Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Tip tegen luizen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2 3 4
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Tip tegen luizen
Speedydjm
Oud Lid
Posts :26

Oud Lid
2003-11-22 - 17:24:55

Een tip van mijn grootvader tegen luizen in kooien en nestbakken.
Leg onderaan de nestbakken een beetje tabak en rond de kooien ook wat tabak --> luizen en ander ongedierte kunnen niet tegen de geur van tabak, dit wordt trouwens ook gebruikt in serres om groenten te beschermen in ongedierte.


marnic
Oud Lid
Posts :212

Oud Lid
2003-11-30 - 22:22:29

Mooi maar ik blijf problemen houden met die mbloedluis ook nu nog weer op dit moment bij de Goulds welke onverwarmt nestelen.
Heb de nestkastjes helemaal met U2 be/ingespoten en als eerste laag een 20 tal tabakstengels aangebracht en????????????/
Weer vandaag opnieuw bloedluis gevonden tussen nestkast en deksel, wie weet wat in niet / wel moet doen om van dit probleem verlost te worden
alle tips zijn welkom en alvast bedankt.sad :(


toontje
Website Member
Posts :86

Website Member
2003-11-30 - 22:34:51

Probeer het eens met hopbellen dit zijn de bloemen van de hopplant ze hangen nu verwelkt aan
de plant leg ze onder in het nestkastje en je heb geen last van bloedluis(ik doe dit al jaren)


w.a.wijkhuizen
Website Member
Posts :25

Website Member
2003-12-01 - 12:08:22

probeer eens om een vlooienband voor de kat in stukjes van 1½ cm te knippen en zo'n stukje tussen het nest materiaal te verstoppen ik weet bijna zeker dat je er voor een tijd van af bent

wink ;)


frensie
Website Member
Posts :141

Website Member
2003-12-01 - 17:38:10

ik gebruik altijd "parasit-ex" het is van klaus gritsteinwerk is dus duits. word veel in de duivensport gebruikt en het bevalt mij uitstekend. had een keer bloed luis en er een paar druppen door het hok gestrooid en kon later op de dag de bloedluis helemaal verpulveren ze waren helemaal uitgedrood en nu doe ik het zo nu en dan even preventief en nooit geen last meer.


pier
Website Member
Posts :57

Website Member
2003-12-01 - 18:53:40

Gebruik sinds enkele jaren Ardap.Spuit de broedblokken en de naden tussen het hout en de betonblokken voor het broedseizoen er mee in.De blokken van koppels die een tweede ronde doen gewoon na het kuisen even inspuiten en het is weer in orde.


Speedydjm
Oud Lid
Posts :26

Oud Lid
2003-12-01 - 19:46:06

Als tabak niet voldoende is kan je ook proberen met geurdoosjes die Eucalyptus geur afgeven. Lijzen en mijten schijnen daar ook een hekel aan te hebben.


marnic
Oud Lid
Posts :212

Oud Lid
2003-12-01 - 22:19:47

Bedankt heren voor de vele tips, ga ze in eerste instantie proberen de bloedluis te doden, zonder dat het tenkoste van de gezondheid van de vogels gaat, dan prefentief bezig blijven wat dus tot op heden niet lukt met de combinatie van U2 en tabakstengels, tevens heb/had ik de vogels met birdspray ingespoten, wellicht heeft het elkaar alleen maar tegengewerkt


groat
Website Member
Posts :8

Website Member
2003-12-03 - 11:34:17

graag wil ik reageren. Ik ben al 7 jaar kweker van verschillende vogelsoorten ongeveer 20 verschillende tropen etc gehad. Ik heb nog nooiteen bloedluis in mijn kooi gehad. De reden is simpel van een kweker heb ik een tip gehad van een product afkomstig uit de fruitteelt. Dit product is in poedervorm verkrijgbaar en je maakt het aan met water dmv een papje. vervolgens smeer je het in bij de nestkastjes. je hebt nooit luis!! De vogels gaan er niet van dood en krijgen ook geen last. Mijn zwager werkt in de fruitteelt ook daar wordt het gebruikt tegen luis en kevers. Iedereen die het gebruikt heeft geen last meer.
het merk van het poeder zal ik opzoeken en later deze week doorgeven.


Rogert
Website Member
Posts :1303

Website Member
2003-12-04 - 09:38:38

Een tip, die niet 100 % garantie is op luisvrijheid, maar zeker wel bijdraagt in de vermindering van luis is knoflook, knoflookpoeder of uitgeperste knoflook over het voer doen. Luizen vinden de smaak en de geur van dit produkt niet aantrekkelijk en ze zullen in mindere mate voorkomen.

Er is een produkt op de markt (of geweest) "body guard" dat op natuurlijke wijze vlooien doet bestrijden bij honden en katten. Dit produkt bestond voor het grootste gedeelte uit knoflook. Het is even wennen, want je ruikt het zelf ook, maar vermindering van luis is zeker een feit. Tevens is knoflook goed voor de darmflora.

Luizen weten zich vaak goed te manifisteren op zwakke of zieke vogels. Denk daarom eens dieper na over de gezondheid van het dier, dan alleen de behandeling. Misschien kun je de weerstand van de dieren op een andere manier verhogen, waardoor luizen in mindere mate voorkomen (dit is niet aanvallend bedoeld)


marnic
Oud Lid
Posts :212

Oud Lid
2003-12-14 - 21:37:58

Groat, wacht nog wel even op die naam van dat poeder, geef ook even een adres waar het te verkrijgen is, heeft het gebruik nog neg.invloed op de vogels??


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2003-12-15 - 22:04:01

Ik zou toch maar uitkuiken met dit poeder uit de fruitteelt, papegaaien en parkieten knagen overal aan en krijgen zo ongemerkt dit goedje binnen, de gevolgen hiervan zijn waarschijnlijk nog niet bekend.
Deze vogels zijn daar toch iets te kostbaar voor.
Beter is het zoals Rogert al zij, knoflookpoeder te gebruiken. Ikzelf doe dit door het eivoer, je vogels krijgen het zo vanzelf binnen.
Ook gebruik ik Vapona strips maar dat werkt alleen in een afgesloten ruimte(binnenkooi) dit werkt ook tegen muggen,vliegen, motjes,en luchtpijpmijt.
Gebruik deze Vapona strip niet in te kleine ruimte met zwakkere vogels wink ;)

Groeten Meyer.


marnic
Oud Lid
Posts :212

Oud Lid
2003-12-16 - 00:06:35

Meyer, kun ji mij vertellen waar de Vapona strips nog te verkrijgen zijn, dacht dat deze strips namenlijk al langer verboden waren?? of haal ik nu twee Vapona produkten door elkaar??


blg
Oud Lid
Posts :1027

Oud Lid
2003-12-16 - 16:48:03

Probeer een drogisterijketen zoals kruidvat of DA
Je hoeft ze niet altijd te gebruiken, wel goed ventileren.


meyer
Website Member
Posts :1390

Website Member
2003-12-16 - 21:37:24

Vapona strips zijn er inderdaad een tijdje uit geweest,maar zijn al weer een aantal jaren terug.
Bij een drogist of net als bij ons gewoon in een dierenspeciaalzaak, zijn ze gewoon te verkrijgen.
Je kunt deze strips inderdaad afsluiten en af en toe luchten kan geen kwaad. wink ;)

Groeten Meyer.


goulds
Website Member
Posts :865

Website Member
2003-12-17 - 21:35:39

Al eens ocepou geprobeerd? en maandelijks met ardap bij houden.Of u3 maar dit is zeer moeilijk aan te komen

gr Bleus



Pagina : 1 2 3 4
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 180 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede