Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > wildvang Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
<<< vorige


Niltava
Website Member
Posts :3071

Website Member
2006-08-08 - 11:17:28 send message to Niltava

quote
Relatief eenvoudige maatregel om dit soort zaken te voorkomen: eis CITES-achtige papieren van de ouders om de juiste papieren voor de jongen aan te kunnen vragen, net zoals dit nu bij papegaaien van de CITES I lijst het geval is.

Ik ben wat practisch ingericht en bekijk wat de gevolgen/consequenties zijn.
Ik weet niet wanneer de papieren voor de jjongen moeten worden aangevraagd, maar ik neem aan nog tijdens de nestperode.
Nu zullen de papieren schat ik(ik heb dergelike vogels niet) tussen de €15 en €50 per vogel liggen. Dat is niet veel voor vogels die al gauw €150 en meer kosten en eeen "levensduur" hebben van enkele tot 10tallen jaren en waarvan er, relatief en absoluut einig gekweekt worden.
Als je dat afzet tegen alle inheemse gekweekte vogels, waarvan sommige in grote aantallen gekweekt worden(groenlingen, putters, barmsijsen etc) tegen de prijzen(enkele tientjes) en met een levensduur van gemiddeld een paar jaar, dan vraag ik me af of het in redelijke mate te doen is.
Wat men wel zou kunnen doen is bepaalde vogels er vrij van te stellen.
De vraag blijft, hoe groot is het probleem en ten tweede is het natuurlijk weer een publiciteitsstunt.
Heb je tegenwoordig een instelling, bedrijf, vereniging, dan moet je regelmatig in de media komen om te kunnen blijven bestaan.
M.a.w. de NBvV en bijv. BEC zouden veel meer moeten laten zien wat er in de hobby gebeurd. Probeer bijvoorbeeld in een dierenprogramma een vast item met een vogelkweker. Bijv. een kolibrikweker(ja, die bestaan succesvol), een lori kweker(gert??wink :)), kanariekweker, goudvinkkweker, roofvogelkweker(Hans??wink :) etc, etc).
M.a.w. promotie, promotie



Pagina : 1 2 3
<<< vorige

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 184 bezoekers op de site, waarvan 10 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede