Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Papagaai zindelijk ??? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Papagaai zindelijk ???
Geelwangamazone
Website Member
Posts :34

Website Member
2005-11-15 - 22:40:04 send message to Geelwangamazone

Goedenavond allemaal;

Ik heb een equador amazone van nu 19 weken oud, is al tam en kan al een aardig deuntje nafluiten.

Het enige wat ik vreemd vind is dat zodra hij uit zijn kooi is hij verschrikkelijk veel begint te poeppen, gemiddeld 1x per 5 minuten en in zijn kooi is dat 1x per 30 minuten. Wat kan hiervan de reden zijn ???

Verder heb ik ook geprobeert hem zindelijk te maken door iedere keer een klein tikje tegen zijn staart te geven als ie buiten zijn kooi ging poeppen. Vervolgens zette ik hem snel op zijn kooi en als ie dan gepoept had gaf ik hem wat lekkers. Het probleem is nu dat ie een beetje bang wordt voor mijn hand dus ik ben hier maar mee gestopt. Iemand nog suggesties ????????sad :(


Wickingh
Website Member
Posts :1058

Website Member
2005-11-15 - 23:17:22 send message to Wickingh

Hai,

mijn suggestie is , nooit proberen zindelijk te maken. Hij gaat dan persen en dat kan schadelijk zijn voor de cloaca,

mvg Frank


Hannie
Website Member
Posts :327

Website Member
2005-11-15 - 23:37:50 send message to Hannie

Hoi Geelwangamazone

Mijn mening : stoppen met de "tikjes".
Je vogel is nog heel jong ( baby).
En een baby geef je ook geen tik op de billen als hij zijn luier volpoept !

Ik denk dat de reden met nerveusiteit te maken heeft.
Voor zo'n jonge vogel is alles nog nieuw.

Zelf heb ik een kaketoe nu 3 jaar oud , en die deed dat toen ook.
Gewoon keukenrol bij de hand voor de ongelukjes.
En trek zelf wat ouds aan als hij bij je zit.

Bij mijn kaketoe is dat vanzelf over gegaan .
Daar kan je het ook aan zien als hij gaat poepen.
Nu laat hij niets meer vallen.
En als hij "moet"vliegt hij zelf naar zijn kooi om zijn behoefte te doen.

Groetjes Hannie


Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2005-11-16 - 22:57:07 send message to Swaas

Hier zelfde met mijn blauw-gele ara, als kleintje poepte hij schouders en leuningen vol, ik had steeds keukenrol en oude truien aan als hij bij mij zat.
Met de tijd verminderde dit, en nu zit hij soms 2 uur op mijn schouder hier aan de PC zonder 1 poepje, als ik hem dan naar zijn kooi stuur is dit het 1e wat hij doet, een ferme ....en dan gaan drinken laugh :Dlaugh :D


Geelwangamazone
Website Member
Posts :34

Website Member
2005-11-17 - 21:25:46 send message to Geelwangamazone

Goedenavond allemaal; bedankt voor jullie reactie en advies.

Heb ik meteen nog een vraagje voor jullierazz :p Hoe kan ik hem laten wennen aan het "douchen" ik heb alles al geprobeert maar hij wil gewoon niet nat worden , niet dat ie dan gaat bijten ofzo maar hij kruipt gewoon weg.

Ik heb het volgende geprobeert: Meenemen onder de douche ,in de wasbak , in een teiltje, plantenspuit, belonen na afloop maar nee hij vind het gewoon echt niet leuk.

Iemand nog tips???

Bedankt gr Jeroen


Geelwangamazone
Website Member
Posts :34

Website Member
2005-11-17 - 21:26:26 send message to Geelwangamazone

Goedenavond allemaal; bedankt voor jullie reactie en advies.

Heb ik meteen nog een vraagje voor jullierazz :p Hoe kan ik hem laten wennen aan het "douchen" ik heb alles al geprobeert maar hij wil gewoon niet nat worden , niet dat ie dan gaat bijten ofzo maar hij kruipt gewoon weg.

Ik heb het volgende geprobeert: Meenemen onder de douche ,in de wasbak , in een teiltje, plantenspuit, belonen na afloop maar nee hij vind het gewoon echt niet leuk.

Iemand nog tips???

Bedankt gr Jeroen


Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2005-11-17 - 22:19:07 send message to Swaas

Hij is nog vrij jong voor dat alles vind ik, zo bezorg je hem trauma'ssad :(
Geduld is een schone deugd, alles op zijn tijd, begin met de plantenspuit, een beetje, gewoon ff spuiten zonder dwang, al snel zal hij begrijpen dat dit geen pijn doet, en zo bouw je stilletjesaan op, laat hem zelf de dingen ontdekken.
vb een lekkende kraan, laat hem daar spelen, spat voorzichtig eens met water, hij zal snel ontdekken dat dit leuk is, bedenk dat dit nog een baby is, als je hem gaat dwingen voor bepaalde dingen heb je grotez kans dat hij er een hekel aan krijgt of dat het veel langer gaat duren voor hij er het plezante van inziet.
Maak niet de fout om te snel "van je vogel te willen genieten" vertrouwen en vriendschap moet je verdienen en winnen.......take your time.....


paccie
Oud Lid
Posts :565

Oud Lid
2005-11-17 - 22:36:36 send message to paccie

moet toch niet gekker worden


Hannie
Website Member
Posts :327

Website Member
2005-11-18 - 00:01:05 send message to Hannie

Hoi Jeroen

Ik sluit me bij Swaas aan.
Zet de plantenspuit wel op de nevelstand.
En gebruik lauw water , zodat hij niet meteen een koude harde straal krijgt uit de plantenspuit.

succes Hannie


Hawkeye_NL
Oud Lid
Posts :1918

Oud Lid
2005-11-18 - 00:46:24 send message to Hawkeye_NL

Een vogel van 19 weken is natuurlijk altijd tam. Ik neem aan dat je dit ook graag zo wiolt hebben als hij wat ouder is!
In dat geval is het verstandig de gegeven raad ter harte te nemen en wat afstand te nemen. Even back to basic en langzaam alles opbouwen. Niet te veel tegelijk proberen aan te leren.
Ik weet niet hoe lang je deze vogel nu in huis hebt maar een papegaai moet ook de kans krijgen om eerst aan zijn/haar nieuwe omgeving te wennen. aan de nieuwe kooi, maar ook aan de nieuwe verzorgers. Pas na deze gewenning kan de vogel veilig en vertrouwd beginnen aan de lessen die jij voor hem/haar in petto hebt.

Ongeduld is uitsluitend bestemd voor de wachtenden!
Erwin


Geelwangamazone
Website Member
Posts :34

Website Member
2005-11-18 - 11:56:18 send message to Geelwangamazone

Hallo allemaal;

Ik heb de vogel vanaf zn 12e week (was toen helemaal zelfstandig). Ik begrijp uit jullie reacties dat ik dus even een paar stappen terug moet doen. Ga ik ook doen !!!

Ik had als advies gekregen om hem zo snel mogelijk te laten wennen aan water dus zodoende dat ik een beetje overhaast gereageerd heb.

Meteen nog een vraag voor jullierazz :p de een zegt rooster onderin zijn kooi eruit en de ander zegt erin (dierenarts, fokker, deze site).
Spelen doet ie nooit op de grond aandacht trekken wel.
Gevolg rooster eruit: heel zijn kooi onder de poep, lijkt me voor de hygiene niet echt goed.(hij loopt erdoorheen terwijl ik 1x per 3 dagen zn kooi schoonmaak).
Gevolg rooster erin:Hij kan niks van het gevallen eten oppakken.

Hoop dat jullie me een eenzijdig advies kunnen geven.

Gr:Jeroen


Hannie
Website Member
Posts :327

Website Member
2005-11-18 - 13:33:23 send message to Hannie

Hoi Jeroen

Ik heb GEEN rooster onderin , dat heb ik eruit gehaald.
Ik heb op de bodem Beukemot liggen , en ik haal iedere dag zijn poep weg ( doet hij meestal op 1 plek) met keukenrol.
Omdat mijn kaketoe wel op de grond komt , om te eten en voor zijn wilgetakken of een speeltje te pakken of te graven ( dan vliegt de Beukemot om je oren razz :p ).
Als je iedere dag even de poep weg haalt , dan heb je geen last van een smeerboel.

Groetjes Hannie



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 189 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede