Auteur |
Onderwerp : TT in Hardenberg |
kakatoe
Website Member
|
2006-11-12 - 19:23:27 |
|
Vandaag even op de tt in Hardenberg geweest. de vogels zaten in mooie ruime kooien en vluchtjes daar kan menig tt organisatie een punje aan zuigen
Jan
|
broto
Website Member
|
2006-11-12
-
19:40:13 |
|
|
danielkempenk
Website Member
|
2006-11-12
-
19:52:51 |
|
ben er vandaag ook geweest. vond het zeker de moeite waard en ga de volgende keer er zeker weer heen
|
GJ.Roelofs
Website Member
|
2006-11-12
-
20:01:13 |
|
ik ben er vandaag ook geweest.Heel mooi opgezet een dikke voldoende.
|
swanny
Website Member
|
2006-11-13
-
08:14:49 |
|
Het zal vast wel mooi zijn geweest, maar ik begrijp het enthousiastme niet zo goed. we weten allemaal dat er een nieuw virus is.
http://www.vogelarena.com/forum/forum_read.php?id=5205&recordnum=0
Als dit virus zijn gang kan blijven gaan hebben we straks geen shows meer, omdat we geen parkieten meer hebben om te showen. In West-Brabant was de show gecanceled, wat ik een verantwoorde en verstandige beslissing vind. De nationale show laat de PS doorgaan met en werkt dus mogelijk mee aan de verspreiding van het REO virus. Nu staat binnenkort de show in Zuid-Limburg met alle risico's vandien.
Buiten dat ik die besturen niet begrijp, begrijp ik ook de mensen die niet die erheen gaan. Dat je graag kijkt naar mooie vogels begrijp ik wel. Dat je het risico wilt lopen om een virus besmetting op te lopen voor je eigen vogels begrijp ik niet.
Natuurlijk is er altijd risico op dit gebied, maar momenteel is het risico groter.
we vallen op dit forum allemaal over een zaak in Rijswijk (mijn favorieten ook niet) met een mogelijke besmetting van de rest van hun vogels, maar we werken (on)bewust mee aan de verspreiding van een ander gevaarlijk virus.
Laat onze (belangen)vereniging, de PS, eens zijn verantwoording nemen om shows te cancelen en het voortouw te nemen in onderzoek naar het REO virus.
Ik hoop van harte dat er geen dragers op de show zaten en dat er bij niemand over 2 weken de vogels bij bosjes gaan neervallen
|
djenco
Oud Lid
|
2006-11-13
-
08:36:22 |
|
quote uit dat andere topic:
Het virus wordt vooral overgebracht via de ontlasting. Vandaar de kans dat het virus via een besmet hok op een tentoonstelling en daarna bij een vogel komt niet zo groot is, als tijdens de tentoonstelling de regels voor hygiëne goed in acht worden genomen.
Toch wordt het advies gegeven om, daar waar de besmetting is geconstateerd, niet met grote parkieten naar een tentoonstelling te gaan.
Ik snap je bezorgdheid en ben het op zich met je eens dat het naar zo'n show brengen (en later weer naar huis halen) risico's met zich meebrengt. Bij het kijken naar de vogels op zo'n show valt het m.i. nog wel mee.
Groet'n,
Dirk Jan
|
HermanH
Website Member
|
2006-11-13
-
16:59:45 |
|
We kunnen beter direct gaan stoppen met onze hobby,zo is er altijd wel wat......
|
H.O.H.
Website Member
|
2006-11-13
-
20:17:26 |
|
hallo,
Zijn er nog meer mensen die zulke mooie foto's hebben gemaakt?
vr.gr
|
danielkempenk
Website Member
|
2006-11-13
-
22:03:14 |
|
Dit bericht is 1 keer gewijzigd
|
broto
Website Member
|
2006-11-13
-
22:51:11 |
|
Heb er nog wel ,een paar daar gemaakt
Henk
|
ParkietenPeter
Website Member
|
2006-11-14
-
09:18:22 |
|
Hele mooie vogels.
Zijn er ook foto's van de opstelling?
|
hjvdlindehof
Website Member
|
2006-11-16
-
18:41:48 |
|
heel veel mooie vogels gezien ,maar ook heel veel mooie vogels niet gezien,jammer dat het aantal inzendingen afneemt. wel vond ik dat er vrij veel vogels niet in intentoonstellings conditie waren en dat er hoog punten gegeven werd
verder veel waardering voor de organisatie ,het is heel karwei elk jaar weer. succes.
|