Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > kwekerij hyacint Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
<<< vorige


Hawkeye_nl
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-01-05 - 21:26:53 send message to Hawkeye_nl

Natasja,

Of het nu een eigen kweek vogel betreft of een wildvang, dat maakt toch niets meer uit als ze tam zijn. Ik bedoel niet dat ik voor wildvang ben. zekers niet. Maar tam is tam. en ook een eigen kweek vogels kunnen lelijk uithalen. Wie met papegaaien werkt weet dat gewoon en houd altijd rekening met dit feit.

Ik ben er wel mee eens dat een verkoper eerlijk moet melden of een vogel eigen kweek is of wildvang en daar is d uit a nooit eerlijk in geweest. Nu heeft hij weer een edel verkocht als eigen kweek en dat blijkt ook wildvang te zijn.

Erwin


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-01-05 - 21:29:53 send message to natasja

nee ben ik inderdaad met je eens , maar ik bedoelde ook meer dat het om een "wilde" vogel ging die dennis dus zonder pardon op iemands schouder neerzet , ik vind dat een heel groot risico zo vlak bij iemands gezicht ..


Hawkeye_nl
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-01-05 - 21:33:24 send message to Hawkeye_nl

als deze vogel tam is gemaakt dan is het risico net zo groot als bij een gewone eigen kweek vogel hoor. Maar ik snap je gevoel heel goed!

erwin


scheepbouwer
Website Member
Posts :4

Website Member
2005-01-05 - 22:29:33 send message to scheepbouwer

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

volgens mij is het verhaal zo simpel dat de grootste handelaar heel logisch ook de meeste probleem vogels verkoopt en juist die verhalen komen in het openbaar dus hoor je een hoop ellende over dennis
blijft het zwartmaken van kwekers wel een heel raar verhaal en ik snap ook niet wat hij daar aan heeft maar goed
begrijp me goed ik heb niks met dennis en heb er ook nooit wat gekocht maar ken wel iemand die tot 2 keer toe zijn grijze roodstaart mocht omruilen voor een nieuwe baby omdat deze niet tam werd en ik ken maar weinig winkels die dat zouden doen
en een pure wildvangvogel op je schouder vind ik ook erg knap
wat de testen betreft kliermaag test is vogens mij erg vaag , 100 procent alleen door sectie op dode vogel en dan zijn er nog dragers zonder problemen maar wel besmettend?
pbfd zelfde vogel 1 test nederland positief
1 test engeland negatief dus ook niet 100% lijkt mij?
de veiligste manier?lijkt mij jonge vogels bij kweker maar ook dit is geen garantie
niet echt positief mischien maar de virussen en ziektes verzieken de hobby aardig
en de dierenartsen?die hebben onderhand nog maar een advies voor alle problemen harrisson met een lekkere dikke winst......
eigenlijk kun je aleen mensen die zieke geteste vogels snel verkopen aanpakken en die zijn er zat

ik durf mijn vogels niet op een tentoonsteling te showen durf eigenlijk ook bijna niks meer te kopen maar je moet soms wel.................




natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2005-01-05 - 23:23:26 send message to natasja

quote
als deze vogel tam is gemaakt dan is het risico net zo groot als bij een gewone eigen kweek vogel hoor.

Ja maar dit was dus geen vogel die tam gemaakt was maar eentje die totaal niet handtam was , pakte (bleek achteraf) nog niet een nootje van je aan maar sloeg meteen de snavel in je vingers


quote
en een pure wildvangvogel op je schouder vind ik ook erg knap



Nou vind het niet zo knap , als jij een papegaai weet te pakken , dit gebeurde heel snel en vlak achter de kop werd ook direct op de schouder van mijn vriend gezet , dennis nam hem zelf niet op de schouder of op de hand hoor .. , ik vermoed dat de vogel op dat moment overbluft was en daardoor niets deed maar het had ook wel degelijk anders kunnen aflopen ..

vind het knap als je een niet tamme wildvang bij je zelf op je schouder durft te zetten zonder deze vogel te kennen maar om 'm bij iemand anders op de schouder te zetten en te beweren dat het een tamme met de hand opgevoede vogel is vind ik de boel belazeren .

Ik snap gewoon niet dat een kweker durft te beweren bij mensen met ook nog eens zulke jonge kinderen dat een papegaai volledig handtam is als het gaat om een totaal handschuwe vogel maarja betreden op eigen risico dus ... heel slim ..


oranjekuif
Oud Lid
Posts :464

Oud Lid
2005-01-05 - 23:48:43 send message to oranjekuif

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

volgens mij ging het hier toch niet om een kweker, maar om een handelaar?
laugh :D


Hawkeye_nl
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-01-06 - 00:39:54 send message to Hawkeye_nl

Natuurlijk kan het niet anders dan dat we het weer over d hebben. De vraag ging echter idd over Hyasint. Ik ken deze zaak niet dus houd mij vanaf nu uit deze post!

Erwin


Jacqueline
Website Member
Posts :1216

Website Member
2005-01-06 - 08:42:07 send message to Jacqueline

happy :)

Hyacint is handelaar en kweker.
En zoals bij zovele, er zijn goede en minder goede verhalen.
Maar inderdaad, je word keurig geholpen.

wink ;)

Peter.



Pagina : 1 2 3
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 204 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede