Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > week en kiemzaden bij gewone zaadmengeling Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : week en kiemzaden bij gewone zaadmengeling
afican parrot
Website Member
Posts :250

Website Member
2006-08-06 - 17:23:26 send message to afican parrot

hallo, ik zit met een klein probleem. Ik verschaf (bijna) dagelijks geweekte of gekiemde zaden en die meng ik onder het eivoer en blijven bij mijn meeste vogels ook daar. Er word niet naar omgekeken om in andere woorden te zeggen. Kan ik deze zaden ook onder het gewone zaad mengen of is dit niet ideaal.
ps: als ik fruit bij het eivoer voeg word er iets opgenomen maar héél weinig.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2006-08-06 - 20:19:05 send message to dooren

Vaak moeten vogels een bepaald soort voer leren "kennen" (ze eten met hun ogen) Vooral grijze hebben er een handje van om eenkennig te zijn.

Met wat dwang leren ze deze zaken toch wel eten, op vrijwillige basis duurt dit vaak langer.
Gert


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2006-08-06 - 22:43:56 send message to roodmus

Ik zelf leer m,n vogels altijd eivoer eten door in het weekend s,morgens eerst de kooi schoon maken en dan alleen eivoer neer zetten.
Tegen de avond een beetje zaad .
Volgende dag herhalen,dit een aantal weken.
Werkt goed.happy :)


afican parrot
Website Member
Posts :250

Website Member
2006-08-07 - 07:56:36 send message to afican parrot

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik heb al van alles geprobeerd. 2 dagen zonder zaad met enkel eivoer met fruit en kiemzaad. Ook hier werd zeer weinig van opgenomen. Wanneer ik dan het zaadbakje terug gaf vlogen ze als gekken erop. Ik maak mijn zorgen dat ze niet genoeg vitaminen binnen krijgen. Heeft er iemand ervaring met kiemzaad bij de gewone zaadmengeling?
Als je dit nu mooi droog dept met een handdoek alvorens bij het zaad te mengen. Kan dit problemen geven i.v.m. hygiëne en gezondheid?


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-08-07 - 08:35:42 send message to Niltava

Ik meng ook alles wel door elkaar. Eivoer, gekiemd zaad en gewoon zaad.
Zorg er dan wel voor dat gekiemd zaad goed droog is.
Is denk toch een kwestie van volhouden, ze wennen vanzelf.
Misschien eens het "gewone" zaad eens laten kiemen??


kaapsen
Website Member
Posts :213

Website Member
2006-08-07 - 13:00:35 send message to kaapsen

Even een reactie op het droogdeppen,ik zou graag van Nivalta willen weten wat daar het nut van is?
Op jouw vraag of je het onder het gewone voer kunt mengen,ja je kunt het door het gewone voer mengen,je kunt het ook gewoon in een portie OP het voer doen,je kunt er eivoer aan toevoegen als je dat wilt,maar bovenal is het belangrijk dat je GOED kiemt,het kiemvoer moet lekker ruiken als je het verschaft.
Ik heb al verschillende keren gelezen dat men problemen heeft om dit goed klaar te stoven zal ik maar zeggen,de opname van de vogels valt en staat met de manier van EN de ingredienten IN de mengeling,je eet zelf ook niet graag iets van je bord wat niet lekker ruikt.

Gr Kees.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-08-07 - 13:47:27 send message to Niltava

Heel simpel om het niet een smurrie te laten worden en de rest(eivoer en zaad) sneller te laten bederven.
Misschien dat je denkt dat het kurkdroog moet zijn, dat was niet de bedoeling.


kaapsen
Website Member
Posts :213

Website Member
2006-08-07 - 18:35:26 send message to kaapsen

Ook heel simpel denk ik en dit is NIET om direct op de persoon te spelen,maar gewoon denk IK een antwoord op de gestelde vraag in eerste instantie.
Geef je vogels naar p.l.m behoefte en je krijgt geen SMURRIE,dat is nu net het probleem denk ik,EEn vraarg tussendoor,hoelang en voor wat voor vogels geef jij het kiemvoer?

Gr kees.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-08-07 - 18:45:54 send message to Niltava

quote
en dit is NIET om direct op de persoon te spelen,maar gewoon denk IK een antwoord op de gestelde vraag in eerste instantie.

?? begrijp je opmerkingen niet en snap je reactie niet.
IK heb niet op een persoon gespeeld en heb advies gegeven op de vraag.
Zie niet in wat ik verkeerd gedaan heb.


kaapsen
Website Member
Posts :213

Website Member
2006-08-07 - 19:15:33 send message to kaapsen

Neem me niet kwalijk ,zoals ik het nu lees bedoelde ik het ook niet,Maar ik heb een vraag aan je,hoelang geef je al kiemvoer en voor welke vogels,blijft staan,dat je in gewoon aangepaste hoeveelheden,afhankelijk van wat voor SOORT vogels je hebt,kiemzaad kunt geven,in de variatie,die voor jouw vogels goed is.ik doe dit p.l.m 16 jaar en heb ze nog niet horen klagen


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-08-07 - 19:32:09 send message to Niltava

Snap nog steeds niet waarom je het vraagt. Ten eerste heb het nergens afgeraden oid(je opmerking mijn vogels hebben nog nooit geklaagd??)
Ik heb alleen het advies gegeven, om moeilijke vogels er aan te krijgen(zoals die van de vraagsteller), alles door elkaar te mengen.
Ik houd al mer dan 30 jaar vogels in diverse soorten(van grasparkiet, forpussen, caiques, grijze roodstaarten tot forpussen, melba's schlegels etc etc tot europese soorten).
Wisselend met en zonder kiemzaad, afhankelijk van de omstandigheden en soort(en).
Voor grote vogels(papegaaisoorten) gebruik ik meestal mungoboontjes en voor de tropen neger- of koolzaad.
Soms echter ook gewoon het zaad wat ze krijgen.


kaapsen
Website Member
Posts :213

Website Member
2006-08-07 - 19:38:09 send message to kaapsen

Dag Nivalta,het is heel simpel jij zij zelf droogdeppen om het niet in een smurrie te laten veranderen,gaat je nu een lichtje op?
Gr Kees.


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-08-07 - 19:47:06 send message to Niltava

NEE


kaapsen
Website Member
Posts :213

Website Member
2006-08-07 - 20:41:08 send message to kaapsen

De vraag lijkt mij toch simpel,maar het antwoord schijnbaar niet?


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-08-07 - 20:58:46 send message to Niltava

Vraag
quote
,gaat je nu een lichtje op?

Antwoord
quote
NEE


Als je een vraag hebt stel hem dan gewoon, heb je opmerking, geef hem dan gewoon en draai er niet zo om heen


kaapsen
Website Member
Posts :213

Website Member
2006-08-07 - 21:08:18 send message to kaapsen

De vraag lijkt mij toch simpel,maar het antwoord schijnbaar niet?



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 183 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede