Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > pennant Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : pennant
De Tol
Website Member
Posts :179

Website Member
2006-05-07 - 11:04:56 send message to De Tol

Hallo Allemaal ik heb een vraag over pennanten
ik heb een koppel waarvan de pop nu zijn 2 ei heeft gelechd maar de man is zo vel dat die de pop bijna dood maakt nu heb ik de man er bij weg gehaald nu is mijn vraag gaat de pop door met eieren legen en zou die alleen ook de jongen groot kunnen brengen of moet ik de man na verloop van tijd er weer bij in doen

bvd


xela
Website Member
Posts :79

Website Member
2006-05-07 - 13:05:43 send message to xela

Als ik u was zou ik de man er bij laten maar dan wel kortwieken zodoende kan er nog gepaard worden maar kan de pop toch beter ontsnappen aan het agressief gedrag van de man of het moet natuurlijk echt een killer zijn.


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2006-05-07 - 13:18:47 send message to meyer

Je kunt ook het gat in het nestblok kleiner maken door er een plankje met daarin een kleiner gat over het andere gat te plaatsen waardoor de pop net in het nest kan komen maar de man,welke meestal wat forser is niet in het nest kan komen.
De man kan zo nog wel de pop voeren op het nest door met de kop door het gat naar binnen te gaan.


Groeten meyerwink ;)


De Tol
Website Member
Posts :179

Website Member
2006-05-07 - 13:21:35 send message to De Tol

normaal gesproken is de man niet zo
maar als ik hem er nu bij laat dan weet ik zekker
dat de pop er aan gaat en dat is niet de bodoeling want het is een albino pop maar met elke andere pop zou ik hem er ook bij weg gehaald hebben
Maar nu weet ik nog niet of de pop de jongen alleen zou grootbrengen of groot kan brengen


KeesdeJongh
Website Member
Posts :267

Website Member
2006-05-07 - 18:52:22 send message to KeesdeJongh

Beste medevogelliefhebber,

Wanneer er jongen in de blok liggen brengt de pop meestal de jongen in haar eentje wel groot als de man eraf gehaald wordt of onverhoopt sterft is mijn ervaring.
Als er echter alleen eieren liggen ligt zal dat per pop verschillend zijn de ene pop broed wel verder de andere stopt na een paar dagen met broeden.

Kun je de eieren niet overleggen bij een ander koppel?

Ik zou in eerste instantie de man eraf halen, mocht de pop van de eieren af gaan is het nog vroeg genoeg om het nog een keer te proberen
Knip voordat je de man terugplaatst, enkele slagpennen bij de man af, maar zorg er wel voor dat hij nog kan vliegen ( de 3 buitenste pennen laten zitten en de 4 dan volgende voor de helft inkorten aan 1 vleugel).


Veel succes met je vogels.

Met vriendelijke groeten,

Kees de Jongh


Ice
Website Member
Posts :18

Website Member
2006-05-10 - 22:25:57 send message to Ice

Hallo, als je de man weg neemt, zijn de eieren die ze nog moet leggen niet bevrucht. Dus daar zal je geen jongen van hebben. Indien je vreest dat de man te agressief is tov de pop, zou je beter uitkijken naar een andere man.

Mvg, John.


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2006-05-10 - 22:51:10 send message to meyer

Ik zag op een ander topic van Den Tol dat hij al zijn rosellas in rennen naast elkaar heeft zitten.
Deze vogel worden in de broedtijd agressief en omdat hij niet bij de andere vogels kan komen ,ivm tussenwand van gaas reageerd hij zich af op zijn pop.
Maak de tussenwanden dicht zodat je rossela soorten elkaar niet meer kunnen zien of zet er andere niet familie soorten tussen zodat je rosellas om en om zitten.

Groeten Meyerwink ;)



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 198 bezoekers op de site, waarvan 7 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede