Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > gezocht dna kliniek voor vogels Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : gezocht dna kliniek voor vogels
catharinakweker
Oud Lid
Posts :86

Oud Lid
2006-03-17 - 22:04:05

hallo ik kweek catharinas en heb voor het eerst creme ino weet iemand een dierenarts in de provincie groningen die deze vogels dna kan testen? of kan ik er op een andre manier achter komen zonder dat ik hem of haar bij andere vogel in moet zetten deze vogels komen uit split blaauw keer cremeino


minka
Website Member
Posts :114

Website Member
2006-03-17 - 22:17:31



catharinakweker
Oud Lid
Posts :86

Oud Lid
2006-03-17 - 23:18:21

bedankt minka ik zal er contact mee opnemen


irri
Website Member
Posts :114

Website Member
2006-03-17 - 23:40:46

hoi, gefeliciteerd met de ino's, je hebt nu inderdaad wel een geslachtsbepaling nodig,(gendika is een hele goede optie)
het kan namelijk zowel man/pop zijn.
de vader moet sowieso split ino zijn anders had dit nooit kunnen gebeuren, als je voor de volgende keer zeker wilt weten wat voor geslacht je ino's zijn,
kun je de split-ino vogel gewoon koppelen aan een niet-ino pop, als je dan ino's krijgt weet je 100% zeker dat het poppen zijn.
(scheelt een hoop veertjes plukken)
groetjes marjan


catharinakweker
Oud Lid
Posts :86

Oud Lid
2006-03-18 - 18:42:48

de ouders van deze creme ino zijn bijde spliten
dus split blaauw keer ino


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2006-03-18 - 19:34:30

Door een zeer negatieve ervaring met Gendika van goede vrienden zal ik persoonlijk nooit meer gebruik maken van dit laberatorium. Zekers omdat die vrienden hiermee een behoorlijke schade post hebben opgelopen. Second opinions bij andere laberatoia wezen de verkeerde uitslagen uit. Nadien ook bij Gendika van dezelfde dieren weer bloed opgestuurd en toen was alles goed. Gendika gooide alles op fouten door plaatsing van een nieuwe machine maar vergoeden niets van de geleden schade.

Nooit dat ik dus nog iemand naar dit laberatorium zou sturen nog dat ik er ooit nog zaken mee wens te doen! angry


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2006-03-18 - 19:58:59

Wie niet in staat is om een fout te maken is niet in staat om te werken.

Nu ga je naar een ander toe, wat als daar ook een fout gemaakt word?

Overal worden toch fouten gemaakt,soms ongemerkt.

Groeten Meyerwink ;)


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2006-03-18 - 19:59:38

Wie niet in staat is om een fout te maken is niet in staat om te werken.

Nu ga je naar een ander toe, wat als daar ook een fout gemaakt word?

Overal worden toch fouten gemaakt,soms ongemerkt.

Groeten Meyerwink ;)


hoogervorst
Website Member
Posts :411

Website Member
2006-03-18 - 19:59:46

Hawkeye,
Je beschrijft 1 negatieve reactie, die bij een second opinion de juiste gegevens heeft opgeleverd, overal worden fouten gemaakt ook bij endoscopische geslachtsbepalingen. Hoeveel positieve reacties staan er tegenover deze negatieve, ofwel hoeveel procent van alle geslachtsbepalingen is verkeerd bij Gendika.
By the way, Gendika zit in Veendam, provincie Groningen. Ik persoonlijk heb geen negatieve ervaringen met Gendika en ook in mijn omgeving heb ik nog geen negatieve reacties vernomen.
Succes met de creme-ino's.


hjvdlindehof
Website Member
Posts :87

Website Member
2006-03-19 - 19:41:48

kan mij volledig aansluiten bij vorige spreker
vindt ze alleen wel erg duur ik betaal nu 12 euro voor een geslachtsbepaling[bij 3 vogels of meer] bij biofocus uit duitsland


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2006-03-19 - 20:11:18

Dit bericht is 1 keer gewijzigd





Jannes
Website Member
Posts :32

Website Member
2006-03-21 - 17:37:45


Sinds kort werk met
http://www.mdsafrica.net
echt betaalbaar.


IGGINO
Website Member
Posts :206

Website Member
2006-03-21 - 17:51:19

http://www.geschlechtsbestimmung.de/

Deze is ook al heel wat goedkoper dan gendika.


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2006-03-21 - 18:18:08

Dit is zekers niet heet eerste incident waarvan ik weet nog die ik heb meegemaakt. Dat er fouten gemaakt kunnen worden is begrijpelijk. Maar ...
Als ik een fout maak dan moet ik die oplossen. Als Gendika die fout maakt moet de klant die dan oplossen. En als je met verschillende bewijzen komt dat ze een fatale fout hebben gemaakt dan is het laatste dat je verwacht dat ze je gewoon uitlachen.

Als een volgend laberatorium dezelfde fout zou maken dan vergoeden ze de kosten die door die fout ontstaan!


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2006-03-21 - 19:01:31

Dit bericht is 2 keer gewijzigd

Ik neem aan dat dit over (bloed) virus detectie ging?
Hier komen we terug opwat ik in het verleden al vaker aangehaald heb:Hebben de testen wel de waarden die wij denken dat ze hebben??

Als een negatieve vogel ,,per ongeluk,,positief wordt getest is dit nog niet zo n probleem(kost misschien een paar centen aan second opinions)

Maar als een positieve vogel negatief wordt getest(wat zeker bij te jonge vogels zeer goed mogelijk schijnt te zijn)
Dan heb je dus echt een probleem.

Virus detectie is voor labaratoria ook eigenlijk ondankbaar werk:elke positieve uitslag is een ontevreden ,,klant,,

Sommige( vogeldierenartsen en labaratoria ,,beschuldigen,, andere labaratoria er ook van dat zij de lat voor virus detectie ontzettend hoog hebben gelegd om op die manier zoveel mogelijk tevreden klanten te krijgen.

Of dit zo is,of dat dit gezegt wordt vanuit eigenbelang kan ik niet beoordelenwink ;)

Overigens ben ik zeer tevreden over het dna sexen van Gendika(hebben tot nu te 1 foutje gemaakt(is menselijk,maar wel slordig voor een lab)

Dna sexen en virus detectie zijn ook 2 totaal verschillende dingen,die je los van elkaar zou moeten zien.

MVg Rene



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 153 bezoekers op de site, waarvan 0 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede