Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Hoe houd ik jonge (handopfok) Ruppel warm op weg van kweker naar huis Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Hoe houd ik jonge (handopfok) Ruppel warm op weg van kweker naar huis
Anjolo
Website Member
Posts :81

Website Member
2004-02-11 - 13:11:34 send message to Anjolo

Hallo,
Ik heb en vraag: Hoe kan ik het beste een jonge Ruppel (4weken oud) warm houden onderweg van kweker naar huis. Het is een rit van Groningen naar het Zuiden des lands dus ongeveer 3 uur rijden. Kan ik hem/haar warm houden met kruiken of heeft er iemand een ander tip?
Graag advies want kan hem morgen (donderdag) al ophalen.
B.v.D. Anjolo


Ramon
Website Member
Posts :476

Website Member
2004-02-11 - 15:21:16 send message to Ramon

Heb je wel ervaring met handopfok? Hoe dan ook je kunt beter wachten tot de vogel een week of zes is. Hebben ze minder warmte nodig. Vanaf de zesde week handvoeding worden ze ook wel supertam.


joke66
Website Member
Posts :21

Website Member
2004-02-11 - 17:09:44 send message to joke66

hoi angelo
vraag anders aan de kweker of hij een oud broedblok heeft,
ik heb daar namelijk een pyrrhura van 3 weken in mee naar huis genomen en dat was ook een rit van meer dan twee uur, en heb hem daar zelfs nog een paar weken in gehouden , dat ging prima en bleef mooi op temperatuur.
groetjes joke


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2004-02-11 - 18:57:32 send message to natasja

ik heb ervaring vanaf ca.6 weken , maar waag me ook niet aan jonger hoor ..


wat je als kruik gebruiken kan zijn lege flessen van bijv. de cola of anders kleinere flessen gebruiken , let wel op dat je er iets omheen doet omdat het anders te warm kan worden.

verder kan je aan de vogel zelf zienof het te warm of te koud is , wanneer de temp. te laag word gaan ze zich heel klein maken , bij te warme temp. gaan ze zich juist zoveel mogelijk strekken, verder een warme doek maar niet eentje die wollig is inm. de nageltjes die kunnen blijven haken.



parrotsbe
Website Member
Posts :14

Website Member
2004-02-13 - 16:12:12 send message to parrotsbe


al eens aan een couveuze gedacht??
en hoe dacht je je jong thuis op een temp van +/-30° te houden???


Anjolo
Website Member
Posts :81

Website Member
2004-02-13 - 20:09:28 send message to Anjolo

Leuke reactie die laatste!!!!!!!
Dacht dat deze side bedoeld is om elkaar te helpen!!!!!
Natuurlijk kan ik hem/haar thuis op temperateur houden. In het vervolg mag je je advies achterwege laten hoor (Couveuse.....)
Het heeft prima gewerkt met kruiken (aangezien ik de couveuse niet in de auto kon aansluiten) en mijn jonge Ruppel zit nu heerlijk in z,n nieuwe tehuis onder een lekker lampje bij een temperatuur van ongeveer 30 graden.
Allemaal bedankt voor de tips.


aws
Website Member
Posts :102

Website Member
2004-02-13 - 22:50:34 send message to aws

Ik haal de vogels die weggaan als handtam altijd met 4 weken uit blok en zet ze zonder verwarming gewoon in de huiskamer. Op dit moment zitten er buiten meijers op jonge vogels die ze gerust wel een uurtje of wat alleen in blok laat. temperatuur 9 graden.
Zet de temperatuur op de standaard in de auto en de vogel lekker in een schaaltje.
Dus je hebt helemaal niks nodig



Website Member
Posts :0

Website Member
2004-02-14 - 12:47:55 send message to

anjelo,
als ge het beter weet waarom stel je dan de vraag op het forum??? dan moet ge niet van u oren maken of het is voor te helpen of niet als een ander niks mag zeggen.
ik gebruik zo een ding ....voor ik vertrek zet ik dan de temp op de gepaste temp + 1°C meer voor 1 uur rijden....maar als jullie het beter weten en met zulke zeldzame vogels wil spelen ga u gang.
moest ge toch meer info willen www.brinsea.co.uk/uk/products/broodingic.html ....zijn nog ander maar zo kan je eens gaan kijken.


parrotsbe
Website Member
Posts :14

Website Member
2004-02-14 - 12:48:04 send message to parrotsbe

anjelo,
als ge het beter weet waarom stel je dan de vraag op het forum??? dan moet ge niet van u oren maken of het is voor te helpen of niet als een ander niks mag zeggen.
ik gebruik zo een ding ....voor ik vertrek zet ik dan de temp op de gepaste temp + 1°C meer voor 1 uur rijden....maar als jullie het beter weten en met zulke zeldzame vogels wil spelen ga u gang.
moest ge toch meer info willen www.brinsea.co.uk/uk/products/broodingic.html ....zijn nog ander maar zo kan je eens gaan kijken.


Anjolo
Website Member
Posts :81

Website Member
2004-02-15 - 21:45:48 send message to Anjolo

Sorry Parrotsbe,
maar had je verkeerd begrepen dacht dat je me voor de gek hield met die couveuse. Maar heb juist gehoord dat die inderdaad bestaan voor jonge dieren. Nogmaals sorry.
Groetjes Anjolo


johanm
Website Member
Posts :179

Website Member
2004-02-16 - 01:09:59 send message to johanm

Ik heb enkele jaren bonte boertjes gekweekt, jongen werden uit het nest genomen als het oudste jong 21 dagen was. Kwamen toen in de huidkamer zonder extra bijverwarming, wel 3 à 4 jongen per keer, hadden dat ook niet nodig. Nooit een probleem geweest. Ik zou een vogel van vier weken oud zeker niet op 30° zetten, nergens voor nodig.


birdway!
Website Member
Posts :27

Website Member
2004-02-16 - 21:54:13 send message to birdway!

volkomen mee eens, die jonge ruppel heeft absoluut geen temperatuur van 30 graden nodig zo rond de 25 graden is warm genoeg en zo gauw ie in de veren zit terug naar kamertemperatuur brengen, als je ze namelijk te warm houd word het met de week moeilijker om ze straks naar kamertemperatuur terug te brengen omdat ze veel te afhankelijk worden van die temperaturen.
al onze handopfok vogels worden gewoon bij kamertemperatuur gehouden en dit werkt prima



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 216 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede