Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Ervaringen voeders Versele - Laga (Orlux) Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Ervaringen voeders Versele - Laga (Orlux)
dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2006-03-16 - 21:28:01 send message to dooren

Omdat er volgende week een lezing bij onze vereniging wordt gehouden over deze fabrikant van vogelvoer, vroeg ik me dus af of er forumleden waren met ervaringen met deze bovengenoemde firma.

Misschien kan ik wel wat interessante vragen doorspelen, zodat we weer iets meer met z'n allen te weten komen over deze voerfabrikant.
Gert


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-03-16 - 21:34:41 send message to johanblok

Ik gebruik amazone loro parque mix, wat mij goed bevalt. Voldoende diversiteit en ze eten alles goed op (ook de V.A.M korrels). Wat mij betreft van veel hogere kwaliteit dan bijvorbeeld het papegaaienvoer van Witte Molen. Ook het orlux eivoer (gold pattee) eten ze bij mij erg graag. Daarnaast bevat de parrot diner mix flink grote zaden die gekiemd en/of gekookt door mijn papegaaien ook graag gegeten worden.
Nutribird van dezelfde firma beviel mij overigens absoluut niet.


wiechmann
Website Member
Posts :944

Website Member
2006-03-16 - 21:40:28 send message to wiechmann

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

ik gebruik de aramix van deze firma bij mij doen ze het er perfect op inderdaad ook de fam korrel word goed gegeten de grijze roodstaart kweek mengeling vind ik niet zo goed .daar gebruik ik mijn eigen mengeling van div zagers voeders voor


Chow
Website Member
Posts :825

Website Member
2006-03-16 - 21:46:47 send message to Chow

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Gebruik sinds kort de Jo Mannes Mix voor engelse grasparkieten. Mij is dit aangeraden door andere kwekers omdat de jonge vogels een betere groei doormaken op dit voer.
Eivoer Witte Molen..


Dennis Fr.
Website Member
Posts :1399

Website Member
2006-03-16 - 22:30:53 send message to Dennis Fr.

ik heb een tijdje versele laga papegaaienvoer gebruikt maar ben er gauw mee gestopt te veel zonnepitten in dit voer.tevens is de prijs ook fors.dat dat dit uitmaakt hoor.voor kwaliteit betaal ik graag.maar dan wil ik ook goed voer en niet alleen zonnepitten.verder voer ik orlux papegaaien eivoer bevalt me zeer goed .en calcilux van orlux voor extra kalk.

Groeten Dennis


paintim
Website Member
Posts :1049

Website Member
2006-03-16 - 22:54:45 send message to paintim

Beste Gert,
Ik gebruik voor mijn Timbrados in de kweek:
Prestige kweek.De mengeling is dusdanig,dat ik hetzelf gedaan zou kunnen hebben.
De mengeling is zeer divers en wordt graag gegeten.
Vr.groeten van
Antoni


zebraonline
Website Member
Posts :390

Website Member
2006-03-16 - 23:02:39 send message to zebraonline

Vroeger gebruikte ik eivoer van Orlux maar sedert ik CEDE geprobeerd heb wil ik en vooral mijn vogels niks anders meer...


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2006-03-16 - 23:11:33 send message to tropic

Gebruik al jaren vettekorrel van orlux. Sins men er gedroogde bessen aan toegevoegd heeft die GEEN ENKELE vogel opneemt, ben ik op zoek naar iets anders.


molineti
Website Member
Posts :1604

Website Member
2006-03-16 - 23:46:55 send message to molineti

Hoi Gert,

Ik gebruik momenteel de vruchtenpatee en insektenpatee van orlux(en ga de papagaaien diner gebruiken)

Van de patees zou ik graag het exacte ijzergehalte weten,en of ze er nog aan werken dit lager te krijgen (zou niet hoger dan 40ppm mogen zijn,zeggen de ,,geleerden,,)

ook zou ik graag een indicatie in grammen weten wat men per dag aan b.v een vogel van 100 gram zou moeten voeren(van de vruchtenpatee)

Nu is het zo,dat hoe dan ook altijd alles op is,en de spreeuwen steeds meer op(zwarte) tennisballen gaan lijkenlaugh :D

Nee serieus,ik zou graag weten of ze een bepaalde indicatie hebben.

MVG Rene


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2006-03-17 - 09:42:35 send message to johanblok

quote

ik heb een tijdje versele laga papegaaienvoer gebruikt maar ben er gauw mee gestopt te veel zonnepitten in dit voer.


Dat is sterk afhankelijk van de soort, bij amazone loro parque is dat absoluut niet het geval. Het aravoer bestaat daarentegen vooral uit zonnenpitten en noten.


lorie
Website Member
Posts :69

Website Member
2006-03-17 - 10:19:47 send message to lorie

Ik geef al jaren :

- Orlux Eivoer droog, grote parkiet+papegaai en
- Orlux insect patée

Aan het eivoer voeg ik insect patee toe (in de verhouding 1/3 insect patée en 2/3 eivoer) Vervolgens maak ik dit vaak nog aan met honing.

Ik vind het uitstekende voeders die door de vogels bijzonder goed worden opgenomen.

Al mijn grote parkieten, personata's en grasparkieten deden het erg goed op deze 'mix'.

Nu ik alleen nog lories heb geef ik dit nog af en toe als versnapering (en met name voor dierlijke eiwitten ).

Vooral mijn groenstaart lories nemen deze mix bijzonder goed op en niet zonder resultaat. (al weet je natuurlijk nooit zeker of het aan deze mix ligt)

- Zou erg geïnteresseerd zijn in met name eiwitgehaltes en aminozuursamenstelling.

- Hoeveel eiwit zit er eigenlijk in zo'n insect pateé ?
- Hoeveel eiwit zit er in het gewone eivoer?
- Is een combinatie van deze 2 niet een beetje teveel van het goede (aan eiwitgehaltes?)

etc. etc. etc.



Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2006-03-17 - 11:19:15 send message to Wickingh

Hai Gert,

ik geef Orlux-eivoer en dat bevalt zeer goed.
Nutribird-pellets heb ik zeer grote vraagtekens over, veel vogels geven na overschakeling op deze pellet, erg stinkende ,bruine ontlasting ,

mvg Frank


hdra
Oud Lid
Posts :460

Oud Lid
2006-03-17 - 11:22:01 send message to hdra

Gebruik voor mijn kaketoes austalien parrot mix en orlux pate. Dit tot grote tevredenhied van mijn vogels. Eten alles op en blijven goed in conditie. Voer is niet vet. Het verhaal van Dennis over de zonnepitten herken ik bij dit voer niet.


Henk


Pionara.nl
Website Member
Posts :309

Website Member
2006-03-17 - 12:31:33 send message to Pionara.nl

Ik heb al veel soorten voer gebruikt. Maar de Loroaparquemixen bevallen mij het best. De aramix voor de dwergara's en de amazonemix voor de pionussen en caique's en amazone's. Alle zaden worden gegeten behalve de Fam korrel; Ik voer kaytee pellets bij, dus dat vind ik niet erg en gooi die korrels dan ook gewoon weg.
Sinds kort voer ik de orlux vruchtenpatee bij. De vogels vinden het erg lekker en het is voor mij wat handiger met voeren omdat ik niet altijd 's ochtends tijd heb om fruit te gaan voeren. Ik moet wel eens om 6 uur weg en dan is het licht nog niet aan.happy :)
Ook ben ik gestart met de orlux golden patee (de rulle eivoer). Dat is nog een beetje onwennig. Die vinden ze niet allemaal even lekker. Ik ga die in het vervolg mengen met de vruchten patee zodat ze wel alle stoffen binnen krijgen.
De hoeveel heden van de patee's is een beetje aftasten omdat als je teveel geeft ze geen zaden meer eten. Ik heb het idee dat het nogal machtig eten is. Dus een beetje spaarzaam voeren.
Bas


J. Santegoeds
Website Member
Posts :214

Website Member
2006-03-17 - 13:05:08 send message to J. Santegoeds

Hallo Gert,

Afgelopen zaterdag, 11 maart, zijn we met onze vereniging op excursie geweest bij deze firma.

Ik kan iedereen een bezoekje aanbevelen bij Versele Laga, in Deinze!

Ontvangst met koffie en divers gebak.
Gevolgd door een lezing door een dierenarts vebonden aan Versele Laga.
Daarna een excursie door de fabriek.

Toen we weer terug kwamen in de ontvangstruimte werd iedereen een glaasje port óf iets "alcohol vrij" aangeboden.
Vervolgens een interessante produkt presentatie van Orlux-Versele Laga produkten, met ruim de gelegenheid om hierover vragen te stellen aan de deskundige medewerkers!

Hierna een zéér uitgebreide(!!!) lunch, gevolgd door een informeel gedeelte waar men de gelegenheid had om de aanwezige deskundigen van deze firma "1 op 1" vragen te stellen.
Onder het genot van diverse gratis versnaperingen (mét en zonder alcohol wink ;) ...)

Daarna weer terug, een tussenstop bij "van Tendeloo" in Nijlen, en we hebben een PERFECTE!! dag gehad.

Ik kan zo'n dag bij iedereen aanraden, waarbij de zéér gastvrije ontvangst in Deinze toch wel even genoemd mag worden.
Complimenten!

Groeten, J. Santegoeds


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2006-03-17 - 13:37:34 send message to Daniel

Ook ik gebruik vruchtenpate en insectenpate voor al mijn vogels en super ervaringen mee. Alleen voor mijn wevers is het wat onwennig



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 194 bezoekers op de site, waarvan 1 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede