Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > pepers bij papegaaien en ara's Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : pepers bij papegaaien en ara's
michatje
Website Member
Posts :119

Website Member
2006-08-03 - 08:14:21 send message to michatje

hallo iedereen,
hopelijk heeft er iemand een antwoord op mijn vraag: mag men rode en-of groene pepers geven (de pepers hebben een grootte van een 15 cm)bij papegaaien en ara's?
hopend op een antwoord.
met vriendelijke groeten,
michatje


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2006-08-03 - 08:28:26 send message to Dennis Fr.

de ene vogel vind dit heerlijk en de ander eet het niet.bij mijn papegaaienmengeling zitten rode pepers bij in.dus je kunt het ze rustig geven.

Groeten Dennis


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-08-03 - 09:13:19 send message to johanblok

Vaak vinden ze verse pepers (dus niet de gedroogde die vaak in zaadmengsels zitten) veel lekkerder.


rupicola
Website Member
Posts :1712

Website Member
2006-08-03 - 14:30:02 send message to rupicola

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

ben het met Johan eens, verse pepers (en paprika's) worden door mijn vogels ook duidelijk beter opgenomen dan de gedroogde uit een mengeling.

Hou er wel even rekening mee dat de groene delen van de paprikaplant, lid van de nachtschadefamilie, giftig zijn!
Snij dus de groene steel wel even uit de paprika!

P.S. alle kleuren paprika (rood, geel, oranje en groen worden goed gegeten, evenals rode en groene pepers.

succes!


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-08-03 - 15:51:59 send message to johanblok

Met name pepers zijn overigens eenvoudig te kweken in de huiskamer achter een raam waar geregeld zon op staat. Dan weet je ook zeker dat geen bestrijdingsmiddelen gebruikt zijn.


michatje
Website Member
Posts :119

Website Member
2006-08-03 - 17:08:51 send message to michatje

hallo iedereen,
eerst en vooral uitermate bedankt voor de reacties die ik heb gekregen en heb daarmee weer iets bijgeleerd.uit de reacties mag ik concluderen dat ik de verse rode en groene pepers(van ongeveer een 15 cm) aan de gaaien en ara's mag geven maar weet niet met welke hoeveelheid en hoeveel keer per week.kan misschien nog iemand daar een antwoord op geven?

met vriendelijke groeten,
michatje


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-08-03 - 18:40:49 send message to johanblok

Ik knip ze altijd in stukjes, en tja hoeveel: ze nemen er uit zichzelf toch geen enorme hoeveelheden van op. Op de momenten dat ik ze heb/had moet je denken aan maximaal een peper per koppel per dag, maar dat eten ze meestal al niet op. Het is leuker en interessanter voor ze als je dit 1 of enkele keren per week geeft in het seizoen dat ze gemakkelijk beschikbaar zijn. Let wel: goed wassen in verband met bestrijdingsmiddelen (bij voorkeur biologisch kopen of zelf telen).



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 192 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede