Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > reacties forum kan vaak anders!!!! Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
volgende >>>


Auteur Onderwerp : reacties forum kan vaak anders!!!!
danielkempenk
Website Member
Posts :405

Website Member
2007-01-07 - 12:56:22 send message to danielkempenk

bij deze wil ik een topic openen over hoe er gereageerd word hier op het forum!

ik ben van mening en andere met mij dat er vaak geen topic geopent word of er op gereageed word daar er vaak boze, kattige, onvriendelijke berichtjes geplaats worden.angry

door het vaak niet juist of correct lezen van een onderwerp of er onvoldoende kennis van heeft.

bij deze vraag ik jullie reactie hierop
en hoe dit te voorkomenwink ;)

ps reageer en blijf vriendelijklaugh :D


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2007-01-07 - 13:02:59 send message to Dennis Fr.

indd hier ben ik het helemaal mee eens. Vooral van mensen die denken dat hun mening de enige goed is en van de rest niet deugd.
Je mening geven is goed maar dwing het niet op aan een ander. Door het gewoon iets vriendelijker te formuleren.Zal het al heel anders overkomen. Vaak zal het wel niet zo bedoeld zijn. Maar helaas komt het wel zo over.

Als we er met zijn allen er wat beter op letten. Kunnen we er wat moois van maken en misschien zullen meer mensen vooral nieuwen ook met hun vragen komen.Want ik denk ook dat we erg veel nieuwe topics en andwoorden mislopen.

M.v.g Dennis


Riny
Website Member
Posts :58

Website Member
2007-01-07 - 13:03:12 send message to Riny

nou dan zal ik al als eerste reageren.Het klopt inderdaad wat je zegt.
Ik geef wel es een antwoord op vragen over edels waar ik 15 jaar mee gekweekt heb,en dan krijg je een reactie dat ik denk nou dat is de 1 e maar ook de laatste keer dat ik zal reageren.Er zijn er altijd die alles beter weten,als ik er geen verstand van heb hou ik mijn mond en laat het over aan iemand die er wel verstand van heeft en geef geen advies wat nergens op slaat.
Ik denk dat die persoon er wel op zal reageren die mijn advies heeft opgevolgd.
zo dat was het
groeten en succes Riny


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2007-01-07 - 13:13:05 send message to Wickingh

Hallo,

je hebt helemaal gelijk.
Helaas heb je overal op het net mensen die onbeschoft gedrag etaleren. Het is een stuk makkelijker dan in real live. Wss hebben die figuren iets te compenseren denk ik dan,

mvg Frank


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2007-01-07 - 13:19:27 send message to ParkietenPeter

Omdat niet iedereen hetzelfde is, zijn de reacties net zo divers. Dit heeft soms met persoonlijkheid te maken en soms met kennis of kunde. Houdt hier dan ook zélf al rekening mee!

Het is daarom altijd goed, sterker nog, zelfs benadrukt in het forumreglement(!), om eerst je eigen reactie na te lezen vóórdat je op 'post uw reactie' klikt. (Dit om flaming te voorkomen)

Omdat het nog lang niet altijd standaard is dat er minder considerabel gepost wordt ben ik wel van mening dat dit niet direct opgeblazen hoeft te gaan worden.

Ook al heel vaak benadrukt!: Mocht iemand van mening zijn dat een reactie te ver gaat, laat hij/zij dit dan melden via PB aan de moderator. Hij is degene die dan beoordeelt of een reactie aangepast dient te worden. Verder moet je er natuurlijk bij stil blijven staan dat sommige reacties cq woordkeuzes op hun beurt weer de gevreesde reacties uitlokken. Als iedereen de hand in eigen boezem steekt moet het goed blijven gaan.

wink ;) Peter


danielkempenk
Website Member
Posts :405

Website Member
2007-01-07 - 13:24:57 send message to danielkempenk

beste peter ben het verder wel geheel met u eens maar ik ben van mening ik zie het ook aan mijzelf dat er vaak ook juist bewust niet gereargeerd word om het simpele feit dat je ''bang'' bent voor bepaalde reacties en dat hoor ik veel en heb daarom ook in overleg met andere een topic erover gaan openen.wink ;)

wil ook niemand voor de benen schoppen hoorhappy :)

maar we woude er is een topic over openen van ''hoe kan het anders''

ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uit gelegtrazz :p

groetjes daniel


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2007-01-07 - 15:33:21 send message to tonnl

Ook nuttig om nog even te bedenken; een geschreven berichtje kan totaal verkeerd overkomen terwijl de bedoeling gewoon goed kan zijn.

Moet je eens proberen voor te stellen hoe het klinkt: "ahhh johh, wat jij zegt is onzin, want....", als je dat in een geanimeerd gesprek zegt tegen iemand waar je het beste mee voor hebt.
Of dat datzelfde er staat in een berichtje voor iemand die je nauwelijks kent. Kan een groot verschil maken, onbedoeld.
Schrijf iets "voorzichtiger" dan dat je praat en we voorkomen veel misverstanden.

Ton.


mijnkaketoes.nl
Oud Lid
Posts :2103

Oud Lid
2007-01-07 - 15:43:16 send message to mijnkaketoes.nl

Helemaal met riny en frank eens. Dat is ook de reden dat ik hier minder spontaan reageer.


karis69
Website Member
Posts :6

Website Member
2007-01-07 - 17:46:15 send message to karis69

Ik kom al jaren op dit forum, maar reageer eigenlijk bijna nooit, omdat ik gewoon bang ben voor de reacties.
Het lijkt af en toe wel, of je iemand zijn mening ook daadwerkelijk moet volgen, anders doe je het niet goed.
Ik begrijp ook vaak niet het standpunt van "ik kweek al dertig jaar zo, dus neem maar aan dat het goed is".
De wereld ontwikkeld zich, dus ook het kweken van vogels, dus roest niet vast, en accepteer ook andermans mening.

Karel


psittacula
Website Member
Posts :126

Website Member
2007-01-07 - 18:04:25 send message to psittacula

quote
Ik kom al jaren op dit forum, maar reageer eigenlijk bijna nooit, omdat ik gewoon bang ben voor de reacties.
Het lijkt af en toe wel, of je iemand zijn mening ook daadwerkelijk moet volgen, anders doe je het niet goed.
Ik begrijp ook vaak niet het standpunt van "ik kweek al dertig jaar zo, dus neem maar aan dat het goed is".
De wereld ontwikkeld zich, dus ook het kweken van vogels, dus roest niet vast, en accepteer ook andermans mening.




Karel
ik ben volledig met U eens , heel veel reacties lopen over van arogantie


danielkempenk
Website Member
Posts :405

Website Member
2007-01-07 - 18:45:22 send message to danielkempenk

ben blij dat mijn verhaal ondersteund wordt door anderen (of juist niet)happy :)
als er nog iemand is met de gouden oplossing.....wink ;) dan horen we het wel alle tips zijn welcomewink ;)

groetjes daniel



msmartijn
Website Member
Posts :189

Website Member
2007-01-07 - 18:56:22 send message to msmartijn

jah is wel jammer dat af en toe zo gereageerd word.. maar miss is het niet altijd zo bedoeld?? dat het zo lijkt.. maar vind het wel jammer


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2007-01-07 - 19:52:13 send message to ParkietenPeter

Natuurlijk is het ook te bedenken, en dat is best vaker voorgekomen als wellicht gedacht wordt, dat arogante of 'kort-door-de-bocht' berichten ook wel eens zo geinterpreteerd worden omdat ze niet stroken met onze eigen gedachten of wat wij graag willen horen.

voorbeeld:
"Ik wil een ara in 1m2 houden";
Reactie: "Je bent een dierenbeul als je dat doet."
En daar kun je dan gebelgd (niet discriminerend bedoelt) over zijn.
Maar vraag je dan af: Gaat de reactant of de vraagsteller over de schreef?

Nogmaals vind ikzelf dat het de laatste tijd best wel meevalt. We hoeven het dus ook niet op te kloppen. Iedereen krijgt wel eens iets te horen dat hij niet graag wil. Maar dat is inherent aan discussieren op een internetforum.


@ussiebirds
Website Member
Posts :40

Website Member
2007-01-07 - 19:57:40 send message to @ussiebirds

Als moderator van diverse mailinglijsten, is me opgevallen dat sommige mensen het moeilijk vinden om te reageren op topics waar enige kennis of ervaring bij nodig is. Want ondanks dat een van de regels die ik hanteer op de lijsten om respectvol met elkaars mening om te gaan en niet je eigen mening als enige juiste te zien, is het toch vaak het geval dat sommige mensen hun menig opdringen en andere meningen weghonen als onjuist. Dit leidt vaak tot een verbale onenigheid waar andere mensen zo van schrikken dat ze liever ervan afzien om nog te reageren en hun ervaring niet meer durven te delen. Nu werkt een mailinglijst anders dan een forum en ik kan en zal ook altijd optreden als leden geen respect hebben voor andermans mening en zich te buiten gaan aan allerlei, soms onbeschofte, reacties. Het optreden bestaat meestal uit het privé waarschuwen van het betreffende lid, zodat hij/zij weet dat dit gedrag niet getolereerd wordt op de lijst. Mocht het lid hierna toch weer in de fout gaan door persoonlijke aanvallen richting andere leden, dan volgt verwijdering van de lijst.
Wel moet er altijd rekening mee gehouden worden dat sommige mensen zich moeilijker kunnen formuleren dan andere, dus soms komt een geschreven woord heel anders over dan bedoelt en als iemand niet zeker is wat er bedoelt wordt is het vrij eenvoudig om even te vragen hoe het bedoelt is.
Persoonlijk vind ik het ook jammer als de wat minder ervaren kwekers of, zoals op mijn lijsten kattenfokkers, hun meningen of vragen niet meer durven te stellen omdat ze dan denken dat ze dom overkomen, of omdat de ervaren kwekers/fokkers hun mening of ervaring als onzin betitelen.

Groet,
Richard


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2007-01-07 - 20:15:23 send message to johanblok

Ik vind een en ander (uitzonderingen daargelaten) wel meevallen. Je kunt ook teveel arrogantie in een bericht lezen. Men moet er ook tegen kunnen dat mensen het niet met elkaar eens zijn, daar is niks mis mee.


danielkempenk
Website Member
Posts :405

Website Member
2007-01-07 - 20:16:47 send message to danielkempenk

beste peter ik denk dat ik het wat anders moet uitleggen wink ;)

idd is het op het moment ''rustig'' maar......
het probleem is dat mensen het al enige tijd zat zijn en ook nu het ''rustig'' is niet (meer) willen of durven reargeren.

ik ben ook niet iemand die altijd de juiste woorden heeft ook ik moet heel goed denken wat ik schrijf maar daarom denk ik wel na wat ik zeg om het voor een ander ook leuk te houdenhappy :)

ik hoop dat het zo iets duidelijker iswink ;)

groetjes daniel



Pagina : 1 2 3
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 137 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede