Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > ara nobelis Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : ara nobelis
bert1974
Website Member
Posts :754

Website Member
2005-12-17 - 21:54:09 send message to bert1974

Hallo,

Ik zou graag in contact komen met kwekers van deze soort, want ik wil in de toekomst graag een handtam koppel in huis hebben. Nu heb ik hier enkele vragen over, zoals; zijn ze luidruchtig, kunnen deze ook leren praten, hebben ze veel aandacht nodig, hoe is hun pluk gedrag en op welke prijs moet je ongeveer rekenen?

groeten Bert Middeljans



adriaanbaan
Website Member
Posts :154

Website Member
2005-12-17 - 22:31:15 send message to adriaanbaan

Wereld-vogels.....laugh :Dlaugh :D

Ik heb een koppel waarvan we twee jongen met de hand hebben grootgebracht. Het zijn ongeloofelijke acrobaten en deugnieten die de gehele dag in de weer zijn met alles wat ze niet mogen. Ze kunnen een paar woordjes (zinnetjes of liedjes)leren en ze zijn zeker niet te luiduchtig.

naar mijn mening een aanrader!!!!


johanm
Website Member
Posts :179

Website Member
2005-12-18 - 10:38:37 send message to johanm

Ik heb deze vogels vroeger nog gehad, een koppel volwassen importen die vrij rustig waren en een plezier in de volière waren. Daarnaast had ik twee jonge vogels bijgekocht die hier gekweekt waren, niet handtam. Die laatste twee heb ik na een klein jaar weg moeten doen omdat het gekrijs gewoon niet te harden was. Deze vogels had ik binnen in een grote vluchtkooi in een aparte kamer zitten. Om daar schoon te maken moest ik een koptelefoon opzetten omdat ik anders na 5 minuten hoofdpijn kreeg van het lawaai. Ik denk echter dat het lawaai bij tamme vogels wel heel wat beter zal meevallen. Wat de prijs betreft, de twee jonge vogels heb ik zo'n 5 jaar geleden 150 euro per stuk betaald, ik denk dat je nu voor een handtam exemplaar 250 à 300 euro moet rekenen (in de handel meer).


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-12-18 - 11:22:20 send message to Hawkeye_NL

Ik heb meerdere malen een koppel hiervan gehad.
Deze kleinste ara's zijn in stata om qua geluid de groten naar de kroon te steken. Hoewel een enkel in huis gehouden exemplaar echt als ideaal omschreven kan worden zijn het in koppel vorm meestal behoorlijke herrie schoppers. Ze houden hun terratorium graag goed in de gaten en schreeuwen elke indringer na om duidelijk te maken dat ze te dicht in de buurt komen.
Mijn laatste koppel heb ik daarom ook geruilt met Pionara tegen een ara severa.

De prijzen voor een enkele vogel lopen nogal uiteen. Hoe tammer hoe duurder zeg maar. Een koppeltje moet je vanaf een 300 € al kunnen vinden maar dat kan na gelang de ervaring van het koppel oplopen tot rond de 600 €.

Erwin


Pattie
Website Member
Posts :637

Website Member
2005-12-18 - 11:25:39 send message to Pattie

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Niet luidruchtig..?? sad :( Nou, ik heb eens kennis mogen maken met zo een vogeltje..! Nou, een zacht stemmetje is iets anders.. Een zonparkiet is er niks bij, mijn schreeuwende amazone trouwens ook niet.. laugh :D En hij haalt graag de grote ara in..!!!

Verder was de eigenaar er geloof ik wel gelukkig mee omdat ze nogal grappig zijn..! maar bepaald stil kon ik die niet noemen..


johanblok
Website Member
Posts :1971

Website Member
2005-12-18 - 12:00:50 send message to johanblok

Het zijn fantastische vogeltjes, maar qua volume en vooral ook hoeveelheid/langdurigheid van hun stemgeluid worden zij door vrijwel geen enkele andere soort overtroffen. Dit geldt zowel voor import als ek vogels.
Daar moet je van te voren terdege rekening mee houden bij de aanschaf.


goffini
Oud Lid
Posts :619

Oud Lid
2005-12-18 - 12:33:13 send message to goffini

Ze zijn prachtig om te zien, zijn erg leuk in gedrag, maar dat geluidsad :(.
Ik heb het koppeltje van Erwin helaas ook weer van de hand gedaan. Het is niet eens zozeer het volume maar het gaat wel de hele dag door. Ook de andere vogels reageerde hier sterk op. Daar wij toen nog in een woonwijk woonden was dat helaas niet te handhaven. Nu zou dat niet meer uitmaken , maar dat wisten we toen nog niet.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 168 bezoekers op de site, waarvan 3 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede