Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Parkieten en eieren. Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Parkieten en eieren.
Diesel
Website Member
Posts :104

Website Member
2006-06-12 - 13:09:26 send message to Diesel

Een hele tijd niet geweest, druk gehad, maar kom gelijk maar met een vraag aanzetten.

Ik heb hier een parkietenpop die dus regelmatig met een ei loopt. Dus nog onder dr staart.

Nu zit deze bult er al een paar dagen, dus was benieuwd hoelang een parkiet een ei "draagt"voordat ze deze legt...

Ze zit er nog wel kwiek en fit bij, maar zit er toch over te denken haar misschien even in een bak lauwwater te zetten voor de zekerheid.

Ik heb haar en haar man er overigens vandaag uitgehaald en in een aparte kooi met broedblok geplaatst zodat ze haar legbehoefte kwijt kan.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2006-06-12 - 13:32:23 send message to dooren

Bij een normale grasparkiet moet dit toch binnen enkele dagen normaal gesproken gelegd worden.

Bij mijn loris zie ik vaak al 3-4 dagen van te voren dat er een ei aan zit te komen.
Gert


Diesel
Website Member
Posts :104

Website Member
2006-06-12 - 13:37:44 send message to Diesel

Dank je wel voor je reactie happy :)

Het viel me eergisteren op, dus het kan dus maar zo wezen dat ze het er vandaag of morgen uitmikt.
Ik hou haar wel even in de gaten, want als ze legnood zou hebben zijn we verder van huis.
Ze zat net nog vrij kwiek erbij, maar ik hou haar ff in de gaten.

Maar in principe kan ik haar dus wel in een bak met lauw water zetten als ze morgen of overmorgen nog zo'n dikke buil heeft?


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2006-06-12 - 16:54:04 send message to dooren

Termperatuur is op dit moment erg hoog, bij legnood is vaak de temperatuur te laag en/of de vogel te jong.
Gert


Diesel
Website Member
Posts :104

Website Member
2006-06-12 - 17:32:55 send message to Diesel

De pop heeft al eerder een nest gehad, want ze had 2 jongen toen ze bij mij kwam.

Ik hou haar gewoon in de gaten. Zit het er over 2 dagen nog, of lijkt ze er beroerder bij te zitten doe ik haar in een bak water om te zien of het dan soepeler word en het ei er wel uitkomt.

bedankt voor je meedenken!


Diesel
Website Member
Posts :104

Website Member
2006-06-13 - 10:26:46 send message to Diesel

Nou gisteravond leek ze toch niet helemaal fit, dus besloten haar in een bak met lauwwarm water te zetten, maar nog steeds geen ei...

Mijn buurvrouw heeft voorzichtig gevoeld maar vond dat het te zacht was opdat er een ei in kan zitten.

Wat zou dit anders kunnen zijn?


Hannie
Website Member
Posts :327

Website Member
2006-06-13 - 10:59:59 send message to Hannie

Hoi Diesel

Kan het geen verzakking zijn ?

Groeten Hannie


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2006-06-13 - 13:09:41 send message to dooren

Een inwendige ontsteking is dus ook mogelijk, misschien is het nu toch verstandig naar een vogelarts te gaan.
Gert



Diesel
Website Member
Posts :104

Website Member
2006-06-13 - 13:49:44 send message to Diesel

Ik heb vanochtend al even met DR Feld gebeld in Amersfoort, en met De Toren in Drachten, omdat dit dichterbij is.

Ze hebben inderdaad dezelfde opties als jullie geopperd en ik mocht een aantal foto's insturen zodat ze een beetje een beter idee hadden wat ik bedoelde.
Als ze denken dat het idd op problemen kan duiden ga ik met haar heen.


Hannie
Website Member
Posts :327

Website Member
2006-06-13 - 14:05:23 send message to Hannie

Ik ben benieuwd naar de afloop .
Hoop dat je ons op de hoogte houd .
En sterkte met je vogeltje.

Groeten Hannie


Diesel
Website Member
Posts :104

Website Member
2006-06-13 - 16:28:28 send message to Diesel

Ik hou jullie op de hoogte.
Ik heb de mail vanmiddag al verstuurd, en morgen is er telefonisch spreekuur van de vogelarts, dus dan bel ik hoe dan ook even heen...

Ze is trouwens superfit verder.
Ik heb hier jongen zitten die ik met de hand opvoed en ze gaf te kennen er ook uit te willen.

Ze is geen handopfok, maar t was net of ik een jong erbij had happy :) ze probeerde net zo hard mee te eten die gekke muts laugh :D



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 146 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede