Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > smen met kanaries/spitsstaarten Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : smen met kanaries/spitsstaarten
Gloster Benno
Website Member
Posts :95

Website Member
2006-09-14 - 16:29:55 send message to Gloster Benno

Hey,

wat kan ik allemaal voor vogelsoorten in de voliere doen met kanaries en spitstaarten, zonder dat mijn kanarie kweek verstoord wordt??wink ;)

groetjes benno


hansbuffel
Website Member
Posts :116

Website Member
2006-09-14 - 17:18:51 send message to hansbuffel

Het aantal hangt af van de grootte van de volière en als je de kanariekweek niet wil verstoren neem je misschien best de kleinere soorten zoals tijgervinken, blauwfazantjes, oranjekaakjes, napoleonnetjes, blauwgrijze roodstaartjes, binzenastrildes, japanse meeuwtjes, goudbuikjes, elfenastrildes, vuurvinkjes, brilvogeltjes, (glans- of andere) ekstertjes ...
Zeker geen sijzen of europese/amerikaanse vinken daar deze kunnen concurreren (en kruisen) met de kanariemannen. Kleinere wevers (oranjewever, napoleonwever) kunnen eveneens alhoewel deze in de broedtijd agressief kunnen worden. Diamantduifjes zijn zeker mogelijk, ze zijn zeer rustig en niet agressief. Chinese dwergkwarteltjes op de grond. Gouldamadines en diamantvinken kunnen voor problemen zorgen met de spitsstaartamadines maar dit is niet zeker. Bij mij zaten al deze soorten samen in een beplantte en half overdekte volière van 5 op 3 op 2,5 meter hoog. Soms was er wat agressie van mozambiquesijzen, diamantvinken, spitsstaarten, kanariemannen onder elkaar zonder veel ergs tot gevolg.
Het hangt er natuurlijk van af wat je wil, als je je wil concentreren op de kanariekweek stop je best niet te veel soorten bijeen en er hoeft maar één spelbreker te zijn om je kweekseizoen serieus te verstoren...

Groeten,
Hans


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-09-14 - 23:35:25 send message to tonnl

Ik zou zelf de ekstertjes schrappen van het lijstje.
Zowel mijn reuzenekstertjes als de glansekstertjes zijn bijzonder fel en druk.
Ze vliegen een kanarie haast ondersteboven. Ik heb ze dan ook apart gehuisvest.

Als je ze leuk vind, diamantduifjes kunnen ook heel goed samen met kanaries. Ze zijn rustig en vreedzaam.
Groeten, Ton.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 175 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede