Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Mentaliteit vogelkwekers Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Mentaliteit vogelkwekers
zebraonline
Website Member
Posts :390

Website Member
2006-10-15 - 02:41:20 send message to zebraonline

Ik ben het beu om steeds te vernemen en aan de lijve te ondervinden dat in bepaalde takken van onze vogelhobby gefoefeld wordt dat het geen naam heeft...alles blijkt enkel maar om geld en winnen te draaien...

Bij papegaaien en grote parkieten(ook engelse grasparkieten) worden er allerlei wanpraktijken gebruikt om zoveel mogelijk winst(geld en prijzen op TT)op zo eenvoudig mogelijke en vooral snelle wijze te verkrijgen...

Mijn eigen ondervinden en dat is dan nog op het niveau van de zebravinken(tentoonstellen dan) is dat het zonder geslijm,meegeloop en geld niet lukt om enkele deftige kweekvogels aan te kopen(dit geld trouwens enkel voor belgie)alles gaat voor veel geld het vliegtuig op...

Het is mij onlangs nog duidelijker geworden toen ik op zoek ging naar topmateriaal om mijn soorten uit te breiden :

goulds,diamantvinken,padda's,...binnen de 14 dagen was ik overal welkom en kon ik goede zaken doen en deftig startmateriaal aankopen en zelfs nog deftige discussies aangaan over voeding,verzorging,...zonder dat dit tot problemen leide...
Ik zoek echter al 3 jaar naar een paar topzebravinken om een sprongetje vooruit te geraken maar niemand blijkt die te hebben voor mij(ja ik weet het ik kan op de tenen trappen)...ik zie ze tegenwoordig zitten in de kooien maar die zijn niet te koop(enkel voor export op uitdrukkelijke vraag van de kwekers)geen concurrentie dus van eigen vogels...

Ik kan nog zo eventjes doorgaan maar het toppunt is dan dat ze zich afvragen waarom de beginners afhaken???Tja hoe zou dat komen...wij zijn niet blind en/of dom hoor...

Ik wil er hier nog uitdrukkelijk bijzeggen dat mijn eigen ervaringen enkel gelden in Belgie...blijkbaar zijn ze hier meer bekrompen...

Waarom het in bepaalde takken(soorten)er zo bekrompen aan toe gaat is mij een raadsel maar één zaak is een feit : het zal niet blijven duren en betekend op termijn het einde van die soorten...

Ik maak mij er niet meer druk om :

Ander en beter...de rest kan de pot op...


pitylus
Website Member
Posts :210

Website Member
2006-10-15 - 21:06:26 send message to pitylus

goeie vogels moet je zelf kweken maar niet kopen , Ikzelf heb in mijn vorige jaren witte zebravinken , witte en grijze padda s , alle kleurmutatie s van zilverbekjes enz gekweekt en overal topvogels van gehad en deze vogels kocht ik aan bij HANDELAREN en dat is pas de hobby , proberen redelijke vogels uit te halen en zelf proberen goede stammen te kweken ,maar voor het ogenblik heeft niemand nog geduld om langszaam aan naar de top te klimmen .


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2006-10-15 - 22:00:43 send message to goulds

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

eyy zebra,tis bekend fenomeen maar tis of met stroming meegaan of verzuipen tegen de stroming in(helaas)

Heb je een pb gestuurd over goed kweekadres.

Pitylus:Naar de top toe kweken is niet veel aan dat kan elk beetje serieus kweker,kunst is om aan de top te blijven als je er eenmaal bent geweest.Maar tis eenzaam aan de top vergeet dat niet.


cocobar
Website Member
Posts :591

Website Member
2006-10-15 - 22:18:56 send message to cocobar

Het is moeilijk, ik weet het. Maar beetje bij beetje kom je er wel.

Geen 5 topvogels in één slag, maar op een blauwe maandag is een keer eentje hier en nog één enkele daar en dan zelf aan de slag, zou ik zeggen...

Ik merk ook dat je met geld nergens komt... Vriendschappelijke banden blijken een dubbele verrijking te zijn!!


lonchura
Website Member
Posts :10

Website Member
2006-10-15 - 22:50:49 send message to lonchura

neem eens contakt op misschien kan ik je helpen aan wat top zebravinken
chris


zebraonline
Website Member
Posts :390

Website Member
2006-10-15 - 22:57:25 send message to zebraonline

Het zijn niet zozeer toptentoonstellingsvogels die ik zoek maar topkweekvogels...vogels met body dus...ja je kan ze zelf kweken maar het duurt dan 10jaar voor je na selectie wat bereikt heb en dan is de concurentie al weer verder...

Met geld lukt het idd. meestal niet...met contacten wel maar die liggen meestal ver weg...als je zelf niet met de wagen rijd,werkt in de weekends,nog studeert ed...is er niet echt tijd voor contacten te leggen en een ganse dag onderweg te zijn...s'nachts heb ik veel tijd maar dan moet ik niet gaan aankloppen bij iemand...bovendien heb ik hier wat leukerts die mij wel willen helpen om eens mee te rijden ed...maar als het moment daar is,bedenken ze zich opeens en dan moet ik anderen in de steek laten wat mij in een slecht daglicht stelt...


Birdman
Website Member
Posts :46

Website Member
2006-10-16 - 07:54:27 send message to Birdman

Klinkt me bekend in de oren... Ik was al die flauwekul en dat gezeur na zoveel jaren dan ook zat en ben overgestapt op het kweken van lori's. Dat doe ik puur voor mezelf omdat ik helemaal gek ben van die vogels. En er zal er hoogstwaarschijnlijk NOOIT ook maar 1 naar een tentoonstelling gaan. Die tijd heb ik wel gehad...
Maar Zebra niet opgeven hoor. Tenslotte doen de meeste van ons hun vogelhobbie toch vooral voor het plezier?! Dus vergeet niet ervan te genieten. Succes in ieder geval!
Groeten van Ad


broto
Website Member
Posts :1195

Website Member
2006-10-16 - 17:00:42 send message to broto

quote
Ik ben het beu om steeds te vernemen en aan de lijve te ondervinden dat in bepaalde takken van onze vogelhobby gefoefeld wordt dat het geen naam heeft...alles blijkt enkel maar om geld en winnen te draaien...



En dan zeg je zelf..
quote
Het zijn niet zozeer toptentoonstellingsvogels die ik zoek maar topkweekvogels...vogels met body dus...ja je kan ze zelf kweken maar het duurt dan 10jaar voor je na selectie wat bereikt heb en dan is de concurentie al weer verder...


Kweek je nu vogels als liefhebberij en hobby , of om te winnen en andere te verslaan , zodat je zelf meer krijg voor je vogels.

Goeie kweek vogels koop je je juist bij een handelaar, daar worden de vogels gebracht die niet voldoen aan de TT, die vogels hebben soms juist te veel van iets om kampioen te worden, wat jou vogels missen, of te weinig voor TT , wat jou vogels soms te veel hebben.

Je moet vogels kopen ,juist wat jou vogels te veel of te weinig hebben.
En dat is best te vinden, al zou het 10 jaar duren, het is toch hobby, of gaat het toch om te winnen en of geld verdienen.

Henk


zebraonline
Website Member
Posts :390

Website Member
2006-10-16 - 18:03:55 send message to zebraonline

Als je aan tentoonstellingen deelneemt wil je wel eens winnen ook anders nemen ze je niet serieus en de maling met je...

Om meer te krijgen voor mijn vogels vraag je?

Nee,hoor daarvoor zou ik andere soorten moeten kweken...


broto
Website Member
Posts :1195

Website Member
2006-10-16 - 18:28:34 send message to broto

quote
Als je aan tentoonstellingen deelneemt wil je wel eens winnen ook anders nemen ze je niet serieus en de maling met je...



Daar moet je totaal niet mee zitten.
Weet niet hoe oud je bent, ik doe nu zo'n 25 jaar mee , heb goeie, hele goeie , maar zeker ook mindere jaren er tussen zitten.
Meestal als je dan terug gaat kijken waarom het minder is, kom je toch heel vaak bij je zelf terecht, minder tijd gehad , of een nieuwe kleur die je dan iets meer aanspreekt, daar dan zo mee bezig bent dat je de andere kleuren waar je al mee bezig was toch net iets minder aandacht krijgen.
Altijd aan de top staan is ook niet leuk denk ik dan heb je niets meer te verbeteren, wordt het toch wel een saaie hobby denk ik.

Henk


zebraonline
Website Member
Posts :390

Website Member
2006-10-16 - 20:16:12 send message to zebraonline

Het zal dit jaar wel wat minder zijn want door de verhuis vorige maand zit alles zowat in de rui...bovendien heb ik vorig jaar door die verhuisperikelen en andere zaken weinig gekweekt en ga ik mijn beste vogels sparen voor in de kweekbakken...dus het wordt deelnemen met 2de keus en twijfelachtige conditie...maar wel eens interesant om de opmerkingen te weten,dan weten we aan wat we moeten werken naar volgend jaar toe...



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 164 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede