Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > buitenbroed goulds Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : buitenbroed goulds
vanDonkelaar
Website Member
Posts :2

Website Member
2006-07-12 - 20:31:16 send message to vanDonkelaar

Hallo,

zou iemand mij kunnen vertellen wie er buiten met goulds kweekt? Ik zou ze graag buiten willen houden, ook in de winter. Ik heb begrepen uit diverse reacties dat je dan buitenbroed moet hebben, willen ze de winter door kunnen komen.
Alvast vriendelijk dank!

Evert


msmartijn
Website Member
Posts :189

Website Member
2006-07-12 - 22:30:31 send message to msmartijn

kan je er niet gewoon een vorstvrij nachthok bij maken. dat heb ik ook mijn goulds komen ook van binnen. heb ze ook sins kort maar weet wel dat goed komt zo. me vader had dat vroeger ook vaak
nou groetjes en succes ermee martijn


Tenzi
Website Member
Posts :261

Website Member
2006-07-13 - 18:45:16 send message to Tenzi

Ik heb goulds in de buitenvoliere. Ik heb daarbij een nacht/binnenhok wat ik 's winters tussen de 5 en 10 graden houd.
Mijn ervaring is dat de goulds alleen als het erg koud is (en alleen nog 's nachts) het hok opzoeken. Verder zijn ze de hele winter voornamelijk in de buitenkooi gebleven.


angela
Website Member
Posts :3

Website Member
2006-07-13 - 19:25:13 send message to angela

Hallo Van Donkelaar
Vorig jaar heb ik jongen van mij die binnen zijn gekweekt verkocht aan mensen met een buitenvoilere. Onlangs nagevraagd en ze zijn de winter goed doorgekomen. Dat ze perse buitenbroed moeten zijn is geloof ik een fabeltje.


vanDonkelaar
Website Member
Posts :2

Website Member
2006-07-14 - 07:59:21 send message to vanDonkelaar

Hoi allemaal,

bedankt voor jullie reacties.
Ik denk dat ik het nachthok eerst ga isoleren en dan volgend voorjaar het eens met een koppeltje ga proberen. Als de vogels alleen bij erge kou naar binnen gaan, is het verwarmen van het nachthok op 5 graden niet echt nodig, lijkt mij.
Misschien beter van niet omdat ze dan met te grote temperatuursovergangen te maken krijgen.

Mvg,
Evert


bottenberg
Website Member
Posts :71

Website Member
2006-08-02 - 12:37:21 send message to bottenberg

Hallo van Donkelaar

Ik heb Goulds in de buitenvoliere en in de winter niet verwarmd dit gaat allemaal goed. Alleen als je warmkweek goulds buiten wilt houden zul deze moeten wennen aan de buitentemp. en dan gaat het wel goed. En een ander nadeel is dat de jongen langer nodig zijn voordat ze op kleur komen en ook veel later( omdat er later gekweekt wordt)

veel succes ermee

mvg Erwin



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 234 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede