Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > advertenties Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
volgende >>>


Auteur Onderwerp : advertenties
v.dijck
Website Member
Posts :298

Website Member
2006-08-30 - 19:58:33 send message to v.dijck

zou het niet makkelijker zijn als bij de advertenties de prijzen erbij gezet worden van de vogels of vogelbenodigheden?
lijkt mij wel dan weet je gelijk of het betaalbaar voor jou is en scheelt het misschien een hoop gemail en gebel?
en teleurstelling voor mensen die niet op de hoogte zijn van de prijzen.
prettige avond verder
groeten gerdhappy :)wink ;)


sawil
Website Member
Posts :42

Website Member
2006-08-30 - 22:33:04 send message to sawil

de prijzen bij alle vogels is het mooiste wat ik mij kan voorstellen
er zullen wel ha...... die daar niet vrolijk van worden maar dan kan men zelf het verschil ook meteen zien en het scheelt een hoop gebel
dan weten we ook meteen wie normaal verkoopt en wie denkt er rijk van te worden


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2006-08-30 - 23:10:31 send message to natasja

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

quote
dan weten we ook meteen wie normaal verkoopt en wie denkt er rijk van te worden



Ja en wellicht dat dat nou net niet de hele wereld aangaat .. door geen prijzen te vermelden haal je ook de wind uit de zeilen van mensen die uit zijn op koopjes , mensen die oprecht geintreseerd zijn nemen de moeite en tijd om verder te informeren.


cocobar
Website Member
Posts :591

Website Member
2006-08-30 - 23:16:45 send message to cocobar

De prijzen erbij zou wel makkelijker zijn en als je zelf niet constant wil mailen of gemaild worden, dan zet je ze erbij...

En dan nog zal je mensen teleurstellen, of krijg misschien je nog meer mails van liefhebbers die dan hier en daar een eurootje willen afdingen
(daar krijg ik het er persoonlijk van...)

En nee, ik wil niet, en zal niet rijk worden door de verkoop van mijn vogels, maar dat neemt niet weg dat ik er een goede/de beste prijs uit wil halen om mijn kosten wat te dekken...
Zonder dat er dan commentaar komt van niet betrokkenen die menen zelf te moeten bepalen wat de verkoopsprijs voor mijn aangeboden vogels moet zijn!!


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2006-08-31 - 05:41:28 send message to bert1974

ik zou willen dat iedereen juist wel de prijs er bij moest zetten.
niet zozeer om tijd te besparen met mail maar meer om het feit dat je dan meteen weet wie je wel en niet serieus moet nemen.
want iemand met torenhoge prijzen kan ik niet serieus nemen.

groeten bert


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2006-08-31 - 07:00:04 send message to ParkietenPeter

Daarentegen wordt er ook vaak een bod uitgebracht op een vogel waarvan je denkt, "Tikt die persoon nog wel?" of "Ik heb geen honger!"

Ik noem als voorbeeld een edelpapegaai te koop aanbieden en er wordt dan €100,- geboden. Ieder normaal mens weet dat dit te belachelijk voor woorden is.

Ziften van het kaf onder koren, zo wil ik het zien.

Het niet vermelden van prijzen is inderdaad een optie om contact te hebben met je potentiele koper en zodoende een indicatie te hebben of het er wel iemand is aan wie je zou willen verkopen. En dat wordt de laatste tijd ook wel eens gepreveleerd.


ewals
Website Member
Posts :214

Website Member
2006-08-31 - 08:16:15 send message to ewals

wie kan mij het verschil uitleggen.

Waarom moet 'n nest jonge, na 'n maand, met de hand opgevoede papagaaien 600 euro p/s opbrengen.

Waarom mag men voor 'n nest met de hand opgevoede huismussen na 'n maand maar 20 euro per stuk vragen.
Opvoeding hetzelfde, zelfde handeling, maar verkoopprijs duidelijk verschil.
Dit voorbeeld laat toch duidelijk zien wie het voor het geld doet.
Ik bedoel dat je voor een jonge papagaai in 'n maand geen 600 euro kwijt bent aan opvoeden. Hooguit 100 euro.
Tijd moet je niet berekenen want het is toch hobby.
Over woekerwinsten gesproken.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2006-08-31 - 09:04:22 send message to natasja

een ferari is ook duurder dan een fiat , een grote woning die geliefd is is ook duurder dan een flatje..

Lijkt me logisch , kwestie van vraag / aanbod en vaak ook modeverschijnselen

Ik heb in mijn advertentie bewust geen prijs neergezet maar neergezet dat mensen me mogen mailen met wat voor hun een redelijk bod is.
In vergelijking met diverse andere advertenties zit ik aan de lage kant met mijn idee qua prijs maar als er iemand mailt waar ik een goed gevoel bij heb ga ik gerust nog lager zitten met mijn prijs , de reden dat ik er geen prijs bij neergezet heb is omdat ik niet wil dat er enkel op mijn papegaai gereageerd word vanwege een prijs die erbij staat of dat iemand er juist niet op reageerd vanwege de prijs die ik noem.

Door geen prijs te vermelden schift je makkelijker de mensen er tussenuit die het geen probleem vinden om 2 minuten te gebruiken om even te mailen ipv de mensen die met een 30 min. door alle advertenties heen gegaan zijn en alleen de prijs intresant genoeg vinden om te bekijken



natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2006-08-31 - 09:07:53 send message to natasja

quote
Daarentegen wordt er ook vaak een bod uitgebracht op een vogel waarvan je denkt, "Tikt die persoon nog wel?" of "Ik heb geen honger!"

Ik noem als voorbeeld een edelpapegaai te koop aanbieden en er wordt dan €100,- geboden. Ieder normaal mens weet dat dit te belachelijk voor woorden is.



Ik heb inmiddels 100,- , 125,- en 150,- euro geboden gekregen + eenmaal 375 euro maar dat was van een handelaar die toen ik vroeg wat hij van plan was met d'r antwoorde dat ze de huiskamer in zou gaan , natuurlijk gaat ze de huiskamer in , daar is ze voor een handelaar uitermate geschikt voor maar hij vermelde niet dat het zijn huiskamer niet zou gaan worden wink ;) , maar ik kijk altijd eerst even wat ik over iemand kan vinden en zo kwam ik er snel achter dat hij diverse papegaaien en vogels te koop aanbood

Tis zo'n leuke wereld he ..Rijk worden van je vogel verkoop .. eerder gefrustreerd laugh :D


ewals
Website Member
Posts :214

Website Member
2006-08-31 - 09:35:01 send message to ewals

jou vergelijkingen raken kant noch wal.
Een groot huis is aan materialen en arbeidsloon ook duurder dan een apartementje.
Je begrijpt mijn vraag totaal niet.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-08-31 - 09:39:18 send message to Niltava

quote
een ferari is ook duurder dan een fiat , een grote woning die geliefd is is ook duurder dan een flatje..

Lijkt me logisch , kwestie van vraag / aanbod en vaak ook modeverschijnselen

Vergelijking gaat maar ten dele op.
Een ferari wordt met de hand gemaakt een fiatje niethappy :)
Daar zit een groot verschil in qua prijs. Daarnaast ook de gecultiveerde interesse die men kweekt(snelheid, vrouwen, weinig exemplaren en macho).
In feite is dat ook het geval met vogels, een papegaai op je schouder lijkt natuurlijk stoerder dan een huismus.
Hmm, als je de vergelijking doortrekt zou je dan kunnen zeggen dat een huiskamerpapegaai een ferari in de schuur is?? wink :)


Als je geen prijs geeft moet de koper toch iets bieden. Niemand geeft graag te veel(let op dit is iets anders dan dat het je waard is).
Ik reageer ook wel eens op advertenties, maar als ik dan de prijs hoor dan laat ik het maar. Niet dat ik voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten maar er zijn natuurlijk grenzen aan wat je wil betalen.
Wil dat zeggen dat ik die vogels geen goed huis zou kunnen geven?? Natuurlijk niet!!
Ken mensen die kapitalen aan vogels uitgeven om zodra ze er genoeg van hebben(als ze gewend zijn aan de kleur)ze zo van de hand te doen.


Waarom geef je als voorwaarde niet dat je er thuis gaat kijken en dan pas beslist?
Dat schrikt handelaren wel min of meer af.


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2006-08-31 - 12:10:05 send message to natasja

Natuurlijk moet je iets van een bedrag noemen als de verkoper dit niet doet , maar je kan wel redelijk zijn in je bod toch

en als voorwaarde om eerst ergens te gaan kijken zou mij persoonlijk zelfs afschrikken , ik zou ook niet eerst de verkoper over de vloer willen hebben voor hij/zij er eens over na gaat denken of ik de vogel mag kopen wink ;)
Ook verkopers moeten redelijk blijven toch wink ;)


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2006-08-31 - 12:31:21 send message to paintim

Beste Gerd!
Ik denk niet,dat je als kweker van onverschillig welke vogels, in een advertentie je prijs hoeft te noemen.Bij mij persoonlijk komt inzake vogels de prijs op de 2de plaats.Eerst wil ik de vogel zien en me ervan overtuigen,dat hij of zij gezond is en dan komt de prijs ter sprake.Als ik de prijs redelijk vind(meestal is dat het geval)dan koop ik zonder meer.Zelf geef ik bij aankoop door een echte liefhebber soms bij een koppeltje nog een pop cadeau.Evt.zelfs nog wat zaad en eivoer om de eerste dagen te overlappen voor het geval nog niet direct aan voer is gedacht.Zulke dingen kan je moeilijk in een advertentie zetten.
Misschien allemaal niet zo zakelijk,maar zo zit ik nu eenmaal in elkaar.
Vriendelijke groeten van
Antoni


Karel
Website Member
Posts :6824

Website Member
2006-08-31 - 12:58:35 send message to Karel

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ewals:

quote
wie kan mij het verschil uitleggen.


Dat is niet zo moeilijk Ewals. De vraagprijs wordt bepaald door twee zaken:
1. de gangbare prijs van de vogelsoort;
2. gewenst rendement op vermogen

Toelichting:
1. Zoals Natasja al aangeeft is de ene vogel nu eenmaal duurder dan de ander. Dit komt door vraag/aanbod, zeldzaamheid enz. Ook de vergelijking tussen een Ferrari en een Fiat is niet zo gek. Immers, een moeilijk te kweken vogel is vaak duurder. ("handgemaakt", zeg maarwink ;))

2. Als je een paartje vogels koopt voor een bepaalde prijs, met de bedoeling daarmee te gaan kweken, is het niet meer dan logisch dat je voor de jongen ongeveer terugkrijgt, wat je hebt betaald.
Je zou er zelf ook geen genoegen mee nemen als de bank iedereen een tientje rente zou geven, ongeacht het ingelegde bedraghappy :)
Dat het kweken "niet om het geld" mag gaan is absolute onzin. Natuurlijk is het een hobby, natuurlijk doe je het voor je plezier, natuurlijk wordt je er niet rijk van, maar geen kweker vindt het leuk om 1500 euro voor een paar vogels te betalen om vervolgens de jongen kwijt te kunnen voor maar 10 euro per stuk!


Prijzen vermelden

Lijkt me geen goede zaak. In het verleden is er hierdoor door diverse handelaren en particulieren behoorlijk gemanipuleerd met de prijzen. Het is hierdoor namelijk mogelijk de prijsstelling van anderen te beinvloeden.
Voorbeeld:
Je wilt een bepaalde soort aanschaffen, maar de prijs is je veel te hoog. Je adverteert zelf met deze vogels (die je dus niet in je bezit hebt!!)voor een lagere prijs. Het blijkt dat na enige tijd de prijs begint te dalen, omdat andere verkopers zich aan jouw prijs beginnen aan te passen.
Andersom is ook mogelijk, als je gebaat bent bij hogere prijzen.

Een van de vogelbladen heeft van dit gesjoemel ooit melding gemaakt in haar blad, na klachten van leden over het (te) vaak voorkomen van vogels die "net weg" waren.


leon k
Website Member
Posts :30

Website Member
2006-08-31 - 13:34:27 send message to leon k

het maakt denk ik niet uit of er nu wel een prijs bij staat of niet.ik doe het als ik er alles op zet ook niet maar als ik een koppel op marktplaats zet dan doe ik het meestal wel.je moet gewoon een beetje de richtprijzen aan houden vind ik en sommige die vragen gewoon veel te veel voor de vogels.hetzelfde met dat bieden op vogels daar snap ik helemaal niks van want hoe kan je nu op vogels bieden die je niet eens gezien hebt.maar zo is er altijd wel wat denk ik.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-08-31 - 18:47:20 send message to Niltava

Toch klopt je redenatie niet Hans:
quote
1. Zoals Natasja al aangeeft is de ene vogel nu eenmaal duurder dan de ander. Dit komt door vraag/aanbod, zeldzaamheid enz. Ook de vergelijking tussen een Ferrari en een Fiat is niet zo gek. Immers, een moeilijk te kweken vogel is vaak duurder. ("handgemaakt", zeg maarwink wink ;))

Het aanbod van handopfok papegaaien is groot, veel aanbod. Toch een hogere prijs dan bijv. eur. insecteneters, die veel moeilijker te kweken zijn en bijv. qua voeding aardig wat meer in de opfok kosten dan de papegaai.Verder zijn ze dus zeldzaam.

quote
Dat het kweken "niet om het geld" mag gaan is absolute onzin. Natuurlijk is het een hobby, natuurlijk doe je het voor je plezier, natuurlijk wordt je er niet rijk van, maar geen kweker vindt het leuk om 1500 euro voor een paar vogels te betalen om vervolgens de jongen kwijt te kunnen voor maar 10 euro per stuk!

Helemaal mee eens. Als ik een goede prijs kan krijgen dan doe ik dat natuurlijk, echter komen ook de voorbeelden van gert voor(ik krijg wat minder maar kan later weer eens wat terugkrijgen)
Misschien kun je in dit geval het over waardes hebben. De prijs + bijv. de waarde van een toekomstige ruil, goed nieuw onderkomen.

De prijs.

quote
Je wilt een bepaalde soort aanschaffen, maar de prijs is je veel te hoog. Je adverteert zelf met deze vogels (die je dus niet in je bezit hebt!!)voor een lagere prijs. Het blijkt dat na enige tijd de prijs begint te dalen, omdat andere verkopers zich aan jouw prijs beginnen aan te passen.


Hmm je brengt me op een ideewink :)
Dan zou je dus onder verschillende pseudoniemen en veel moeten doen anders valt het toch op??
Aan de andere kant krijg je dan zelf toch later ook er minder voor?

Denk dat je voor deze prijs "beheersing " simpelweg te "klein" bent. (gebeurt wel masaal in de "gewone economie", heb van de week zelfs geleerd dat veel producten gedowngraded worden, dus goede producten verkocht worden als zijnde een mindere kwaliteit voor de massa(win je dus weinig aan), maar creert een markt voor de klant die graag wat meer wil betalen voor een "beter" product(in feite dus hetzelfdeals de goedkopere versie)

Voor wat betreft de prijzen voor vogels, er zijn regionaal nogal verschillen. Zou je je redenatie volgen dan zouden ze toch niveleren??



Pagina : 1 2 3
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 186 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede