Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Broedblokken Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Broedblokken
De Tol
Website Member
Posts :179

Website Member
2007-01-06 - 10:10:43 send message to De Tol

Wie heeft er nog broedblokken buiten hangen of denkt er aan om ze buiten te hangen want de vogels zijn helemaal gek in de kop door het mooie weer nog steeds


Martien Strijdveen
Website Member
Posts :195

Website Member
2007-01-06 - 11:54:03 send message to Martien Strijdveen

hallo,nou ik laat ze altijd hangen,mijn Grote alexanders overnachten er ook in en hebben meestal half januari al eieren
en dat gaat altijd goed bij mij


HermanH
Website Member
Posts :121

Website Member
2007-01-06 - 12:09:18 send message to HermanH

wink ;)Ik laat ze ook altijd hangen,de vogels kunnen nu hun gang gaan wanneer ze er zelf aan toe zijn.
De halsbanden zijn al druk aan het inspecteren.razz :p


KeesdeJongh
Website Member
Posts :267

Website Member
2007-01-21 - 00:43:10 send message to KeesdeJongh

Beste vogelliefhebber,

Het ligt eraan over welke soorten het gaat.
Zuid Amerikaanse parkieten overnachten het liefst in de nestblokken evenals BV Grote Alexander, Afrikaanse papegaaien broeden ook het gehele jaar rond, maar bij Australische grote parkieten kun je de blokken beter niet laten hangen.
Australische parkieten hebben n.l. de gewoonte om waneer hun jongen ongeveer een week oud zijn van het nest te gaan, waneer het dan erg koud is de kans groot dat de jongen alsnog overlijden.
Ook bestaat het gevaar dat de man wel broeds wordt en de pop nog niet, de kans bestaat dan dat de pop flink wordt toegetakeld, vaak wordt de pop zelfs gedood omdat deze nog niet tot paren bereid is.
Daarom waneer het om verre weg de meeste soorten Australische parkieten gaat, heb nog even geduld het weer kan nog omslaan en dan zit je straks uiteindelijk zonder jongen, half maart waneer het weer gunstig is nog ruim op tijd, uitgezonderd bij soorten als Red Vented bij deze soort kun je beter weer wel een maandje eerder de blok erin hangen.

Veel succes.

MVG

Kees de Jongh


denegon
Website Member
Posts :1792

Website Member
2007-01-25 - 10:19:19 send message to denegon

Ik heb zuid amerikaanse soorten papegaaien en parkieten die het hele jaar door een blok hebben.
er zit nu een koppel zk caiques te broeden en het is in de garage 4 graden en ik heb een citroenparkieten jong en dat gaat goed
vriendelijke groet egon



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 211 bezoekers op de site, waarvan 8 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede