Vogelarena

Log In
 


Gebruikersnaam

Paswoord

Onthouden

Paswoord vergeten

Schrijf mij in!

 

 

 

 

 

 

 

   
Inhoud
   

   
Zoeken
 
   
 
   
VogelArena.com
 

E-mail


   
Reclame
 





   




Forums Home > De kroeg > Aspergillose, wat is de beste behandeling bij een... konijn? Moderators
agabird


Om een bericht te kunnen posten moet u ingeschreven zijn schrijf in.
Als U al lid bent log hier in.

Pagina : 1


Auteur Onderwerp : Aspergillose, wat is de beste behandeling bij een... konijn?
Jardines
Website Member
Posts :20

Website Member
2005-09-08 - 15:35:28 send message to Jardines

Hallo,

Omdat aspergillose een ziekte is die vooral veel bij vogels voorkomt, wil ik hier graag even mijn vraag voorleggen. Heeft iemand ervaring met succesvolle behandeling van deze aandoening? Ik heb dus een uniek konijn die dit heeft. Op het moment wordt ze behandeld met Ketoconazol, maar sinds zondag merk ik een duidelijke verslechtering. Een konijn is natuurlijk een heel ander dier dan een vogel, maar alle tips zijn welkom!!


Picolet
Website Member
Posts :975

Website Member
2005-09-08 - 21:55:25 send message to Picolet

Een konijn heeft longen en een vogel luchtzakken.
De behandeling met een geringe kans op herstel die een vogel kan krijgen is behoorlijk kostbaar. Een enkele dierarts of vogelarts kan een vogel in een afgesloten ziekenkooi plaatsen waar een vernevelaar een medicijn in minuscuul kleine deeltjes vernevelt die ingeademd worden. Hierdoor neemt de schimmel in de geinfecteerde luchtzakken af. Vaak is er na de behandeling een grote kans op beschadiging van de luchtzak en kan de schimmel weer opnieuw gaan woekeren.
Een goede hygiene en ventilatie is de enige goede oplossing. Beter voorkomen dan moeilijk genezen. Omdat de schimmel in de luchtzak zit is een medicijn inspuiten of kuren via de bloedbaan bijna zinloos.


Swaas
Website Member
Posts :465

Website Member
2005-09-08 - 22:34:47 send message to Swaas

http://www.gezondheidsplein.nl/gp/gp.php?type=aandoeningen&id=318&actie=toon&letter=A
Dit heb ik gevonden p internet, als je op google Aspergillose intikt, krijg je nog meer uitleg.


Jardines
Website Member
Posts :20

Website Member
2005-09-09 - 08:55:56 send message to Jardines

In ben inderdaad volop op internet aan het zoeken. Ik ben steeds in overleg met de Uithof in Utrecht, maar zij hebben ook geen ervaring met aspergillose bij een konijn. Heel moeilijk verhaal en het breekt mijn hart als ik eraan denk dat ze misschien niet beter wordt. Ze is pas een jaar.



Pagina : 1

Plaats een reactie



Er zijn in totaal 202 bezoekers op de site, waarvan 5 leden.

Aantal mensen in chat: 1
attie11,
Copyright 1998-2022,
Laatste update: 31 oktober 2022
e-mail: info@vogelarena.com
kinderopvang in Enschede