hallo ik heb een vraag kan je goudfazanten in een voliere zetten met europeese cultuur vogels er in er zitten groenlingen en goudvinken in veroorzaakt dit geen problemen bij parkieten heb ik het vaak genoeg gezien en even voor de duidelijk heid en word niet in de voliere gekweekt mvg dirk
waarom ik geen grotere grondvogels dan chinese dwergkwartels in mn voliere heb is omdat die vrijwel allemaal 's avonds graag op stok willen gaan (ik heb vroeger ook fazanten gehad en die gingen allemaal 's avonds de bomen in.), je kleinere vogels schrikken zich dan (soms letterlijk) een ongeluk als zo'n enorm beest met veel gefladdeer omhoog komt.
volgens mij moet het wel kunnen, je andere vogels wennen vanzelf wel aan de opvliegende fazanten. tenminste dat is bij parkieten wel zo, dus zullen andere vogels dit ook wel doen.
mijn grootvader had altijd een trio goudfazanten in de voliere bij zijn kanaries en wildzang, en hij kweekte ook. Hij heeft hier nooit problemen mee ondervonden.
Mijn vader heeft al eens een paar keer geprobeerd bosfazanten in de voliere te doen maar dit gaat niet goed en deze eten vogels op. regelmatig dat ze zaten te jagen op vogels en als ze er 1 hadden was het een groot gevecht voor de vogel te kunnen opeten.
Maar goudfazanten gaat wel.
volgens mij moet het ook wel gaan want wij hebben op school ook een voliere en daar zitten 2 calaforniche kuifkwartels in bij zebravinken widas en dat soort spul iniedergeval toch bedankt voor jullie reacties