Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Roodrugparkieten met andere parkieten Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Roodrugparkieten met andere parkieten
IvanO
Website Member
Posts :4

Website Member
2004-02-19 - 23:51:35 send message to IvanO

Kunnen roodrugparkieten samen met andere parkietachtigen in een voliere gehouden worden. Voliere (lxbxh) 300x80x200 cm. Mij is bekend dat roodruggen zeer agressief zijn.


zwier01
Website Member
Posts :48

Website Member
2004-02-20 - 10:28:10 send message to zwier01

ik heb onlangs een stel roodruggen samen in een voliere gehad met kakariki's, zo lang alle vogels genoeg ruimte hebben gaat dit best


Gert Jan
Website Member
Posts :191

Website Member
2004-02-20 - 23:12:50 send message to Gert Jan

Het kan echter ook erg verkeerd aflopen!(tot dode vogels toe) Let goed op als de vogels gaan broeden. Dan kan het er erg hard aan toe gaan. Je moet net mazzel hebben of ze elkaar wel of niet verdragen


frensie
Website Member
Posts :141

Website Member
2004-02-21 - 19:40:20 send message to frensie

ik heb altijd mijn roodruggen bij elkaar in een hok als ze niet broeden want ik hab ze een keer bij pennanten in ne dat was vechten (niet van de penanten maar van de roodruggen)
ik doe ze nu altijd of aan koppels of bij elkaar maar nooit meer bij anderen in want ze vechten tot bloedens toe.


clearbody
Website Member
Posts :22

Website Member
2004-02-22 - 10:21:01 send message to clearbody

Een aantal jaren geleden heb ik roodruggen gehad.
Nadat de ene Engelse parkiet na de andere aangevreten op de grond lag heb ik ze weg gedaan. Gelukkig was het met het gedaan met de dode vogels. Ik heb ze nooit kunnen betrappen op het aanvallen van de Eng.Park. Ze zijn in al die jaren zoals zoveel rassen veel kleiner geworden misschien dat het nu beter zou gaan.(buiten de broedperiode)

succes,

Marco


clearwing
Website Member
Posts :83

Website Member
2004-02-22 - 12:23:01 send message to clearwing

Ik heb zelf een aantal jaren geleden wel roodruggen bij engelse grasparkieten gehad, ook tijdens het broedseizoen, dit leverde destijds geen problemen op. Gezien de ervaringen van anderen lijkt me dat je geen risico moet nemen.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 186 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede