Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Toerako's Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


cocobar
Website Member
Posts :591

Website Member
2006-09-07 - 23:17:20 send message to cocobar

In de "witte spreeuwen" van de KBOF van september 06 staat er een groot artikel over toerako's. Was leuk om te lezen en geillustreerd met mooie foto's.

Of was het naar aanleiding van dit artikel misschien dat je dacht om ze zelf te houden???


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2006-09-07 - 23:26:33 send message to tropic

Het geluid van toerakos is zeker niet een oorverdovend lawaai. Je hoort ze natuurlijk wel. Verder is het zo dat ze hun geluid maar zelden laten horen, dus zeker geen ganse of halve dagen.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-09-07 - 23:33:02 send message to tonnl

Oorverdovend is het niet inderdaad, maar voor de vogelliefhebber zelf is het dat niet gauw. happy :)

Ik heb onlangs op Texel bij Eureka aardig wat toeraco's gezien en ook gehoord, een haan is er niks bij. Ik zou mijn buren niet blij maken met dat geluid.
Ton.


lorius
Website Member
Posts :53

Website Member
2006-09-08 - 01:38:29 send message to lorius

Het geluid van toerakos is niet oorverdovend en voor vogelliefhebbers niet eens vervelend om af en toe te horen. Het geluid heeft een lage freqentie wat inhoud dat het ver draagt, dus over grote afstand hoorbaar. Het geluid is vergelijkbaar met het blaffen van een hond. Ik weet niet hoe het met de andere soorten is maar mijn Fischers zijn nooit agresief geweest naar andere vogels. Een kennis van mij heeft diverse koppels van verschillende soorten en in iedere volière heeft hij andere vogels vliegen zoals nachtegalen Balispreeuwen en glansspreeuwen en nooit slachttoffers gehad. De hoeveelheid fruit die dagelijks gevoerd moet worden kan ik niet direkt aangeven. Ik voer ongeveer 2 kilo fruit per dag aan 1 toerako, 2 muisvogels en 10 buul buuls. Daarnaast krijgen ze (Tovo) universeelvoer en loripap.

Johnny


Mars80
Website Member
Posts :94

Website Member
2006-09-08 - 05:41:33 send message to Mars80

Het geluid dat toerako's laten horen is zeker niet storend. Als buren over het geluid van de toerako's gaan zeuren is er iets niet goed in de band met je buren. Toerako's zijn mijns insziens geen vogels om met anderen te combineren, vanwege met name hun formaat en plotselinge agressie. Qua voer: mijn witwangen voer ik anderhalve appel per dag, aangevuld met wat er op dat moment te verkrijgen is. Heel lekker vinden ze de beo-korrels (maina-korrels). Mijn koppel grijze toerako's voer ik drie tomaten per dag, aangevuld met appel en druiven en verder seizoensfruit. Dit gaat aardig in de kosten lopen. Een koppel toerako's eet bij mij per maand al snel tussen de 25 en 40 euro weg, met het voordeel dat ik regelmatig fruit gratis krijg via kennissen.



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 175 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede