Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > aves voeding voor swiftparkieten Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : aves voeding voor swiftparkieten
pelgrim
Website Member
Posts :24

Website Member
2005-12-06 - 14:31:53 send message to pelgrim

Ik heb swiftparkieten en heb vernomen dat er van het merk Aves goede voeding voor hen is.
Wat moet ik hebben en hoe kom ik eraan?
Heeft iemand al ervaring hiermee?


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-12-06 - 17:55:03 send message to tonnl

Aves maakt alleen ei/krachtvoer en voedingssupplementen.
Volledige voeders (zaden) ken ik niet van ze en staan ook niet op hun site.
Ik gebruik zelfs het de eivoermix van ze. Dat is poeder dat je zelf moet mengen met beschuitmeel en eieren. bevalt erg goed, vogels eten het erg graag en ze zien er prima uit. happy :)
Ton.


dooren
Website Member
Posts :2443

Website Member
2005-12-06 - 18:12:15 send message to dooren

Aves maakt wel volledige voedingen ton, (alleen dat is minder bekend).

Er is bv. een aves nectar voor loris e.d. maar ook aves start als er jongen zijn.
Bovendien is er ook kolibrie voer.

Je zou dus naast het beetje dagelijkse fruit, wat avesnectar kunnen aanbieden. Wel elke dag de schaaltjes uitwassen. Ook zou je deze vogels wat extra stuifmeelkorrels door de nectar kunnen doen.
Gert


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2005-12-06 - 20:16:11 send message to Picolet

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Lori nectar en Aves Nectar zijn twee verschillende voeders. Het eerste is dikker en speciaal voor hangparkieten en lori's. Aves Nectar is melkachtig en speciaal ontwikkeld voor Tangara's, Honingzuigers, Bloesemprikkers en Swiften.

Ik heb met deze nectar goede ervaringen als voer voor mijn Tangara's destijds. ik voerde het in bananenfonteintjes. De swiften zullen het ook graag opnemen via deze fonteintjes en niet zo snel vervuilen als een open bakje.


Frans R
Website Member
Posts :90

Website Member
2005-12-06 - 20:59:29 send message to Frans R

ik gebruik cede lorie voeding, aanmaken met wat water en een betje honing er door. Dit geef ik om de dag. gaat prima happy :)


bart.roggeman
Website Member
Posts :28

Website Member
2005-12-06 - 21:34:38 send message to bart.roggeman

Hoi,

Ik geef Aves lori nectar aan mijn swiften, maar meer als snoepje dan als voeding. (+/- 1x per 2 weken) Ze zijn er in elk geval verzot op en ze likken de pot super schoon.

Swiften zijn geen loris en hebben dus niet echt een nectarvoeding nodig, maar je mag je vogels wel eens verwennen natuurlijk. Swiften zijn wel geen echte zaadeters ook. Ze hebben veel zachtvoer nodig. Bij mij hebben ze de helft zacht-eivoer en de rest een zaadmengeling zonder zonnepitten met veel witzaad. Een appel elke dag hoort er wel bij.


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-12-06 - 23:52:13 send message to tonnl

Op diem naier bedoelde ik het ook, swiften hoeven niet alleen vloeibare voeding.

Overigens geef ik in de volière ook dagelijks een beetje nectar, van Avian deze keer. De timalia's maar ook verschillende tropen smullen er van.
Ton.


bart.roggeman
Website Member
Posts :28

Website Member
2005-12-08 - 13:54:02 send message to bart.roggeman

Eigenlijk zijn we allen gek hé, als je zo eens leest hoe we onze vogels verwennen.

Een randvraagje misschien nu we hier met swiftkwekers reageerden.
Hebben jullie ervaring met koloniekweek met swiften ? Hoeveel koppels samen op hoeveel oppervlakte of totaal niet of ... ?


Fokke
Website Member
Posts :224

Website Member
2005-12-08 - 16:26:48 send message to Fokke

Swiften in kolonieverband kweken gaat prima, zelf heb ik in een voliëre van 3 m.bij 2 m. bij 2 m. drie koppels en het kweken gaat prima. Verder ben ik het er niet eens om swiften maar zo nu en dan wat loripap te geven.Mijns inziens moeten ze dit zeker iedere dag hebben aangezien ze in de natuur ook hoofdzakelijk leven van zachte vruchten en nectar. Kijk maar naar hun tong die is bijna net zo als bij de lories, ook met een kwastje aan de punt. Juist het zaad moet als bijvoeding gegeven worden en niet als hoofdvoedsel. Volgens de geleerden zijn swiften eigenlijk een overgangsvorm van de lories naar de parkieten.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 223 bezoekers op de site, waarvan 8 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede