Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > handopfok valkje Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : handopfok valkje
dyantha
Website Member
Posts :30

Website Member
2006-05-21 - 21:20:20 send message to dyantha

hallo
ik heb een jonge valk van 4 weken oud maar word kaalgeplukt door ouders omdat die alweer eieren hebben.
nu wil ik dat jonge valkje met de hand groot brengen.
wie heeft wat informatie wat ik moet doen.
alvast bedankt


supervalk007
Website Member
Posts :89

Website Member
2006-05-21 - 21:33:51 send message to supervalk007

Nutribird A21 kopen morgen en een spuitje halen bij een apotheek. Opfokvoer mengen met lauw warm water tot een vloeibaar iets. Pas geven als de krop helemaal leeg is. Met 4 weken zit je op ong 3 á 4 voedingen per dag. Na het voeren de Valk een klein beetje water geven. Je kunt hem in een bak zetten met een pluisvrije doek met evt. een warme kruik eronder. Leg daarbij een streng trosgierst en zogauw hij daar aan begint te knabbelen een bakje zaad zonder zonnepitten.
Als je meer info wil hoor ik het wel.

succes Martin


natasja
Website Member
Posts :1796

Website Member
2006-05-21 - 23:06:24 send message to natasja

ehm .. moet je bij zo'n vraag eigenlijk niet eerst even vragen om wat valk het gaat ...

lijkt me toch dat tussen de voeding van bijv. een torenvalk en een valkparkiet heel wat verschil zit ..

Nou zal het hier vast om een valkparkiet gaan maar ik moet eerlijk zeggen dat ik in eerste instantie uitging van een echte valk en dat zoiets toch snel verkeerd begrepen kan worden ..

(sorry dat ik me ermee bemoei maar als iemand in de toekomst opzoek is naar informatie over handopfok voor torenvalken dan kan er misschien wel iets flink mis gaan .. )



Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2006-05-22 - 01:09:46 send message to Swaas

Je moet je valkje EERST wegen, en dan 4 keer per dag 1/10 van zijn lichaamsgewicht aan voeding (pap) geven.
Ik geef die om 8-12-16-21uur laatste eten.
Een warmwaterkruik heeft die deze tijd niet meer nodig, bij mij zitten ze in de kooi op keukenrol en handdoek over de kooi zodat ze zich "veilig" voelen.
Het eten moet je je water GOED warm maken, daar je voeding indoen, volgens de opgegeven dosering op de verpakking, goed roeren en laten afkoelen tot je (met je bovenlip) voelt dat het niet te heet meer is, als het koud is willen ze het niet, en te warm verbrand je de krop, altijd goed navoelen.
Meestal is na de nacht de krop volledig leeg.
als je na het voederen water geeft hoeft dit maar een klein beetje te zijn, kwestie van bekje ff spoelen, vocht zit er toch al in de pap.
Trosgierst en grasparkietenzaad op de bodem geven en een klein schaaltje water.
Zodra je ziet dat hij begint te knabbelen en effectief ggraantjes pelt, mag je wat groter parkietenzaad geven.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 183 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede