobar

Waarom zou je een fazant in een boom moeten vangen?
Is er dan iets mis dit hennetje? Volgens mij zie ie er kerngezond uit!!

Kippen slapen toch ook op stok of in bomen als ze de kans ertoe krijgen...dus waarom zou een fazant niet tussen de bladeren kunnen kruipen.

En enkel de kleine fazantenkuikens hebben te vrezen van kraaien. Of het zou een dood exemplaar moeten zijn, en die wordt dan gewoon opgeruimd.

Ik zou zeggen, laat deze maar vliegen en kijk van een afstandje. Je hoeft ze echt niet te vangen wink ;)


Frankies
Website Member
Posts :162

Website Member
2007-04-25 - 19:16:19 send message to Frankies

Toch best vangen is mijn mening.
Anders krijgen we binnen enkele jaren misschien een invasie goudfazanten of hybriden, net als de halsbandparkiet.


theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2007-04-27 - 17:11:21 send message to theelepeltje

Dit is inderdaad een Goudfazant of zeer waarschijnlijk een kruising met de Lady Amherstfazant (bijna alle Goudfazanten in gevangenschap zijn kruisingen met de Lady Amherst). Het is een uitheemse vogel, zeer waarschijnlijk ontsnapt en/of losgelaten.
Je kan deze vogel best proberen te vangen en deze naar een vogelopvang brengen, en het melden bij Amivedi. Eén Goudfazant in het wild kan geen kwaad, maar het blijft min of meer wel 'vervuiling' van de natuur. Vaak zie je bij deze soorten ook dat ze zich moeilijk kunnen redden als ze altijd in gevangenschap hebben geleefd. Ik ben wel vaker van zulke exemplaren tegengekomen en die zagen er altijd slecht uit.
En van Kraaien, Eksters en Vlaamse gaaien hoeven fazanten niet bang te zijn, die zijn groot genoeg. Bovendien eten deze vogelsoorten geen volwassen fazanten.


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2007-04-27 - 17:18:43 send message to meyer

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik denk niet dat deze fazante hen blijft wachten tot ze gevangen word, deze vogel is allang gevlogen na twee dagen.
Over zuiver gesproken, het blijkt dat zelfs de wilde fazanten welke hier voorkomen niet zuiver zijn.

Groeten Meyerwink ;)


theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2007-04-27 - 18:15:23 send message to theelepeltje

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Nee, dat klopt. De Bosfazanten die we hier in het wild in Europa zien zijn een mengelmoesje van verschillende soorten edelfazanten die jaren geleden uit Azië zijn geimporteerd en hier losgelaten zijn als jachtwild.
De kruisingen tussen Goud- en Lady Amherstfazanten zijn meerendeels ontstaan door onkunde van de mens. De vrouwtjes van deze soorten lijken veel op elkaar en zo is er veel gekruist. Ook bij een gebrek aan partners worden er zo koppels gevormd.

Hier heeft wel eens een Goudfazant rondgezworven, die kwam op mijn Goudfazanten in de volière af, maar ook deze was toch na enkele dagen weer verdwenen.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 197 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede