hallo
ik heb turquisines en de oogjes gaan dicht zitten voor de rest zijn ze gezond alleen zien ze niets heb al van alles geprobeerd.
wie weet wat dit is
Infeite snap ik zulke vragen niet maar dat zal wel aan mij liggen.
Er zijn zoveel oorzaken,maar voor medische zaken moet je bij een dieren-vogelarts wezen
Bij neophema's moet je meer dan bij vele andere parkieten op tocht letten. Hier zijn ze best gevoelig voor. Een ziekte waarbij de ogen dicht zitten en de vogel verder gezond is, kan ik mij zo niet 1,2,3, herinneren.
ja, vindt het ook nogal lastige omschrijving, zoiets heb je toch zien aankomen, hoelang heb je ze al en is er de afgelopen dagen iets speciaals gebeurt of gezien bij de vogels. Die ogen gaan toch niet plots dicht.. Ik ben ook wel geen dierenarts..
groeten
Nu hoeft dit natuurlijk niet direct opgemerkt te worden. Onze vogels zijn meester in het verhullen van kwaaltjes. De zwakste wordt immers als eerste gesnapt.
Met het koudere weer zal een neo best wel eens dik gaan zitten. Een ervaren neo-man( of vrowu natuurlijk )zal er dan ook niet direct iets achter zoeken. Zo kan het verkeren dat je iets later bent dan je zou willen.