Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Sterfte jonge groenlingen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
<<< vorige


birdfreak
Website Member
Posts :112

Website Member
2006-09-12 - 19:11:19 send message to birdfreak

Wat het samenplaatsen betreft zijn het vooral de mannen van de vogels met een gele grondkleur (vnl dan sijs en groenvink) die wel eens voor problemen kunnen zorgen.
Vogels met rode grondkleur heb ik nooit problemen mee gehad. Mijn ervaring leert me dat een goudvink een van de gemakkelijkste vogels is om in combinatie mee te kweken. Ik heb in een kweekbox (2x1x2 m) reeds goudvinken gehouden/gekweekt bij een koppel sijzen, witstuitbarmsijzen, groenvinken, kepen (waren wel losse poppen), distelvinken en Japanse pestvogels (telkens dus een koppel goudvinken en een koppel van deze soorten in een box, nooit allemaal samen).
Wat die vraag over appelvinken betreft: ik zou sowieso nooit appelvinken in combinatie met andere vogels houden omwille van de vernietigende kracht die deze vogels in hun snavel herbergen.
Wat de algemene verzorging van appelvinken betreft zijn zeker niet moeilijk te verzorgen vogels maar die wel een zeer goede zaadmengeling verdienen. Ik stelde die destijds zelf samen maar nu zijn er al voeders in de handel te verkrijgen speciaal voor appelvinken waar er vooral veel boomzaden inzitten. Ik heb nooit appelvinken kunnen kweken omdat ik er niet in slaagde een goed koppel samen te krijgen (man deed de pop dood). Daarom zou ik toch aanraden om een groepje jonge appelvinken aan te schaffen en zo de vogels een eigen partnerkeuze te laten maken om goede koppels te verkrijgen anders zouden er wel eens doden kunnen vallen in het kweekseizoen. Appelvinken stellen ook een zekere rust op prijs alhoewel dit ook afhangt van de vogel. (Ik had appelvinken die bij het minste tegen het gaas aanvlogen terwijl anderen meelwormen uit de hand kwamen halen). Maar zoals alles: gewoon proberen en zien hoe uw vogels reageren op de verzorging en aanpassen waar nodig.

succes en vragen zijn steeds welkom

Jan


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2006-09-12 - 19:33:57 send message to roodmus

Voor de kruisbekken kun je kijken op www.loxia.net.


Zjurre
Website Member
Posts :239

Website Member
2007-04-27 - 15:09:34 send message to Zjurre

Update: de sterfte die vorig jaar heeft plaatsgevonden is dit jaar (tot nu toe) uitgebleven! laugh :D

Het trio is omgezet naar twee duo's, een van de poppen is aan een nieuwe man gekoppeld. Het duo met de "oude" man heeft nu al drie jongen grootgetrokken (in de buitenvoliere) en de pop zit ondertussen alweer op 4 eieren.

Wat mij opviel is dat de pop al na 5 dagen (dag na ringen) na het uitkomen van de eieren niet meer op het nest ging? Terwijl het 's nachts toch nog goed fris is geweest! Ik verwachtte dus ook dat de jongen het loodje zouden leggen, dit was gelukkig niet het geval happy :).

Ook viel het mij op dat de jonge groenlingen al zo zelfredzaam zijn! In tegenstelling tot onze kanaries zaten de groenlingen kort na uitvliegen al boven in de struiken. Geweldig om te zien happy :)

Verder heb ik, tegen al mijn principes in, twee kweekboxen gebouwd van 120x40x40 cm... Het kriebelde zo erg na het seizoen van vorig jaar, dat ik toch wel graag wilde kweken! Hierin zitten nu dus nog twee koppels groenlingen happy :)

Zjurre


kristof141277
Website Member
Posts :1

Website Member
2014-05-30 - 01:12:19 send message to kristof141277

hallo ik zit met een raar probleem wie kan mij helpen ik heb sinds dit jaar groenlingen en uit mijn eerste nestje heb ik twee jongen die nu een maand uitvliegen maar nu ben ik tot de constatatie gekomen dat die jongen maar een halve bek hebben nu is mijn vraag kwam iemand dat ooit tegen en zo ja wat kan ik daar aan doen groeit deze terug zou ik ze al mogen weg nemen en zullen ze eten alleen want nuj worden ze nog geaazd door de moeder of zijn deze jongen ten dode op geschreven graag had ik wat tips hierover alvast bedankt


roodmus
Website Member
Posts :1338

Website Member
2014-05-30 - 17:30:00 send message to roodmus

Tja als je naar 2 maanden er achter komt dat er iets niet klopt dan heb je toch echt niet goed op gelet.

missen ze een onder of boven snavel of gewoon de helft van onder en boven.

Maar ik denk dat het lastig word voor de vogels ze kunnen denk ik geen zaden pellen.

Grt.



Pagina : 1 2
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 85 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede