Auteur |
Onderwerp : Vogelchip ? |
Laroena
Oud Lid
|
2006-07-14 - 23:23:18 |
|
Ik vroeg me af of er chips of zendertjes voor vogels bestaan ? Iemand enig idee en waar ik deze eventueel zou kunnen verkrijgen ? Als de kosten niet te hoog liggen wil ik me er zo eentje aanschaffen.
|
Wickingh
Website Member
|
2006-07-14
-
23:59:50 |
|
Hai,
en dan om de nek van de vogel hangen??
Maar er bestaan wel chips voor vogels die moet je door een vogelarts laten plaatsen.
Al mijn vogels en alle jongen die bij mij geboren worden, worden voorzien van een chip door Dr Hedwig v/d Horst uit Veldhoven,
mvg Frank
|
Karel
Website Member
|
2006-07-15
-
00:52:36 |
|
Ja, er bestaan zendertjes voor (roof)vogels die aan de poot of aan de staart kunnen worden bevestigd.
In de valkerij wordt dit telemetrie genoemd.
Bekende merken zijn bijv. Marchall en van Ingen.
De prijzen weet ik niet precies, maar heb wel eens gehoord dat een eenvoudig set zo rond de 800 euro ligt.
|
Laroena
Oud Lid
|
2006-07-15
-
10:35:17 |
|
Okeys, laat maar zo duur hoeft het voor mij niet. Ben nog altijd geen vogelonderzoeker.
En neen niet rond de nek van de vogel hangen, dat ze rond de poot en diverse worden geplaatst weet ik oowk wel Zendertjes zullen wel voorzien zijn voor het gemak van de vogel. Maar ja, kon toch maar informeren
|
Wickingh
Website Member
|
2006-07-15
-
11:13:51 |
|
Hai,
het chippen kost ca 50 euro bij meerdere wordt dat goedkoper want je betaald dan niet meer elk consult,
mvg Frank
|
KeesdeJongh
Website Member
|
2006-07-19
-
11:34:31 |
|
Beste medevogelliefhebbers,
Voor het geval er misverstand over kan ontstaan, de microchip welke hiervoor genoemd wordt, is geen zender maar een identificatiechip die met een speciale reader op een afstand afhankelijk van het soort reader op 12 tot 18 cm afleesbaar is.
De chip zendt zelf geen signaal uit maar reageert pas als de reader vlakbij de chip gehouden wordt.
Als zender is deze microchip daarom niet bruikbaar.
Op de site van Virbac kun je meer info hierover vinden : www.virbac.nl
Met vriendelijke groeten,
Kees de jongh
|