Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > blauwgele ara als verjaardagsgeschenk Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : blauwgele ara als verjaardagsgeschenk
nick vdb
Website Member
Posts :403

Website Member
2006-08-25 - 08:55:31 send message to nick vdb

hallo,

de broer van een zeer goede kennis van mij heeft als verjaardagsgeschenk een baby blauwgele ara gekregen.

Hij wist van niets dat hij deze zou gaan krijgen ,dus hij heeft ook niet de beslissing kunnen nemen of hij wel voor de rest van zijn leven voor die ara wil zorgen.

en trouwens de jongen waarover ik spreek is nog maar 8 jaar oud !!! Hij had die keuze toch niet zelf kunnen maken of hij hem al dan niet wou.

Ik blijf erbij , je geeft geen ara als verjaardagsgeschenk ! en zeker niet aan een 8-jarige knul !!

wat als hij binnen een paar jaar in de puberteit komt ? dan gaat wss de aandacht voor de ara verloren. En wie kan hem dan voeren... ma of pa... en wss gaat hij dan s'ochtend eten en proper drinken krijgen,en voor de rest van de dag word er zich niks meer van de vogel aangetrokken. waarbij hij dan GEEN aandacht meer zal krijgen met alle gevolgen vandien.

Toen ik te horen kreeg dat ze een ara als verjaardagsgeschenk hadden gekocht , hadden ze hem al in huis gehaald.Had ik dit eerder geweten had ik hun wel op andere gedachten proberen brengen.


althans , dit is mijn mening , ben benieuwd naar die van jullie.

nick.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-08-25 - 09:45:14 send message to Niltava

Natuurlijk heb je gelijk, ik neem aan dat de jongen het er zelf al eens over heeft gehad??
Of was het eigenlijk een wens van de ouders om een vogel te hebben(en willen ze de vogels "overnemen" in verzorging als de jongen manwink :) is geworden.


nick vdb
Website Member
Posts :403

Website Member
2006-08-25 - 09:46:02 send message to nick vdb

en touwens, vind ook dat een ara NIET als huiskamervogel geschikt is.(qua grootte en geluid)


nick vdb
Website Member
Posts :403

Website Member
2006-08-25 - 09:47:43 send message to nick vdb

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

jah , hij heeft het er eens over gehad dat hij graag een handtam vogeltje zou hebben binnen...maar dan kopen zijn ouders direct een ara shocked 8O


quote
Of was het eigenlijk een wens van de ouders om een vogel te hebben


nee, want zijn oudere broer heeft in 2 jaar lang parkieten gehad,en zijn ouders weigerden ze in de winter proper drinken te geven als het water bevroren was en ze wilden hen ook geen eten geven daar waar het vroeg donker was.

als je dieren wil moet je d'r zelf voor zorgen !! zeiden ze. maar ze nemen het wel serieus en trekken hun eigen er dan ook echt niets vanaan.



lennard
Website Member
Posts :866

Website Member
2006-08-25 - 12:05:46 send message to lennard

Ik hoop dat dat goed gaat komen, ze komen er vanzelf wel achter oor en dan hebben ze spijt en zijn ze een hoop geld lichter sad :(


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2006-08-25 - 17:03:13 send message to Hawkeye_NL

Wat betreft kinderen en huisdieren denk ik persoonlijk heel simpel. Die twee horen nooit samen!
Of het nu een kanari of een ara betreft, een hamster of een konijn. Dieren zijn geen speelgoed en kinderen kun je nooit de verantwoordelijkheid geven over het leven van een ander. Zelfs niet als die ander een dier betreft.

Wat betreft de stelling dat een ara geen geschikte huiskamer vogel is ben ik het als liefhebber en eigenaar van meerdere ara's helemaal niet met je eens! Zelfs al hebben ze af en toe eens een harde schreeuw. Dan nog maken ze veel minder geluidsoverlast als bvb een grote hond.
Daarnaast ligt het er ook aan hoe je met de dieren om gaat. Zo lang ik de keuze kan maken zou ik nooit meer zonder mijn ara's willen.


v.dijck
Website Member
Posts :298

Website Member
2006-08-25 - 19:40:05 send message to v.dijck

wie zegt dat een grote hond geluids overlast geeft heb er zelf ook en die blaffen echt niet alleen als er ongewenst bezoek komt maar ja daar zijn ze ook voor he.
heb ook vogels maar heb meer last van de mensen in de buurt af en toe maar heb zo iets van leven en laten leven. happy :)happy :)razz :p


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2006-08-25 - 20:51:35 send message to tropic

happy :)Uiteindelijk, waar bemoeien we ons toch mee????


v.dijck
Website Member
Posts :298

Website Member
2006-08-25 - 21:13:10 send message to v.dijck

misschien word hij later wel verwent vogel liefhebber en gaat hij kweken, we zijn toch allemaal een keer begonnen. en de ene rijd gelijk mercedes en de andere niet.dus alles komt goedhappy :)


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2006-08-25 - 22:25:33 send message to Hawkeye_NL

quote
Uiteindelijk, waar bemoeien we ons toch mee????

Tja, nergens. Ik geef alleen een antwoord op een vraag.
En ja, mijn uitspraak over grote honden was ook symbolisch bedoeld. Ik heb zelf een dobermann pincher en die hoor je ook niet.
Maar goed, mijn yorks terriër hoor je ook nooit. wink ;)laugh :D


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2006-08-26 - 00:48:50 send message to molineti

quote
Uiteindelijk, waar bemoeien we ons toch mee????


Bemoeien is een groot woord ,maar dat iemand zich daar zorgen overmaakt vind ik meer dan normaal.

Als je een dag in het NOP rondloopt of andere opvangcentra weet je dat dat ook nodig is!

EEn ara is 1 en al staart en vleugel en dit ontiegelijklaugh :D lang dus gemaakt om te vliegen.

daarvoor is geeneen huiskamer,en zijn ook de meeste volieres niet geschikt.



dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2006-08-26 - 10:51:55 send message to dooren

Laat ik het zo zeggen, het is geen beginners vogel, niet voor de voliere maar ook zeker niet voor de huiskamer.

Had eerst maar eens begonnen met een valkparkiet, zijn ze over 5 jaar nog trappelend enthousiast dan was het nog tijd genoeg om iets anders te kopen.

Nu lijkt het erop dat dit weer een "verse" kandidaat wordt voor het NOP.

Jammer dat men zo gemakkelijk met dieren omgaat die misschien wel meer dan 50 jaar leven sad :(
Gert


Roosje
Website Member
Posts :134

Website Member
2006-08-26 - 17:46:51 send message to Roosje

Jeetje wat in en in triest!! Die arme vogel kan het wel schudden. Hoe halen mensen zoiets in hun hoofd, puur om hun kind stierlijk te verwennen en niet denkende aan het welzijn van die vogel. WALGELIJK. Ik heb er geen ander woord voor.


dijkkamp
Website Member
Posts :314

Website Member
2006-08-27 - 10:21:38 send message to dijkkamp

als je zelf graag een ara wilt maar het mag niet van je wederhelft dan geef je je kind er toch eenlaugh :Dlaugh :Dlaugh :D


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2006-08-27 - 10:49:48 send message to ParkietenPeter

quote
Uiteindelijk, waar bemoeien we ons toch mee????

Het welzijn van een dier, ons dierbaar? Toch!

Ik ben het er direct mee eens dat iedereen maar moet doen wat hij zlef wwilt. Dan wordt het ten minste een nog grotere janboel dan het al is! Omdat we ons nergens mee mogen bemoeien; worden daarom niet zoveel kinderen gekidnapt? Worden daarom neit zoveel aanrandingen midden op de dag op straat gepleegd? Worden daarom neit zoveel kruideniers overvallen?

Wat wil je nog meer horen waarom we ons ermee bemoeien?

Een kind van 8 jaar is absoluut niet verstandig genoeg om de keus te maken, wil zwijgen van de verantwoording bezit om er goed voor te zorgen. Er zijn 'volwassenere' mensen die er nog niet goed voor kunnen zorgen.

De ouders zouden dan eigenlijk de volledige verzorgingskosten op zich moeten nemen (opgelegd krijgen) als het beetsje straks toch naar de opvang gaat, want hij ziet er zo zielig uit omdat kindlief geen tijd voor hem heeft, want de vriendjes roepen om buiten te komen spelen! (dat is wat kinderen doen!)

Zoals al vaker geschreven werd zou het niet verkeerd zijn om een hoduerschapsvergunning in te voeren, zoals in Duitsland voor bepaalde honden.

Maar wij hoeven ons hier niet mee te bemoeien, want wij doen het toch neit verkeerd, dan zijn wij er toch niet verantwoorddelijk voor.
Net zoals de wet voorschrijft dat als iemand getuigen is van een misdrijf en hier geen melding van maakt of indien mogelijk hulp bied, hij medeplichtig geacht wordt, zijn wij moreel weldegelijk verplicht om samen voor eht welzijn van alle dieren te zorgen. Zeker als het gaat om informatie verstrekken.

In dit geval zijn we te laat, maar, een volgende die van plan is zo'n stunt uit te halen denkt misschien wel na, als hij dit leest!

Peter


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-08-27 - 10:59:03 send message to Niltava

quote

Ik ben het er direct mee eens dat iedereen maar moet doen wat hij zlef wwilt. Dan wordt het ten minste een nog grotere janboel dan het al is!

Helemaal mee eens!!
Ben een groot voorstander van gedogen, maar meestal wordt het te ver doorgevoerd



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 258 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede