ik heb een rotswand gemaakt van 4 m bij 3hoog
ik heb eerst het model gemaakt met betonnetten ,dat overspannen met kippengaas
vervolgens oude jutezakken in cementpap gedompeld en op het kippengaas bevestigd ,2dagen laten drogen en dan nog een 5tal maal overgieten met cementpap zodat je een centlaag krijgt van 5 cm dik. in de laatste laag heb ik kleurstoffen gemend
zodat de rots nu echt oud en verweert uitziet.
aras kunnen deze ook niet kapot krijgen.ik moet zeggen het is een hel klus op die manier maar prachtig en sterk
Ik heb even een oude topic uit de sloot gehaald, maar ik vind dit echt waanzinnig mooi.
Het kan zijn dat de gebruikers die destijds in deze topic postten niet meer aanwezig zijn, maar ik vroeg me af of iemand weet hoe veel zo'n achterwand bij elkaar ongeveer kost? (voor een wand van 3m lang bij 1.60hoog)
En daarnaast lijkt het mij wel leuk om er een tweetal natuurlijke nesten in te vormen. Een soort "grotjes". Denken jullie dat dit kan of zouden de nestholen dan teveel schadelijke stoffen e.d. bevatten?
Over het aanbrengen van de "grotjes" zou ik nog even goed nadenken. Min of meer "vaste" nestplaatsen zijn vaak lastig schoon te houden.
Het is niet voor niets dat we tegenwoordig het liefst met uitneembare, losse nestkastjes werken.
sorry , ik had al een reactie geplaats voordat ik alle pagina's had bekeken.
Ben wel benieuwd naar foto's van zulke mooie achtergronden bij kromsnavels.