Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > eieren weg nemen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : eieren weg nemen
catteeuw
Website Member
Posts :96

Website Member
2006-03-31 - 18:14:50 send message to catteeuw

graag zou ik eens willen weten of mijn halsbanden nog zouden herleggen ?
mijn halsbanden hadden dus 4 eitjes en ik heb nog een ander koppel waar ik de eitjes kan ondersteken, mijn vraag is nu als ik de eitjes weg neem zal de pop dan nog leggen ?
het koppel in van 2003 en legde voor de eerste keer .

vriendelijke groeten
wink ;)


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2006-03-31 - 19:03:57 send message to molineti

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Is het niet beter om tevreden te zijn met 1 legsel van je halsbanden,en de eieren door de rosees te laten bebroeden en groot brengen?(2 topics samengevoegd)

Ik ben misschien een beetje te bijgelovig,maar wie het onderste uit de kan wil|;en de rest kun je wil invullenwink ;)


catteeuw
Website Member
Posts :96

Website Member
2006-03-31 - 21:29:56 send message to catteeuw

hoi ,
het is niet de bedoeling om de rosé eieren weg te nemen , als alles goed gaat laat ik de eiren bij de rosé's maar als het fout gaat kan ik dan altijd ze onder de halsbanden leggen .
alleen weet ik dat halsbanden geen jongen zelf mogen op kweken ,daarmee dat ik dus de eireren weg heb gehaald .


MrandMrsSwift
Website Member
Posts :388

Website Member
2006-03-31 - 21:48:25 send message to MrandMrsSwift

Hoi,

Ze hadden dit jaar al een keer gelegd?
Een halsbandkoppel legt maar 1 keer per jaar, dus geen 2 of 3 rondes per jaar zoals sommige andere vogels.

Je kunt alleen nog een legsel verwachten eventueel als de eieren onbevrucht waren of de jongen dood.

Gr.


catteeuw
Website Member
Posts :96

Website Member
2006-04-01 - 10:10:09 send message to catteeuw

hoi , ze hadden al eens gelegd maar heb de eieren weg genomen omdat ik er dus eventueel mijn rosé's wil onderleggen , ingeval van nood , en ik hoor zeggen dat als je wil dat ze rosé's op kweken ze zelf geen jongen mogen hebben op gekweekt , dus heb ik de eitjes weg genomen .
de vraag is nu zal ze nog herleggen , indien niet had ik er beter slechte eieren ondergelegd om te zien hoe lang ze broed .


MrandMrsSwift
Website Member
Posts :388

Website Member
2006-04-01 - 22:07:25 send message to MrandMrsSwift

Dus als ik het goed begrijp wilde je je halsbandeieren onder de rosés leggen en de rosé-eieren onder de halsbanden?

Ik vind het namelijk een beetje onduidelijk allemaal..


Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2006-04-01 - 22:28:54 send message to Swaas

Ik veronderstel dat hij een koppel rosé's heeft die de eieren niet kunnen uitbroeden of jongen grootbrengen, daarom wil hij die natuurbroed laten uitbtoeden en opkweken door zijn halsbanden, maar dan mogen die ,nooit eigen jong hebben grootgebracht, dus neemt hij de eieren van de halsbanden weg en legt die onder een ander koppel halsbanden om die niet verloren te laten gaan,.
Nu hoopt hij dat zijn eerste koppel halsbanden alsnog gaat herleggen, zodat hij er de eieren van de rosé 's kan onderleggen om die te laten uitbroeden en grootbrengen........of begrijp ik het ook verkeerdwink ;)wink ;)wink ;)


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2006-04-01 - 22:34:06 send message to Chow

Ik ben de weg kwijt....


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2006-04-01 - 23:58:04 send message to meyer

Zoals ik het begrijp heeft hij nog geen eieren van zij Rosé kaketoes gehad, maar is hij al voorzorgmaatregelingen aan het nemen voor als het fout zou gaan met de eieren van zijn rosé kaketoes.
Ik vind dit wel een beetje ver gaan, als je met zulke gedachten vogels moet gaan houden zou je bij elk kweekkoppel een reserve koppel nodig hebben.

Groeten Meyerwink ;)


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2006-04-02 - 01:11:21 send message to molineti

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

user wiped their message


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2006-04-02 - 12:17:03 send message to meyer

Kom molineti gooi het in de groep.laugh :Dlaugh :D





Groeten Meyerwink ;)


catteeuw
Website Member
Posts :96

Website Member
2006-04-02 - 12:44:02 send message to catteeuw

swaas nog niet helemaal juist , ik heb die eieren onder een ander koppel halsbanden gelegd , en de rosé's krijgen dit jaar geen nest .mijn vraag is nu ik de eieren heb weg gehaald , zal deze jonge pop nog leggen ?

indien ja , dan moet ik de eitjes nogmaals kunnen weg nemen zodat deze geen jongen hebben op gekweekt , en ik volgend jaar indien het niet anders kan mijn rosé's kan onder leggen .

indien nee ,geen enkel probleem , dan zien we volgend jaar .


MrandMrsSwift
Website Member
Posts :388

Website Member
2006-04-02 - 12:50:19 send message to MrandMrsSwift

Maar zo leren ze toch nooit jongen groot te brengen?

Ik snap dit nooit.

Het is toch geen ramp als een onervaren pop/koppel de eerste keer jongen niet uitkomen of sneuvelen. Het is erg jammer. Maar de volgende keer beter. Soms gaat het meteen het eerste nest goed, soms niet.

Of is het omdat bij deze soort (kaketoe algemeen, las ik laast) de man de eieren of jongen kapot maakt?

Want dan is het nog weer een ander verhaal.

Maar dan zetten sommigen de man in een kooi bij de voliere en de pop in de voliere.

Dus ik vind het nogal vaag allemaal dit.


catteeuw
Website Member
Posts :96

Website Member
2006-04-02 - 12:55:30 send message to catteeuw

de rosé's krijgen hun kans eerst hoor , als alles goed gaat kweken ze zelf hun jongen op ,wat ik liefst zou hebben.
als alles goed gaat ,dan mogen de halsbanden volgend jaar ook jongen op kweken .
alleen wil ik indien het goed fout gaat met de rosé's volgend jaar ,de halsbanden kunnen inzetten indien nodig .
happy :)


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2006-04-02 - 13:14:31 send message to meyer

catteeuw als je een beetje nadenkt is jou probleem makkelijk op te lossen door het broedblok weg te halen bij je halsbanden.

Zorg dat je Rose kaketoes voor dat ze volwassen worden fijne berketakjes of ander nestmateriaal
tot hun beschikking hebben. Deze kaketoe's maken een nest. Let ook op dat er geen steentjes of andere scherpe onderdelen in je voliere liggen want ze dragen die ook gerust het nest in waardoor de eieren kunnen beschadigen.

Ik wil je nog wel even zeggen dat ik het
niet eens ben met jou mannier van doen.
sad :(

Groeten Meyerwink ;)


catteeuw
Website Member
Posts :96

Website Member
2006-04-02 - 13:24:16 send message to catteeuw

ja dan weet ik niet hoe lang de halsbanden broeden .

blijkbaar verschillen wij veel van mening , elk zijn opinie .




Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 86 bezoekers op de site, waarvan 2 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede