Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Witkuif kaketoe Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Witkuif kaketoe
J Kalmoes
Website Member
Posts :4

Website Member
2007-02-14 - 09:13:08 send message to J Kalmoes

Ik heb een Witkuif kaketoe en soms kom ik in de voliere en lijkt het wel of hij een epilepsie aanval heeft normaal kan ik hem gewoon beet pakken en nu gisteren heeft hij me weer tot bloedens gebeten.
Symptonen: Pootjes zijn gebald zoals een vuist heel krampachtig.
Met zijn vleugels doet hij net een vlinderslag zoals bij het zwemmen naar vijf tot tien minuten doet ie weer rustig daarna is hij nog twee dagen van slag af.

Weet iemand wat dit is of weet jij iemand die ik kan vragen.Zijn er mensen met dezelfde ervaringen.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2007-02-14 - 09:30:51 send message to ParkietenPeter

Beste Johannes, Welkom op VogelArena.

Dit is in mijn ogen een geval van zenuwen/nerven/stress. Of in ieder geval een soort oversprong (als bij honden). De vogel verwacht iets wat voor hem eigenlijk niet normaal is maar ervaring uitwijst dat hij het wel verwachten kan.

De vlinderslag, lijkt net alsof hij de vleugels wil uitslaan om weg te vliegen maar hij komt niet zover. De verkrampte poot duidt erop dat hij zich aan het focussen is op de te verwachten gebeurtenis en daar meteen actie op wil nemen, maar wacht nog even af.

Zoiets heb ik meegemaakt nadat ik onze Mick (Edelpapegaai) eentje verkocht had. shocked 8O (Sorry, dit was in een vlaag van verstandsverbijstering en ik zal het nooit meer doen. Want dat begrijpen ze écht níet.) Mick heeft daarna ook een tijd zo gereageerd omdat hij waarschijnlijk niet meer wist wat hij aan mij had. Bij ons is het wel weer goed gekomen doordat ik mijn gedrag aanpaste en meer naar hem luisterde (keek). Ik reageerde niet meer toen hij naar me beet (want bijten doen ze doorgaans alleen uit angst, die ik dus veroorzaakte) en we hebben de afspraak gemaakt ik beter zorgen en hij niet meer bijten. laugh :D Werkt perfect.

Misschien dat je hier iets in herkent?
Succes,

Peter


J Kalmoes
Website Member
Posts :4

Website Member
2007-02-14 - 10:20:16 send message to J Kalmoes

Het was eerst een huiskamervogel toen hij een jaar of vijf was heb ik een dame er bij gekocht voor hem tijdens een periode dat ik door omstandigheden niet voor hem kon zorgen is hij naar een kweker in de buurt gegaan.

Tijdens hun verblijf kreeg de kweker een ziekte in het hok.De man is een tijdje ziek geweest maar niet overleden er stierven bij die kweker veel halsbanden en amazones.
Ik kreeg hem geplukt terug hij zit nu een tijdje aan Harisson in het begin dacht ik dat het iets verbetering bracht maar het lijkt nu wel stil te staan.


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2007-02-14 - 11:00:27 send message to Hawkeye_NL

En wat is er met de pop gebeurt?
Het klinkt namelijk behoorlijk naar een broedagressie.
De kaketoe mannen staan erom bekend dat ze zo ineens een agressie aanval kunnen krijgen. Dit heeft nogal eens het gevolg dat ze hun pop doodbijten.
Wat daar de werkelijke oorzaak van is weet men nog steeds niet met zekerheid.
Wel is mijn advies, als je de vogel in een dergelijke houding ziet waarbij deze in een haast verkramende houding zit te dreigen om hem even met rust te laten.


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2007-02-14 - 11:55:22 send message to ParkietenPeter

Nu zul je wellicht gemerkt hebben dat pelletvoer inderdaad niet altijd (of altijd niet, zo je wilt) de oplossing is tegen plukken. Ik denk zelf dat de vogel nogel veel heeft meegemaakt en hierdoor sneller opvliegend is. Tijdens de broedperiode zijn ze inderdaad feller. Rust en hún eigen gang laten bepalen is dan denk ik inderdaad beter.

succes,
wink ;) Peter


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2007-02-14 - 12:49:06 send message to molineti

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

quote
Tijdens hun verblijf kreeg de kweker een ziekte in het hok


Weet Jij misschien wat voor ziekte?

Ik zou inieder geval mestonderzoek laten doen bij een goede vogelarts.

Zaken waar Je aan zou kunnen denken/op laten onderzoeken zoeken:Salmonella,chlamidia ,jicht????

Dit om eventuele ziekten uit te sluiten!

Maar het zou ook enkel door stress kunnen komen,al lijkt mij dat onwaarschijnlijk omdat het een huiskamervogel is geweest en niet bang van mensen is neem ik aan?

Succes Rene


J Kalmoes
Website Member
Posts :4

Website Member
2007-02-15 - 12:54:11 send message to J Kalmoes

De pop is niet ziek geworden.Ik denk dat het niets met broedagressie te maken heeft.
De man ligt gewoon helemaal verkrampt in de kooi op de grond te spartelen met zijn vleugels en zijn verkrampte poten.



dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2007-02-15 - 13:15:26 send message to dooren

Krampen ontstaan ook door een te kort aan D3, bij gebrek aan direct zonlicht en geen dierlijke eiwitten kan dit na verloop van tijd ontstaan.

Het is ook mogelijk bij een tekort aan vit. B1.

Na een lang eenzijdig dieet kan zoiets zich ineens openbaren. (ik zou dus deze zaken even onderzoeken0
Gert


bimbam
Website Member
Posts :1

Website Member
2007-11-08 - 22:16:20 send message to bimbam

ik heb een wit kuifkaketoe hij poept slijm en zijn kont puilt helemaal uit ik heb hem een worme kuur gegeven wat kan ik nog meer doen hij eet gewoon en is gewoon levendig


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2007-11-09 - 04:39:42 send message to bert1974

wat je het beste kunt doen is zo snel mogelijk naar een vogel arts gaan.
want wat het is kan ik natuurlijk zo door de computer ook niet zien maar het klinkt niet goed.
ik zou er echt zo snel mogelijk naar laten kijken.

groeten bert


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2007-11-09 - 09:42:48 send message to dun grijzeroodstaart

sorry maar ik kan er met mijn pet niet bij , ik zie hier dingen staan waarbij ik denk tjonge tjonge als een dondersteen naar de vogelarts .

dat laatse geval kan ook wrattenziekte zijn en van alles en nog wat ,

ik zou zeggen met beide vogels rap naar een goede vogelarts , ipv hier te gaan gissen !


succes ,,


Mvg
tim



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 218 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede