Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Doodsoorzaak dwergkwartels? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Doodsoorzaak dwergkwartels?
Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2006-09-15 - 10:35:46 send message to Chow

Hoi, ik ben voor het eerst in jaren 3 weken op vakantie geweest. Mijn buurtjes hebben de vogels verzorgd. De Engelse zien er picobello uit maar m'n 2 chinese dwergkwartels zijn beiden in een tijdsbestek van 2 dagen overleden gedurende mijn afwezigheid. Ik had ze al 2 jaar zonder problemen. Wat zou eventueel de oorzaak kunnen zijn? Ik weet alleen dat er een omslag is geweest van heet weer naar enorme regenval. Ze hadden overigens wel een beschutte plek. Er komen geen vreemde dieren of mensen in de voliere. Heeft iemand dit ook wel eens meegemaakt?


zebraonline
Website Member
Posts :390

Website Member
2006-09-15 - 14:35:49 send message to zebraonline

Kregen ze wel eten op de grond?


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2006-09-15 - 15:10:13 send message to Chow

Ja, genoeg om na hun dood ervoor te zorgen dat er in de voliere een oerwoud is ontstaan.


Kierk
Website Member
Posts :38

Website Member
2006-09-15 - 15:27:56 send message to Kierk

Met de weersverandering heeft het m.i. niets te maken. Die beestjes kunnen wel wat hebben, en zeker als ik de omstandigheden hoor is dat wel niet de reden.
Heeft de oppas iets giftigs te eten gegeten? Hadden ze genoeg water? Waren er katten in de buurt? Want bij een langere afwezigheid ruiken die dieren gewoon hun kans. Zijn ze gepikt?


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2006-09-15 - 16:08:13 send message to Chow

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ze zijn volgens de oppas die ik 100% vertrouw de dag na vertrek overleden. Eerst de ene en 1 dag later de andere. Ze kunnen dus niet door honger of dorst zijn overleden. Ik heb veel last van katten maar dat is al zolang als de kwartels bij me zijn. Verder heeft de oppas uitsluitend voer gegeven uit mijn eigen voorraad. De oppas heeft zelf koi karpers dus is bekend met dierenverzorging. Verder geen sporen op de kwartels. Juist om al deze redenen snap ik er werkelijk helemaal niks van.. Mocht er gif in de voliere zijn beland dan zou ik ook de parkieten zijn verloren maar die zien er allemaal juist prima uit.
**Edit**
Kan het zijn dat ze idd door mijn afwezigheid door katten dusdanig zijn opgejaagd dat ze door stress zijn overleden?? Daar heeft de oppas namelijk geen zicht op gehad.


cocobar
Website Member
Posts :591

Website Member
2006-09-15 - 19:43:07 send message to cocobar

Ik zou er niet teveel achter zoeken. zelf heb ik geregeld ook eentje die het loodje legt, terwijl ze absoluut niets tekort hebben.
De hennetjes lijken mij er teerder aan (en niet perse altijd aan legnood, daar had ik jaar wel 2 gevallen van.)


Kierk
Website Member
Posts :38

Website Member
2006-09-15 - 20:58:10 send message to Kierk

Bij mij komen de (zwerf)katten bijna enkel op bezoek als er niemand thuis is. Alsof ze het ruiken. Zo had ik ook twee kanaries en een zebravink dood in mijn buitenvolière, en ik was amper drie dagen weg. Twee kwartels plotseling dood... het blijft verdacht, maar natuurlijk kan het altijd zijn. De dood hoort bij het (kwartel)leven.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-09-15 - 22:50:52 send message to tonnl

Ik heb 7 dwergkwartels en 4 katten, nog nooit problemen...
Ik heb ook geen idee wat de oorzaak geweest is.

Ton.


BZB
Website Member
Posts :266

Website Member
2006-09-15 - 23:48:09 send message to BZB

als de eerste een natuurlijke dood sterft, kan het dan dat de 2e sterft van verdriet en eenzaamheid? OF begeef ik me nu in te hoge sferen?

Ik weet wel dat kwartels gevoelig zijn voor coccidiose, ook wormen en luis zijn ze niet vreemd. Maar je vriend zal er wel geen onderzocht hebben met een loepje of opengesneden?


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2006-09-16 - 09:26:46 send message to Chow

Kwartels waren levendig en in orde toen ik vertrok. Direct daarna zijn ze overleden. Als ze wat onder de leden hadden dan had ik dat moeten merken. Ik zit met weer en wind buiten naar m'n vogels te kijken omdat ik buiten mijn sigaretjes rook. Ik zie dus alles wat er gebeurd en ben nog nooit verrast. En nee, de buurman vragen om een dode kwartel te ontleden gaat denk ik wat ver happy :)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 248 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede