Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > Lonchura leucosticta / perlenbronzemännchen Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1 2
volgende >>>


Auteur Onderwerp : Lonchura leucosticta / perlenbronzemännchen
greydog
Website Member
Posts :10

Website Member
2005-10-06 - 12:05:12 send message to greydog

Hallo Vogelfreunde,
ich habe augenblicklich 4 Perlenbronzemännchen in Quarantäne bei mir. Wer hat mit diesen Tieren Erfahrungen? Gibt es auch positive Erfahrungen mit der Nachzucht? Ist die F1-Generation immer unfruchtbar?
Leider kann ich kein Holländisch, aber vielleicht gibt es ja Zuchtfreunde, die mir weiterhelfen können.
Grüße aus Süddeutschland
Uli


markjansen
Website Member
Posts :170

Website Member
2005-10-06 - 13:24:31 send message to markjansen

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Ik heb de tekst even vertaald misschien wel zo makkelijk. Ik kan alleen de vogelsoort niet of niet goed vertalen, weet niet welke soort het is. En er kunnen fouten inzitten is alweer een tijd geleden dat ik duits op school heb gehad happy :) De onderstaande tekst is van Dhr Uli uit duitsland:

Hallo vogelvrienden

Ik heb op dit ogenblik, bij mij 4 perlenbronzemÄnnchen/Lonchura leucosticta in qarantenne.
- Wie heeft er met deze vogels ervaring
- Zijn er ook positieve ervaringen met de nakweek van deze vogel
- Is de F1 generatie altijd onvruchtbaar
Jammer genoeg kan ik geen nederlands, maar misschien zijn er vogelvrienden die me verder kunnen helpen.

Groeten uit zuidduitsland

Uli



greydog
Website Member
Posts :10

Website Member
2005-10-06 - 18:06:39 send message to greydog

Hallo Mark,
danke für die Übersetzung. Holländisch lesen kann ich einigermaßen.
Gruß
Uli


vlindervogel
Website Member
Posts :178

Website Member
2005-10-07 - 13:45:06 send message to vlindervogel

Ik weet niets over dit vogeltje, maar misschien gaat bij anderen een lichtje branden als ik de nederlandse naam noem: Gepareld bronzemannetje.

Gr Carrie


greydog
Website Member
Posts :10

Website Member
2005-10-07 - 14:00:26 send message to greydog

hallo carri,
na dann bin ich mal gespannt, ob ein lichtchen aufgeht.
grüße
uli


greydog
Website Member
Posts :10

Website Member
2005-10-16 - 09:24:37 send message to greydog

Die Situation ist wohl die gleiche wie in Deutschland! Leider keine Erfahrungsberichte über diese schönen Vögel. Ich gehe davon aus, daß ich 1,2 besitze. Eines der Tiere hat einen fast geschlossenen Kehlfleck, bei den anderen lediglich gestrichelt.
Grüße aus Deutschland
Uli


ParkietenPeter
Website Member
Posts :4054

Website Member
2005-10-16 - 09:29:28 send message to ParkietenPeter

Es tut mir leit daß hier nicht mehr erfahrung ist. So ist es leider auch mit lori's. Wenn man damit zuchten wil, muß man vieles selbst erfinden/erfahren.

Ich wunsche dich da viel erfolg mit.

Gruße
wink ;) Peter


pitylus
Website Member
Posts :210

Website Member
2005-10-16 - 09:42:49 send message to pitylus

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Het vogeltje dat onze vriend bedoeld is het parelbronzemannetje . Ze zijn niet gemakkelijk te vinden . Het verschil tussen man en pop is zeer moeilijk . De poppen zouden wat matter van kleur zijn en wat minder gepareld dan de mannetjes .Het enige dat je zeker bent als je het mannetje ziet fluiten .Het zijn ook schuwe vogeltjes en gaan moeilijk over tot kweken . Het zijn vogels dat je kan kweken in kweekkooien van 1 m breed maar ik zeg het nogmaals het zijn geen gemakkelijke vogels om mee te kweken .Als hij nog op zoek is weet ik er nog 1 of 2 zitten bij een handelaar maar hij woont wel in Belgie .Veel succes


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-10-16 - 23:43:36 send message to tonnl

Dan gaat het dus om Lonchura leucosticta

Een andere Nederlandse naam die ik tegenkom is gestippeld bronzemannetje.
In het Engels White-spotted Mannikin, maar die naam komt telkens uit op witkopnon of parelhalsamadine, vreemd.
Helaas weinig over te vinden, ook in mijn boeken.
Ton.


Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2005-10-17 - 03:02:37 send message to Swaas

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

http://www.vogelforen.de/showthread.php?s=8c97cb73ac5670b1e16e479cf42a32ba&t=95436

Ik weet niet of je daar wat wijzer van wordt, maar dit heb ik gevonden via google
Bij nader inzicht, vrees ik dat dit de website is waar Grey opzitsad :(sad :(sad :(dus veel wijzer zal hij van mij niet worden....


greydog
Website Member
Posts :10

Website Member
2005-10-18 - 08:34:28 send message to greydog

hallo beisammen,
schön, daß sich das thema ein wenig belebt hat. ich hoffe nur, daß über die diskussion interesse an den tieren geweckt wird. und daß ein eventuell noch vorhandener bestand in europa für die zucht genutzt werden kann. in zeiten der vogelgrippe weiß niemand, wie sich dir importe entwickeln werden. und die tiere sind einfach zu schön um verloren zu gehen.
uli


greydog
Website Member
Posts :10

Website Member
2005-10-18 - 08:37:04 send message to greydog

hallo pitylus,
wo woont de handelaar in belgie?
Uli


pitylus
Website Member
Posts :210

Website Member
2005-10-18 - 11:48:15 send message to pitylus

Ik zal het doorgeven op uw persoonlijke mail .


erik
Website Member
Posts :141

Website Member
2005-10-18 - 12:59:05 send message to erik

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Greydog

Ich habe etliche perlenbronzemanchen gezuchtet ,Leider geht es nur in gruppenbildung,Mann kann spater paare einzel setzen aber mann benotigt zuerst eine gruppe von circa 10 bis 15 tiere ,Ich hatte meine gruppen in volieren von 1x1x2mtr untergebracht ,Auserlich ist kein gelechtsunterschiet da mann sagt schwa die helligkeit am burzel aber ich habe die erfarungen gemacht das dies nicht immer war ist ,In eine gruppe bilden sich die paare selber ,Unter zwang geht gar nicht bei diese art ,Ich habe meine ersten gekauft circa 15 jaare zuruck damals kamen die ersten rein und waren noch recht teuer ,Der preis war damals um die 100 gulden pro paar spater sind sie billiger geworden,Sie sind sehr pflegeleicht und brauchen nur ein gutes eifutter und kornermischung ,Bruten ist leicht aber wie gesagt nur in gruppenhaltung klappte es bei mir ,Die vogel bauen riesige nester worein sie 5 bis 7 eier legen ,Bruten und afwachs der jungtiere war nie ein problem nur die verpaarung das war immer der verderber ,Wenn sich einmahl ein paar gebildet hat kann mann die vogel kaum noch umverpaaren ,Ich habe die bewiesene paare damals rausgefangen und in boxen 100x40x40cm gezogen aber wie gesagt erst nachdem die vogel ein nest und junge grossgebracht hatten in die voliere ,Die jungen haben das selbe brutverhalten gehabt .Es ist schade das diese art fast verschwunden ist aber ich denke es liegt daran das mann nurr in gruppenhaltung bruten kann,Ich habe in Deutsch geantwortet hofentlich passt es daher main schreiben nicht perfect ist.

Mfg
Erik

PS Meine jungtiere waren immer fruchtbar ohne probleme.


greydog
Website Member
Posts :10

Website Member
2005-10-19 - 14:37:07 send message to greydog

hallo erik,
vielen herzlichen dank. ich glaube in der momentanen situation (vogelgrippe) wird es nicht möglich sein zusätzliche tiere zu erwerben. schade! ich halte hier im forum auf dem laufenden was mit meinen tieren geschieht.
grüße aus deutschland
uli


tonnl
Website Member
Posts :3032

Website Member
2005-10-20 - 00:30:13 send message to tonnl

Ik kreeg nog wat leuke info:
quote
Het gestippeld Bronzemannetje wordt ingevoerd als gepareld bronzemannetje
Een goede beschrijving vindt je in het boekje van de Japanse meeuwen club (25 jaar)en overige Lonchura's.
Op dit moment geen import ( Azië)


Ton.



Pagina : 1 2
volgende >>>

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 164 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede