Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Kweken met Venezula Amazone Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Kweken met Venezula Amazone
wouterbeumer
Website Member
Posts :16

Website Member
2006-04-24 - 19:13:55 send message to wouterbeumer

Ik heb mijn koppel Venezuela Amazones in een voliere zitten met een afmeting van 3x2x2 (lxbxh) en met een nachthok van 1x1x1. Het broedblok hangt in het nachthok. Nu werd mij verteld, dat als ik wil kweken met deze vogels ik ze in een kweekbox van 1x1x1 moet doen. In een voliere van deze afmetingen zouden ze niet tot kweken overgaan omdat ze te druk zouden zijn met het afbakenen van het territorium. Klopt dit? Heeft er iemand ervaring met het kweken van deze vogels in een voliere?


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-04-24 - 20:19:58 send message to johanblok

Het is de grootste onzin die er bestaat. Amazones gaan niet gemakkelijk over tot broeden. Er dient een goede band te zijn en dat kost over het geval veel tijd.


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2006-04-24 - 21:31:14 send message to bert1974

ik kweek ook al enige jaren met venezuela,s.
ik had ze eerst in een binnen vlucht van 2m lang x 1m breed x 2 m hoog.
daar werder de ogels zeer onrustig in en deden helemaal niks.
ik heb ze toen in een buiten voliere gedaan en het was binnen het jaar raak 2 jongen bij het koppel.


vajeroen
Website Member
Posts :28

Website Member
2006-05-02 - 13:07:15 send message to vajeroen

Ik heb mijn koppel Venezuela Amazones vorig jaar in het najaar gekocht, en momenteel zitten ze op 5 eieren te broeden. Ik verwacht de eerste jongen rond 8 mei.
Ik kan de eieren wel niet schouwen, als ik het deurtje van de nestbak open, valt de man direct aan.
Gelukkig kan ik alles perfect volgen omdat ik gebruik maak van camera's in mijn nestblokken. Zo weet ik perfect op welke dagen de eieren zijn gelegd. Steeds een dag tussen, maar het tussen het vierde en vijfde ei zaten wel 7 dagen. Van het vijfde ei verwacht ik dus niet te veel.


mark smits
Website Member
Posts :67

Website Member
2006-05-02 - 17:18:38 send message to mark smits

hoe die je dat dan als je straks gaat ringen ? ik hoop voor je dat de man dan rustig is razz :p


vajeroen
Website Member
Posts :28

Website Member
2006-05-02 - 22:06:52 send message to vajeroen

Gewoon met een plankje tussen je hand en de ouders, dan kunnen ze niet bijten en kan je de jongen nemen.


edel
Website Member
Posts :76

Website Member
2006-05-02 - 22:38:34 send message to edel

Hoi

Een pvc pijp niet te klein een stuk van 30 cm .
Hier kun je met de hand in en een jong pakken.

gr Oeds


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2006-05-03 - 01:33:03 send message to tonnl

Een handschoen?


edel
Website Member
Posts :76

Website Member
2006-05-03 - 21:59:48 send message to edel

Niet nodig ,goed opletten.
Oeds


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2006-05-05 - 05:36:54 send message to bert1974

mijn man is ook altijd super agresief tijdens de kweek. dat vertelt mij overigens ook direkt dat hij de pop betreden heeft.

ik heb ook een koppel gehad dat niet trede maar wel elk jaar eieren had deze man was helemaal niet agresief. de eieren waren dan ook altijd onbevrucht.

groeten bert



memaa
Website Member
Posts :195

Website Member
2006-05-05 - 11:18:12 send message to memaa

Dat laatste verschijnsel ken ik ook.
Gr.


wouterbeumer
Website Member
Posts :16

Website Member
2006-05-09 - 09:16:29 send message to wouterbeumer

Ik heb mijn koppel oranjevleugels nu enkele weken. Het mannetje is vrij tam. Als ik ze kom voeren dan weet hij niet hoe snel hij bij mij op de schouder moet gaan zitten. Het popje is wat schuwer, maar pakt bv wel pinda's uit de hand aan. Heel leuk allemaal. De man is niet geringd, de pop heeft een vaste voetring.
Nu heb ik de volgende vraag.
Het koppel kan het heel goed met elkaar vinden, want ze zitten vaak tegen elkaar aan en kietelen elkaar in de nek (lijkt wel een soort vlooien). Ook is het net of ze elkaar kusjes geven. Sinds enkele dagen benadert de pop de man met de staart wijd gespreid omhoog. Ze benadert de man dan achterwaarts en maakt een soort knorrend geluid. De man weet zich hier geen raad mee een loopt weg. De pop gaat er dan achteraan en duwt de man helemaal in de hoek, zodat deze geen kant op kan. Hij vindt dit niet leuk. Naar mijn mening, maar ik ben maar een beginner, lijkt het erop dat de pop wil paren met de man. Is dit ook paar gedrag? Kan het zijn dat omdat de man tam is, deze niet weet hoe het paren moet? Als de man toch en pop blijkt te zijn, zou de pop dan ook dit gedrag vertonen?


bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2006-05-09 - 16:22:57 send message to bert1974

ik denk dat je nog een poosje geduld moet hebben met de man.
als het kwartje een maal is gevallen dan komt het wel goed met je koppel.
het kan natuurlijk ook zijn dat ze het nooit zullen doen maar je pop is er klaar voor.

groeten bert


dun grijzeroodstaart
Website Member
Posts :1110

Website Member
2006-05-09 - 16:40:23 send message to dun grijzeroodstaart

ja zo te zien komt dat wel goed maar geduld en nog een geduld ..
ik heb zelf een koppel grijze momenteel weer met eieren , ik heb ze al een tijdje en zelfs al jongen gehad maar de laatste keer dat ik ze wou ringen lagen de jonge 1week daarna dood in het blok dus heb nu besloten om ze niet te ringen want ik moet mijn voilere,s in om bij het blok te komen dat moet ik nog eens veranderen bij dit koppel ..
voor de rest is het afwachten net als bij jou amazone,s maar je moet gewoon geduld hebben en op dun duur leer je je eigen vogels wel kennen .
veel geluk met je amazone,s en hoop voor je dat ze dit jaar nog een nestje krijgen ..



GR

Timwink ;)


vajeroen
Website Member
Posts :28

Website Member
2006-05-09 - 21:26:09 send message to vajeroen

Momenteel zijn er bij mijn koppel al drie jongen. Wel mooi om te zien als ze hun jongen voederen. Met die grote snavel pas geboren jongen voederen, het is niet evident, maar ze doen het zeer goed. Ze hebben dan ook al bij een vorige eigenaar gekweekt. Hopelijk komt er nog een vierde jong bij.


wouterbeumer
Website Member
Posts :16

Website Member
2006-05-10 - 08:53:57 send message to wouterbeumer

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Ben wel benieuwd hoe het zal gaan.



Pagina : 1 2 3
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 119 bezoekers op de site, waarvan 8 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede