Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > Kweek en verzorging. > purperglansspreeuw - geslachtverschil? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : purperglansspreeuw - geslachtverschil?
sarell
Website Member
Posts :177

Website Member
2005-09-19 - 10:34:12 send message to sarell

Purperglansspreeuw / Lamprotornis purpureus / purple glossy-starling.

Wie weet wat de verschil is tussen de mannetje en vrouwtje van bovenstaande vogel?
Zou het graag willen weten.
DNA is zo duur....

Bedankt zover.
Sarel


sarell
Website Member
Posts :177

Website Member
2005-09-19 - 16:48:04 send message to sarell

Dit bericht is 1 keer gewijzigd

Dus niemand kan helpen?
Zelf proberen met:
1. pendel methode.
2. lijn vanaf snavel dood oog methode.

hmm?


Lilian
Oud Lid
Posts :89

Oud Lid
2005-09-19 - 18:14:01 send message to Lilian

Kan je geen veren DNA-test doen??
Dat is niet zo duur.
Misschien kan het niet bij spreeuwen maar dat weet ik dus niet.


birdfreak
Website Member
Posts :112

Website Member
2005-09-19 - 19:26:12 send message to birdfreak

Is niet zo duur hoor dna-analyse zo'n 22.5 euro. Kijk eens op gendika.com ben ik zelf erg tevreden over.

Jan


tropic
Website Member
Posts :755

Website Member
2005-09-19 - 19:42:29 send message to tropic

Worden inderdaad de wildste verhalen over verteld, zoals het zingen van de man, de bredere witte borstband bij de man,het bredere voorhoofd van de man (achter de snavel bekeken), maar dit alles geeft geen zekerheid!!!! De enige zekerheid is DNA test of endoscopisch sexen bij de dierenarts. Dit laatste zal iets goedkoper zijn dan DNA.Ofwel de vogels samenzetten en een jaar afwachten. GEEN eieren (2 mannen); VEEL eieren ( 2poppen) ofwel bevruchte eieren;dat is het goedkoopst maar duurt het langst. In ieder geval sukses;


sarell
Website Member
Posts :177

Website Member
2005-09-20 - 09:18:23 send message to sarell

dank u wel. ja, dna wil ik wel doen hoor, maar dan kost dat mij meer dan de vogels.........ik heb 35 voor de 2 betaald, en dna per vogel kost tussen de 22-25 euro...
dach ik van, misschien is er een makkelijker methode. Is dat niet waar dat bij de mannetje de snavelvoet(tegen de kop aan) hoger is dan bij het vrouwtje? of is dat niet waar?


Daniel
Website Member
Posts :3286

Website Member
2005-09-20 - 16:16:39 send message to Daniel

Sarell, ik moet je helaas teleurstellen de enige volledig betrouwbare methode is of endoscopisch of DNA sexen bij alle andere methoden blijft het een gok (ten minste bij glansspreeuwen)


sarell
Website Member
Posts :177

Website Member
2005-09-21 - 09:54:45 send message to sarell

Dank je.
Ja, ik kreeg net info binnen van een kweker in Duitsland, en die zei dat de mannetje ongeveer 10mm groter is dan de vrouwtje, en dat de "neus" van de mannetje iets bol staat, terwijl dat bij de vrouwtje juist andersom is, dus meer een holte.
dus ga ik zaterdag eenr rustig zitten kijken en even een paar foto's maken en goed bestuderen/meten!

Dank zover voor de hulp, enn als er nog iemand is die iets bijzonders weet, hoor ik het graag.

Sarel


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2005-09-22 - 12:55:03 send message to Picolet

Je kunt ook overwegen om lid te worden van de speciaal club van insecten en vruchtenetende vogels. OP de clubdagen toevallig aanstaande zondag kunnen leden hun vogels endoscopisch laten sexxen door Hedwig van der Horst. Het is tegen een zeer voordelig tarief en met een beetje geluk tref je andere liefhebbers met dezelfde vogels en kan er geruild worden wanneer het geen paar blijkt te zijn.

Voor informatie kun je kijken op de website van de speciaalclub.


sarell
Website Member
Posts :177

Website Member
2005-09-23 - 10:00:04 send message to sarell

Picolet,
Ja, ik heb gekeken op hun siten en ook een mailtje verstuurd, maar geen antwoord terug gehad.
Wat dat betreft op zondag daarnaartoe gaan om te laten seksen: nee, goed bedoeld, maar op zondag doe ik geen aparte dingen. Voeren bij mijn vogels is het enige.
sarel



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 230 bezoekers op de site, waarvan 4 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede