Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Geslacht van de volgende vogels? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Geslacht van de volgende vogels?
theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2007-03-06 - 21:13:25 send message to theelepeltje

Wie kan mij vertellen wat het geslacht is van de volgende vogels, ik ben er namelijk niet helemaal zeker van:


(Geboren 2005)


(linkse geboren in 2006, rechtse geboren in 2003)


nick vdb
Website Member
Posts :403

Website Member
2007-03-06 - 21:18:18 send message to nick vdb

de kakariki die tegen het gaas hangt is de man de andere zie ik niet duidelijk
groeten nick


theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2007-03-06 - 21:24:15 send message to theelepeltje

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Dat die ene een man was dacht ik zelf ook, maar vooral bij degene onderaan heb ik twijfels. ik zal nog wel eens proberen duidelijkere foto's te maen. maar ze zijn nogal beweeglijk happy :)
misschien heb je hier nog wat aan:



Ik denk zelf een pop, maar er is helemaal geen interactie tussen de twee vogels. Ze zoeken geen toenadering en elkaar voeren of het hof maken doen ze ook niet. om over een nest maar te zwijgen. ze zitten sinds mei 2006 samen.
Ruzie maken doen ze ook niet, alleen als ze te dicht bij elkaar komen vanwege iets lekkers jagen ze elkaar weg.


Fonje
Website Member
Posts :439

Website Member
2007-03-06 - 21:37:21 send message to Fonje

Bedenk dat de 2 Kakariki's 2 verschillende soorten zijn en niet met elkaar vermengd mogen worden. De Geelvoorhoofd zou wel eens een man kunnen zijn. Geelvoorhoofden zijn kleiner dan Roodvoorhoofden.

Groetjes
Peter


theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2007-03-06 - 21:43:59 send message to theelepeltje

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Dat had ik zeker al bedacht Peter. Degene met zijn gele voorhoofd heb ik als eerste aangeschaft, en de verkoper zei dat het een lutino RVH man zou zijn. Als je de Kakariki van dichtbij ziet, zitten er op zijn gele voorhoofd ook kleine rode veertjes (boven het rode streepje). Ook is het geen zuivere lutino, want er zitten her en der nog wat groene veren en bij de stuit zit ook een rode plek. Later zei iemand mij dat het zeker een pop was.
Kort na aanschaf vermoedde ik dus al dat het om een kruising ging tussen een RVH en een GVH.
Uit het gedrag kan ik niks opmaken. Ze gedragen zich precies hetzelfde, alleen de echte RVH maakt wat meer lawaai.
En daar ik graag met raszuivere vogels kweek moet ik 'm misschien maar verkopen..


ej roelofs
Website Member
Posts :261

Website Member
2007-03-06 - 21:48:20 send message to ej roelofs

de 2 swiften zijn 2 mannen,kun je zien bij overjarige vogels aan. de iris oranje is een man,de iris bruinig is een pop
er zijn nog wel meer kenmerken:
onder de staart bij de man is dat rood bij de pop is het ook wel rood maar dan veel minder
hopelijk heb je hier iets aan
mvg erwin


theelepeltje
Website Member
Posts :621

Website Member
2007-03-06 - 22:14:19 send message to theelepeltje

Wat betreft de Kakariki's ben ik er uit denk ik. Degene aan het gaas is een gele RVH man en degene op de tak is een kruising tussen een RVH en een GVH (zie aan de rode veertjes achter het oor en op het voorhoofd).



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 215 bezoekers op de site, waarvan 6 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede