-------------------------------------------------
graag zou ik eens willen weten of mijn halsbanden nog zouden herleggen ?
mijn halsbanden hadden dus 4 eitjes en ik heb nog een ander koppel waar ik de eitjes kan ondersteken, mijn vraag is nu als ik de eitjes weg neem zal de pop dan nog leggen ?
het koppel in van 2003 en legde voor de eerste keer .
-------------------------------------------------
Misschien komt het wel omdat je tegelijkertijd deze topic start
Het lijkt mij ,dat als je positieve antwoorden wilt krijgen,je de zaken ook wat ,,beter,, moet omschrijven.
Noem inieder geval de reden waarom dit misschien zou moeten gebeuren
-----------------------------------------------
alleen weet ik dat halsbanden geen jongen zelf mogen op kweken ,daarmee dat ik dus de eireren weg heb gehaald .
------------------------------------------------
Sorry;maar zonder uitleg snap ik hier dus ook niks van
Persoonlijk(als vogelliefhebber)zie ik op zulke vragen ook niet graag de ,,positivo,, antwoorden;want ik weet wat daar de gevolgen van kunnen zijn N.L Halsbanden en valkparkieten die in kleine klotekooien gestopt gaan worden om zoveel mogelijk (duurdere;lees geld))vogeleieren uit te broeden en groot te brengen
Een kakatoe groot gebracht onder valken of halsbanden zal nooit de vogel zijn die te vergelijken is met een ouderbroedvogel (formaat/kwaliteit)
Ik zou zeker niet graag een rosee aankopen als kweekvogel bestemd die onder de halsbanden is groot gebracht.
Halsbanden en kakatoes zijn in gedrag en geluid 2 totaal verschillende soorten.
---------------------------------------------
Ik heb wel eens gehoord dat jonge Rosé kaketoes beter onder Valkparkieten gelegt kunnen worden.Ik zou er dan niet meer dan één per koppel leggen dit ivm de grote van de Rosé en de valken.
-----------------------------------------------
Wat men zegt ,is soms anders dan het is!
Bij een goed paar valken zal de rosee,of 2 of 3 echt niet sterven aan ondervoeding maar aan onderkoeling.
Een Nakende Rosee van 2 weken heefd ongeveer het zelfde gewicht(en formaat)van een volwassen valkparkiet,die valkparkiet krijgt het jong(en) dus nooit goed verwarmd.
Dus als het enigzins kan:Ouderbroed
MVG Rene