Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd of Molineti er in is geslaagd om antwoord te krijgen op zijn vragen over de Harrison pellets en vooral wat zijn bevindingen nu zijn.
een vriend brengt nu de pellets voor mij mee van Dierenarts Cornelissen uit Nijmegen.
Hij (en andere gebruikers)hebben afgeraden een grotere verpakking te nemen I.V.M de houdbaarheid (ik voer het uitsluitend aan 1 paar kakatoes)
Ik ben nu dus weer de rode zak(ik weet de naam niet)aan het voeren aan 1 paar en wel hierom:
Van Dit paar oranjekuif kakatoes is de man zich in zijn halfjarige verblijf in de quarantaine gaan plukken.
Nadat hij in zijn normale voliere geplaatst was,ging dit toch gewoon door.
Ik heb toen diverse zaken veranderd in de huisvesting en diverse middeltjes geprobeert,maar niks hielp.
Toen ben ik ook de voeding gaan veranderen naar 1/4 zaad en 3/4 Harrisons.
Het kan toeval zijn geweest(of een combinatie van alle veranderingen)maar de vogel kwam weer volledig in de veren
Na gestopt te zijn met de pellets begon de vogel na 2 maanden weer te plukken.
Dit kan dus ook weer toeval zijn;maar ik ben toch maar weer aan de pellets begonnen om hier achter te komen.
Ik ga het nu minimaal 1 jaar voeren om zeker te weten,of het voer echt de verbetering is.
Dus ik kan nog niet echt een oordeel geven(ik ga niet over 1 nacht ijs)
Ze eten het wel goed(maar niet liever dan zaad ,bij mij temminste)
Helaas ontzettend duur!!!!
Bij mijn overige vogels voer ik nu ook 1/4 pellets als proef(vooral met de bedoeling om meer bevruchtte eieren bij de amazones te krijgen).
Ik voer deze vogels Nutribird die ze in het algemeen niet graag eten;resultaten ga ik over een jaar bekijken
Waarom Nutribird??
1/Harrisons veel te duur voor het aantal papagaaien die wij hebben
2/pellets met onnodige kleur/geur/en smaakstoffen wil ik niet
3/Leveranciers die de afgelopen 10 jaar al diverse merken pellets steeds als het allerbeste hebben proberen te verkopen heb ik geen vertrouwen in(in de verkopers niet,maar ook in hun pellets niet)
4/Leveranciers die zelf aan het produceren zijn gegaan heb ik ook geen vertrouwen in.(een verkoper is nog niet deskundig op voedings gebied
)
Bij nutribird heeft men als 1 van de weinige(europese)wel een organisatie waarin kennis over voedind aanwezig is.
Maar Zaad blijft om diverse redenen voor mij nog steeds voeding nummero 1
P.S Plukken is in de meeste gevallen een gedragsstoornis ;helaas